موکب‌داران قزوین برای حضور شهروندان در پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام نکنند
کد خبر: 3998679
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲

موکب‌داران قزوین برای حضور شهروندان در پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام نکنند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: کشور عراق هیچ زائری را از مرز زمینی نمی‌پذیرد بنابراین موکب‌داران هیچ‌گونه ثبت نامی برای سفر شهروندان برای حضور در پیاده‌روی اربعین نداشته باشند.

موکب‌داران قزوین برای حضور شهروندان در پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام نکنند

منوچهر حبیبی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به ثبت‌نام برای اربعین، تصریح کرد: سفر به عراق برای زیارت اربعین فقط به‌صورت هوایی امکان‌پذیر است و این کشور هیچ زائری را از مرز زمینی نمی‌پذیرد، از مردم استان می‌خواهیم که به سمت مرزهای عراق نروند.

وی افزود: با توجه به اعلام ستاد اربعین و ستاد ملی کرونا امکان تردد مردم از مرزهای زمینی وجود ندارد، همچنین تزریق ۲ دُز واکسن کرونا قبل از سفر به عراق و داشتن تست پی‌ سی آر منفی، ۷۲ ساعت قبل از سفر هوایی ضروری است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اظهار کرد: در حال حاضر ثبت‌نام فقط در سامانه سماح انجام می‌شود و علاقه‌مندان سفر به عراق ویژه اربعین می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند؛ موکب‌داران نیز هیچ ثبت‌نامی برای سفر شهروندان برای حضور در پیاده‌روی اربعین نداشته باشند.

وی تأکید کرد: با توجه به بسته بودن مرزهای زمینی، لازم است تمهیداتی برای جلوگیری از سفرهای غیررسمی و جلوگیری از تجمعات در نقاط مرزی صورت بگیرد، مسئولان موکب‌ها، هماهنگی لازم را با ستاد عتبات عالیات داشته باشند و از هرگونه عزیمت کاروانی به شکل پیاده و خودرویی به مرزهای غربی جداً پرهیز کنند.

حبیبی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام ستاد ملی اربعین، مرز مهران برای خروج از کشور بسته است.

انتهای پیام
captcha