نفرات برتر مرحله نیمه‌نهایی مسابقات پایان‌نامه سه دقیقه‌ای معرفی شدند
کد خبر: 3999082
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

نفرات برتر مرحله نیمه‌نهایی مسابقات پایان‌نامه سه دقیقه‌ای معرفی شدند

در مرحله نیمه‌نهایی پنجمین دوره مسابقات ملی پایان‌نامه سه دقیقه‌ای، هیئت داوران در گروه اول، میلاد شکرالهی و زهرا نوری‌آکنده؛ در گروه دوم، سیروس ایروانی و سیدامیر حسینی لرگانی و در گروه سوم، امیرحسین یزدان‌بخش و آزاده قوچانی را به عنوان نفرات برتر برای حضور در فینال مسابقات معرفی کرد.

نفرات برتر مرحله نیمه‌نهایی مسابقات پایان‌نامه سه دقیقه‌ای معرفی شدند

به گزارش خبرنگار ایکنا، مرحله نیمه‌نهایی پنجمین دوره مسابقات ملی پایان‌نامه سه دقیقه‌ای امروز، سه‌شنبه، سی‏‌ام شهریور از سوی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی و با حضور سه گروه برگزار شد.
 
در گروه اول این افراد حضور داشتند: گلاره البرزی در رشته طراحی شهری از دانشگاه تهران با پایان‌نامه تدوین چارچوب توسعه مجدد به منظور طراحی اراضی قهوه‌ای در نواحی شهری (مطالعه موردی پهنه صنعتی متروک در محله حکیمیه تهران)، بنیامین تختائی در رشته فناوری اطلاعات از دانشگاه تهران با پایان‌نامه بومی سازی فناوری اطلاعات و ارتباطات بر مبنای فرهنگ اسلامی ـ ایرانی؛ یک مطالعه اکتشاف، سمیه خانی در رشته مهندسی برق دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین با پایان‌نامه حسگری طیفی در شبکه‌های رادیوشناختی ناهمگن، رعنا روشنی نشاط در رشته صنایع غذایی دانشگاه زنجان با پایان‌نامه بررسی اثر پوشش خوراکی بر پایه صمغ فارسی حاوی ترکیبات زیست فعال برگ به‌لیمو بر افزایش زمان ماندگاری کوفته ماهی قزل آلای رنگین‌کمان، زهرا نوری آکنده در رشته اکولوژی گیاهی زراعی از دانشگاه صنعتی شاهرود با پایان‌نامه شناسایی و ارزیابی کارایی برخی قارچ‌های اندوفیت و محلول پاشی برگی نانوذرات آهن بر گیاه پالایی خرفه در مقادیر مختلف کادمیوم، میلاد شکراللهی در رشته مهندسی انرژی دانشگاه صنعتی شریف با پایان‌نامه تصفیه آب‌های با شوری بالا به کمک فرایند تقطیر غشایی ترکیب شده با انرژی خورشیدی، مسعود حبیبی در رشته صنایع غذایی دانشگاه آزاد اسلامی تهران با پایان‌نامه بررسی و مقایسه آنتی اکسیدان در عصاره نعنا و اکالیپتوس، سیما سپهوند در رشته صنایع چوب و کاغذ دانشگاه تهران با پایان‌نامه استفاده از نانو الیاف سلولزی برای ساخت نانوفیلترهای تصفیه هوا با کارایی زیاد، پرستو قرائی در رشته شیمی معدنی دانشگاه کردستان با پایان‌نامه سنتز، شناسایی و بررسی کاربرد کاتالیزگری نانو مواد برپایه پلی آنیون‌ها و پلی کاتیون‌های معدنی.
نفرات برتر مرحله نیمه‌نهایی مسابقات پایان‌نامه سه دقیقه‌ای معرفی شدند
در گروه دوم نیز این افراد حضور داشتند: سیدامیر حسینی‌لرگانی در رشته مکانیک بیوسیستم از دانشگاه تهران با پایان‌نامه مدل‌سازی و بهینه‌سازی چند هدفه (هزینه، انرژی و انتشارات) سیستم مدیریت پایدار پسماند جامد شهری؛ مطالعه موردی شهر تهران، فهیمه باهنر در رشته مشاوره خانواده دانشگاه تهران با پایان‌نامه تهیه و رواسازی برنامه پایش ازدواج، سیروس ایروانی در رشته مهندسی شیمی مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاه اصفهان با پایان‌نامه ساخت و مشخصه‌یابی بیوکامپوزیت آلژینات، علی کرمی در رشته مهندسی عمران دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با پایان‌نامه اولویت‌بندی تقاطع‌های درون شهری بر اساس عوامل مؤثر بر ایمنی عابرین پیاده، زهرا حیدری ده‌چشمه در رشته شیلات از دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با پایان‌نامه فراوانی و پراکنش زمانی و مکانی لاروماهیان، محدثه آقایی در رشته مهندسی شیمی از دانشگاه صنعتی مالک اشتر با پایان‌نامه طراحی، ساخت و بهینه‌سازی واحد تصفیه پساب تولید سوخت، زهرا باقری در رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان با پایان‌نامه تأثیر پماد کامفری بر اندازه و رنگ کبودی ناشی از تزریق انوکساپارین در بیماران مبتلا به سندرم کرونی حاد: یک مطالعه کارآزمایی بالینی، ژیلا رنجبری در رشته مدیریت بازرگانی مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی آذرآبادگان با پایان‌نامه بررسی تأثیر اعتماد به برند بر ارزش ویژه برند با در نظر گرفتن نقش تعدیل‌گری ویژگی‌های دموگرافیک مصرف‌کنندگان و رابطه آنها (اعتماد به برند و ارزش ویژه برند) با رفتار خرید مصرف‌کنندگان.
 
