آثار پیوستن به کنوانسیون «برن» از منظر سیاستگذاری فرهنگی بررسی می‌شود
کد خبر: 3996918
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
با حضور نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس؛

آثار پیوستن به کنوانسیون «برن» از منظر سیاستگذاری فرهنگی بررسی می‌شود

نشست تخصصی بررسی ابعاد، پیامدها و آثار پیوستن ایران به کنوانسیون برن از منظر سیاستگذاری فرهنگی فردا، 22 شهریورماه برگزار می‌شود.

آثار پیوستن به کنوانسیون «برن» از منظر سیاستگذاری فرهنگی بررسی می‌شودبه گزارش ایکنا، نشست تخصصی بررسی ابعاد، پیامدها و آثار پیوستن ایران به کنوانسیون برن از منظر سیاستگذاری فرهنگی روز دوشنبه 22 شهریور، 1400 از ساعت 16:30 در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

غلامعلی منتظری، نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، سیداحسان قاضی‌زاده، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، امیر خوراکیان، معاون حقوقی و امور مجلس مرکز فضای مجازی، لادن حیدری، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس حسینی نیک، مدیرعامل انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی به همراه محمدصادق افراسیابی، معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و میثم قمیشیان، پژوهشگر سیاستگذاری فرهنگ و ارتباطات از سخنرانان این نشست خواهند بود.

همچنین، دبیری علمی این نشست را علی فلاحی بر عهده خواهد داشت. کنوانسیون یا معاهده برن را می‌توان اولین و مهمترین معاهده در زمینه حمایت از حقوق مالکیت فکری در عرصه بین‌الملل دانست. این معاهده در سال 1886 در شهر برن در کشور سوئیس به تصویب رسیده و تاکنون چندین بار در سال‌های 1928 (رم)، 1948 (بروکسل)، 1967 (استکهلم) و 1971 (پاریس) مورد اصلاح قرار گرفته است. تاکنون 186 کشور به عضویت این کنوانسیون درآمده‌اند، اما ایران هنوز به آن نپیوسته است.

انتهای پیام
captcha