کمک ۱۳۰ میلیونی مدیریت شهری قزوین به ستاد اربعین
کد خبر: 3997658
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰

کمک ۱۳۰ میلیونی مدیریت شهری قزوین به ستاد اربعین

با موافقت اعضای شورای شهر لایحه کمک ۱۳۰ میلیونی شهرداری قزوین به ستاد مردمی اربعین به تصویب رسید و مقرر شد در صورت تأمین اعتبار شهرداری این مبلغ تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.

کمک مدیریت شهری قزوین به ستاد مردمی اربعین

به گزارش ایکنا از قزوین، ولی چگینی، رئیس کمیسیون مالی و اقتصادی شورای شهر قزوین، در هجدهمین جلسه شورای شهر که روز گذشته ۲۳ شهریور برگزار شد، تصریح کرد: طبق سال‌های گذشته لایحه کمک به ستاد مردمی اربعین در کمیسیون و به تصویب رسید، طبق این مصوبه ستاد مردمی اربعین موظف است که ریز هزینه کمک‌ها و نام موکب‌های دریافت‌کننده را به شورای شهر اعلام کند.

محمد درافشان، رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهردار قزوین نیز در این خصوص بیان کرد: مدیریت شهری از سال ۹۷ به ستاد مردمی اربعین کمک می‌کند، در سال ۹۷، صد میلیون تومان و در سال ۹۸ لایحه کمک ۱۳۰ میلیونی تصویب شد، اما در سال ۹۹ که پیاده‌روی اربعین صورت نگرفت کمکی از سوی شهرداری نیز اتفاق نیفتاد.

وی افزود: در سال جاری نیز با توجه به این‌که پیاده‌روی همانند گذشته نیست و موکب‌ها هوایی سفر می‌کنند لایحه کمک ۱۳۰ میلیون تومانی در نظر گرفته‌شده است که در صورت توافق اعضای شورای شهر این مبلغ از سوی شهرداری کمک شود.

درافشان بیان کرد: همچنین ستاد مردمی اربعین به‌منظور تردد موکب‌داران از قزوین به سمت فرودگاه تهران درخواست ۲۰ اتوبوس از شهرداری دارند که در این خصوص نیز نیاز است هماهنگی صورت بگیرد، ستاد عتبات نیز درخواست کمک دارد اما در حال حاضر تنها کمک به ستاد مردمی اربعین استان مورد تأیید قرارگرفته است.

وی یادآور شد: هرساله نحوه پرداخت به این روش بود که مرحوم سعید خورشیدی در ستاد اربعین هزینه‌کردها را به شهرداری گزارش کرده و مطابق آن پرداخت می‌شد، اما در سال جاری ستاد مردمی اربعین درخواست کرد که این مبلغ در اختیار آن‌ها گذاشته شود، با این قید که جزئیات کمک به موکب‌ها به شهرداری ارائه شود.

محسن حق شناس، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: من با لایحه ۱۳۰ میلیون تومانی موافقت کردم چراکه فکر می‌کردم تعداد موکب‌های کمتری اعزام می‌شوند اما گزارشی دریافت کردم که ۴۶ موکب از قزوین اعزام می‌شوند با توجه به شرایط و هزینه‌های موجود پیشنهاد می‌دهم در صورت توافق اعضای شورا مبلغ کمک را به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش دهیم، علاوه بر اینکه کمک تصویب‌شده در زمستان به دست اعضای موکب می‌رسد آن‌ها این میزان را قرض می‌گیرند تا پس از تخصیص اعتبار به آن‌ها پرداخت شود.

فرج الله فصیحی رامندی رئیس شورای اسلامی قزوین نیز بیان کرد: کمک به ستاد اربعین به عنوان هماهنگ‌کننده انجام می‌شود و انتظار داریم که کمک‌ها به‌صورت متوازن بین موکب‌ها توزیع شود، ما نمی‌توانیم به شهرداری تکلیف کنیم لذا پیشنهاد می‌دهیم ۱۳۰ میلیون را تصویب و میزان کمک را در صورت تأمین اعتبار تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان افزایش دهد.

انتهای پیام
captcha