حاضران گروه سوم هم این افراد بودند: امیرحسین یزدان بخش در رشته مهندسی پلیمر دانشگاه تهران با پایان‌نامه سنتز کربن ایروژل اصلاح شده به عنوان جاذب برای جداسازی آنتی بیوتیک‌های نتراسایکلین و داکسی سایکلین از پساب، طیبه شاهی در رشته صنایع غذایی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با پایان‌نامه بررسی تأثیر نانوپوشش چندلایه آلژینات، محمدرضا معرفت سفیدان در رشته شیمی پلیمر دانشگاه زنجان با پایان‌نامه الیگومریزاسیون اتیلن با استفاده از کانالیزگرهای کروم بر پایه لیگاندهای ‌دهنده تأثیر ساختار لیگاند روی فعالیت و گزینش‌پذیری، آزاده قوچانی در رشته مهندسی پزشکی فوتونیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر با پایان‌نامه ارائه معیاری بیومکانیکی برای بازسازی حفره‌های به جا مانده پس از تخلیه تومور استخوانی: آزمون‌های تجربی و تحلیل اجزای محدود، مریم فروهری در رشته مدیریت مالی دانشگاه الزهرا(س) با پایان‌نامه کاربرد روش‌های یادگیری ماشین در طراحی المان‌های اپتیکی ساده، نصرت دهقانی‌زاده در رشته مهندسی بهداشت محیط از دانشگاه علم و هنر یزد با پایان‌نامه بررسی موانع مؤثر در سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتالی در ایران، فاطمه اسدی در رشته روانشناسی از دانشگاه علوم پزشکی همدان با پایان‌نامه بررسی کارایی فرایند ترکیبی پلاسمای غیرحرارتی و لجن گرانوله هوازی در تصفیه شیرابه حاوی بیس دی اتیل هگزیل فتالات، سپیده قدیمی کرهرودی از دانشگاه ارومیه با پایان‌نامه مقایسه اضطراب، کیفیت خواب و کیفیت زندگی، نیره ابدالی در رشته بیوتکنولوژی پزشکی از دانشگاه چهارمحال و بختیاری با پایان‌نامه بررسی اثر داروهای مخدری بر پمپ مقاومت دارویی.
 
ژیلا رنجبری در ارائه پایان‌نامه خود با موضوع «تأثیر اعتماد به برند بر ارزش ویژه برند با در نظر گرفتن نقش تعدیل‌گری ویژگی‌های دموگرافیک مصرف‌کنندگان و رابطه آنها (اعتماد به برند و ارزش ویژه برند) با رفتار خرید مصرف‌کنندگان» گفت: پژوهش ما به دنبال شناسایی تأثیر اعتماد به برند بر ارزش آن است که از نتایج آن می‌توانیم در جامعه استفاده کنیم و چون جامعه آماری ما شهر ارومیه بود، از 384 نمونه در قالب پرسشنامه بررسی و از نظرات صاحبنظران دانشگاهی نیز استفاده کردیم و نتایج قابل قبولی به دست آمد. از دو روش استنباطی و توصیفی در این پایان‌نامه استفاده کردیم. همچنین از مدل تحلیل مسیر برای آزمون فرضیه بهره گرفتیم. گام بعدی بررسی متغیرهای تحلیلی در قالب چهار آزمون بود. برای هر فرضیه هم به صورت جداگانه چند پیشنهاد کاربردی را برای استفاده در فروشگاه‌ها ارائه دادیم.
 
