آغاز سال تحصیلی المصطفی با بیش از ۴۰۰ رشته، گرایش، مقطع
کد خبر: 3997576
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
معاون آموزشی جامعةالمصطفی العالمیه خبر داد:

آغاز سال تحصیلی المصطفی با بیش از ۴۰۰ رشته، گرایش، مقطع

معاون آموزشی جامعةالمصطفی العالمیه گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سال جدید تحصیلی را با بیش از ۴۰۰ رشته، گرایش و مقطع از روز ۵ شنبه ۲۵ شهریور‌ماه به صورت همزمان در سراسر نمایندگی‌های المصطفی آغاز خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحمید جزایری، معاون آموزشی جامعةالمصطفی العالمیه در نشست خبری ظهر امروز به ظرفیت‌های آموزشی جامعةالمصطفی اشاره کرد و افزود: برنامه‌های آموزشی جامعةالمصطفی از روز شنبه ۲۰ شهریورماه آغاز شده است، اما مراسم افتتاحیه رسمی همزمان با قم در تمامی نمایندگی‌ها به صورت برخط، در روز پنجشنبه با شعار «سلامت، تحول و تعالی در نظام آموزشی» برگزار خواهد شد.

معاون آموزش جامعةالمصطفی، با بیان اینکه جامعةالمصطفی عنایت خاصی به سلامت جسمی و روحی دانش‌پژوهان و مخاطبانش دارد، اظهارکرد: با توجه به اهمیت موضوع ستاد تخصصی به منظور رسیدگی به مباحث کرونا از همان ابتدا در المصطفی راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: آموزش‌های المصطفی در عمده مناطق به صورت برخط برگزار خواهد شد؛ امیدواریم پس از برطرف شدن شرایط فعلی، با رعایت همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی، بخشی از دروس به صورت حضوری برگزار شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه نظام آموزشی جامعةالمصطفی همواره به دنبال رشد توأمان علمی، معنوی، اخلاقی و بصیرتی دانش‌پژوهان است، افزود: جامعةالمصطفی از نظام آموزشی راکد، متوقف و ایستا به دور بوده و در همه دوران به دنبال پویایی و تحول در شیوه‌های نوین تولید علم گام برداشته است. در طرح نظام جامع خویش، رشته و گرایش مقطع‌های آموزشی را به بیش از ۴۰۰ مورد افزایش داده و این امر متناسب با نیاز کشور‌های مبدأ و مخاطبان ترسیم شده است.

آموزش ۵۰۰ هزار غیرایرانی به زبان فارسی

حجت‌الاسلام والمسلمین جزایری افزود: جامعةالمصطفی در کنار برنامه‌های آموزشی مرسوم، نظام سطوح حوزوی را که ناظر به بومی‌سازی شکل‌گرفته، مورد توجه قرار داده است.

معاون آموزش جامعةالمصطفی به گستره ملیتی و دینی مخاطبان المصطفی اشاره کرد و گفت: المصطفی میزبان دانش‌پژوهانی از ادیان و فرق مختلف است، جامعة‌المصطفی نهادی کاملاً علمی با انگیزه‌ای دانشی و آموزشی با هدف ارتقای سطح علم و دانش مخاطبان بین‌الملل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جزایری تأکید کرد: جامعةالمصطفی به عنوان مجموعه‌ای فعال در عرصه آموزش بین‌الملل با ده‌ها دانشگاه و مجموعه علمی داخل و خارج کشور تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری امضا کرده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه جامعةالمصطفی عضو نهاد‌های برجسته آموزشی در حوزه بین‌المللی است، تصریح کرد: آموزش زبان فارسی، تنها یکی از خدمات جامعة‌المصطفی است که از بستر قالب‌های متنوع آموزشی به صورت مستقیم و غیرمستقیم، نزدیک به ۵۰۰ هزار غیرایرانی را با زبان و ادبیات فارسی آشنا کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جزایری اظهارکرد: گسترش زبان و ادبیات فارسی، گسترش زبان اسلام، منطق و عقلانیت در عرصه بین‌الملل است؛ جامعةالمصطفی نهادی است که در سراسر وجودش عقلانیت، معنویت و عدالت حکم‌فرماست و نظام آموزشی آن مبتنی بر این سه اصل استوار است.

انتهای پیام
captcha