دوز اول واکسن ۹۸ درصد از معلمان قزوینی تزریق شده است
کد خبر: 3997808
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰

دوز اول واکسن ۹۸ درصد از معلمان قزوینی تزریق شده است

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین بیان کرد: ۹۸ درصد واکسیناسیون دوز اول معلمان قزوینی انجام است و دوز دوم واکسیناسیون افرادی که برکت و سینوفارم دریافت کردند از روز چهارم شهریور آغاز شده است.

دوز اول واکسن ۹۸ درصد از معلمان قزوینی تزریق شده است

به گزارش ایکنا از قزوین، حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین، در نشست خبری که امروز ۲۴ شهریور ماه در سالن اجتماعات آموزش‌وپرورش استان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: اگر به دنبال حکمروایی خوب در جامعه هستیم باید شاخصه‌هایی مانند شفافیت را در نظر بگیریم، شفافیت دارای مصداق است و مهمترین وجه و خصیصه سیستم شفاف این است که همه‌چیز در معرض سمع افراد قرار داشته باشد، در این میان رسانه‌ها نقش مهمی در این زمینه دارند.

وی افزود: رسانه‌ها با نگاه تیزبین و زیرکانه‌ای که دارند به مسائل اصلی حوزه اجرا و سیاستگذاری تمرکز کردند، تعامل با رسانه می‌تواند در موفقیت دستگاه‌های اجرایی تأثیرگذار باشد، آموزش‌وپرورش یک دستگاه در کنار دستگاه‌های دیگر نیست بلکه به دلیل گستره و وسعت با دستگاه‌های دیگر تفاوت بیشتری داریم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین اظهار کرد: گاهی مسئولین خود را موظف به پاسخگویی نمی‌دانند درحالی‌که رابطه معناداری بین پاسخگویی و میزان مسئولیت‌پذیری ما وجود دارد، اگر خودمان را خادم مردم بدانیم کسی نمی‌تواند ما را وادار به پاسخگویی کند چراکه پاسخگو هستیم.

وی تأکید کرد: رسانه‌ها را به‌عنوان شرکای اصلی خود می‌دانیم و بخش مهمی از موفقیت‌هایمان حاصل تعامل خوب با رسانه‌ها بوده است، امروز با افتخار بیش از ۱۱ رتبه در کشور صعود کردیم که بخشی از آن مرهون همراهی و حمایت رسانه‌ها است؛ ما نباید به دنبال انتقال مسئله باشیم بلکه وظیفه ما حلال مسئله بودن است.

اصغری با اشاره به آغاز سال تحصیلی بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم ۲۵۳ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید در ۱۸۱۵ مدرسه ثبت‌نام می‌کنند؛ توزیع نیروی انسانی برای همه مدارس شکل گرفته است و با تدابیر صورت گرفته هیچ معلم بدون کلاس نداریم؛ ۵۴ هزار ساعت نیروی انسانی کمبود داریم که این میزان در سال گذشته ۷۰ هزار ساعت بود که با ساماندهی نیروی انسانی و کمک گرفتن از معلمان بازنشسته، جذب معلمان جدید رسمی و پیمانی بخشی از این مشکلات را حل کردیم.

وی بیان کرد: بازنشستگان ۱۴ ساعت در هفته می‌توانند با ما همکاری کنند، بخشی از این کمبودها نیز از طریق اضافه کار و حق‌التدریس و ۱۴۰ نفر خرید خدمت از طریق پیمانکاران آموزش‌وپرورش تأمین شده است، سال گذشته تعداد نیروی انسانی ما ۱۶ هزار و ۱۲۸ نفر بود که در سال جاری ۱۰۹۰ نیروی جدید جذب شده است و در نهایت ۱۷ هزار و ۲۱۸ نفر به‌صورت رسمی و پیمانی با ما همکاری می‌کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین تصریح کرد: ۹۸ درصد واکسیناسیون دوز اول معلمان قزوینی انجام است و دوز دوم واکسیناسیون افرادی که برکت و سینوفارم دریافت کردند از روز چهارم شهریور آغاز شده است، افرادی که واکسن آسترازانکا دریافت کردند نیز از آبان ماه تزریق می‌شود؛ در حوزه واکسیناسیون دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال هنوز برنامه مناسبی در نظر گرفته نشده است چرا که کار آزمایی صورت نگرفته است.

وی اظهار کرد: ما تابع نظر سازمان بهداشت جهانی قرار هستیم، در شورای آموزش‌وپرورش استان و در ستاد استانی مقابله با کرونا تصمیم گرفته شد که اولویت تزریق واکسن به والدین دانش‌آموزان در دستور کار قرار بگیرد، هر مدرسه باید لیست والدینی که واکسن دریافت نکردند را احصا و به معاونت سلامت آموزش‌وپرورش بدهد تا واکسیناسیون با اولویت انجام شود.

اصغری یادآور شد: با بازگشایی مدارس، همه مدارس باز نمی‌شود و رویکرد اصلی ما بازگشایی ترکیبی از مجازی و حضوری به‌صورت تدریجی است، نمی‌خواهیم تصمیم واحد در سطح استان بگیریم، بازگشایی به‌صورت مدیریت مدرسه محور و مداخله جدی ارکان مدرسه است، در حال حاضر ۲۷۰ مدرسه زیر ۱۵ نفر دانش‌آموز دارند و ۵۴۸ مدرسه زیر ۵۰ نفر دانش‌آموز دارند.

وی بیان کرد: استاندارد کلاس‌ها ۴۵ مترمربع با حضور ۱۰ دانش‌آموز است و نگرانی بازگشایی وجود ندارد، کنترل رفتار هیجانی دانش‌آموزان ابتدایی سخت است و نیاز به آموزش دارند، ولی اولین نکته این است که معلمان مسائل بهداشتی را تبیین کنند و آموزش درست از شیوع کرونا جلوگیری کند، سال گذشته بیشترین ابتلا به کرونا را خانم‌های خانه‌دار داشتند، وقتی از مسیر اداره و مدرسه دور هستیم توجه به رعایت پروتکل‌ها کمتر است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین اظهار کرد: شنبه ۲۷ شهریور بازگشایی مدارس در قزوین انجام می‌شود و کادر مدرسه موظف به حضور در مدارس هستند اما معلم‌ها درصورتی‌که آموزش حضوری شود در مدارس حضور پیدا می‌کنند، کتاب‌های کلیه مقاطع را تحویل گرفتیم به استثنای کاردانش که در جریان است کلیه کتاب‌ها را به مناطق تحویل دادیم و در اختیار مدارس قرار گرفته است، مدارس متوسطه در حال تحویل کتب هستند و تحویل هنرستان‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: اولویت بازگشایی مدارس در رشته فنی- حرفه‌ای و کاردانش در مقطع متوسطه دوم و ابتدایی اول و دوم است، بیشترین نگرانی ما سرویس ایاب و ذهاب است وگرنه در مدارس می‌توانیم فضا را آماده کنیم و نگرانی از نظر شیوع کرونا در مدارس وجود ندارد.

اصغری اظهار کرد: از رسانه‌ها درخواست داریم کمک کنند که مدارس باز شوند، در این میان اهمیت دارد که والدین را قانع کنید و اطمینان دهید که دانش‌آموزان به‌صورت حضوری در مدرسه حاضر شوند، چراکه ما سرانه بهداشتی مدارس را تأمین کردیم.

انتهای پیام
captcha