طیبه شاهی در ارائه پایان‌نامه خود با موضوع بررسی «تأثیر نانوپوشش چندلایه آلژینات» اظهار کرد: انار میوه‌ای ارگانیک و با خواص فوق‌العاده است اما چرا ما به عنوان مصرف کننده سهم اندکی به ویژه در میان‌وعده‌های غذایی از مصرف آن داریم. از سوی دیگر چرا با وجود تولید زیاد انار در کشور، سهم خوبی در صادرات این محصول نداریم. این مشکلات یک راه حل دارد و آن هم بسته‌بندی دانه انار است که در کشور ما فقط چهار روز می‌تواند نگهداری شود. برای تحقق این هدف باید مدت زمان نگهداری آن را افزایش دهیم. لذا ما از عصاره پوست انار استفاده کردیم و آن را داخل محلول ویژه‌ای قرار دادیم و سپس آن را روی دانه انار اسپری کردیم و با این روش توانستیم مدت زمان نگهداری آن را افزایش دهیم. در واقع هم از پوست انار استفاده کردیم که دیگر زائد نباشد و هم زمان نگهداری دانه انار را افزایش دادیم.
 
مریم فروهری در ارائه پایان‌نامه خود با موضوع «کاربرد روش‌های یادگیری ماشین در طراحی المان‌های اپتیکی ساده» گفت: به طور کلی هر شهروند در طول زندگی خود حداقل یکبار به عینک احتیاج پیدا می‌کند که شایع‌ترین آن پیرچشمی است. امروزه تهیه ساختار شیشه عینک برعهده طراح است اما ساختن عدسی کاری زمان بر و سخت است و اگر چشم فردی دچار عیبی نادر باشد که عینکی برای آن موجود نباشد فرد مجبور است به سختی زندگی کند. برای حل این مشکل می‌توانیم از هوش مصنوعی کمک بگیریم که روش‌‌های یادگیری و طراحی در آن به صورت مصنوعی و با کمک کامپیوتر است. کامپیوتر می‌تواند در طراحی عدسی به ما کمک کرده و طرحی جدید از عدسی به ما ارائه دهد که مشکلات کنونی برطرف شود. این روش جدید با استفاده از نرم‌افزارهای موجود خطای کمتر و طراحی بهینه‌تری دارد. لذا می‌توانیم برای طراحی عدسی، نرم افزاری خاص طراحی کنیم و این روش در دنیا هم مورد توجه قرار گرفته است.
 
نصرت دهقانی‌زاده در ارائه پایان‌نامه خود با موضوع «بررسی موانع مؤثر در سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتالی در ایران» بیان کرد:  نتایج پایان‌نامه بنده مربوط به سال 1397 است. پول‌ها انتقال‌دهنده انواع بیماری‌ها و ویروس‌ها هستند. لذا از نظر بهداشتی خطراتی دارند. از سوی دیگر برای استفاده از دیگر ارزها نیازمند مراجعه به صرافی و این کار وقت‌گیر است. ارزهای دیجیتال که در بستر اینترنت هستند این مشکل را برطرف کرده‌اند و بهداشتی‌اند و تحت قوانین خاصی نیستند و مورد اعتماد بوده اما فاقد پشتوانه است. حال چرا در کشور ما توجه زیادی به ارزهای دیجیتال نمی‌شود. آیا به خاطر اعتماد یا اعتقادات مذهبی است؟ چراکه مراجع تقلید در زمان انجام تحقیق فتوای حرام داده بودند. بنده برخی مطالعات را انجام دادم و با افراد خبره نیز مشورت کردم و به نتایجی دست پیدا کردم که از جمله مهم‌ترین دلایل عدم اقبال به این ارزها، نبود امنیت سرمایه فردی، تهدید اقتصاد کلان و مشکلات نظری و مذهبی هستند. لذا امیدوارم نتایج این تحقیق برای اقتصاد کشور مفید باشد.
 
نیره ابدالی در ارائه پایان‌نامه خود با موضوع «بررسی اثر داروهای مخدری بر پمپ مقاومت دارویی» اظهار کرد: یکی از مشکلات در بیماران، مقاومت در مقابل درمان و دارو است، اما چرا این مشکل ایجاد می‌شود؟ یکی از دلایل آن وجود سلول‌هایی در بدن است که مقاومت لازم را ندارد. طبق یافته‌های ما این داروها مانند شمشیر دولبه عمل می‌کنند و پژوهش‌ها نشان دادند که گاهی اثر دارو را افزایش و گاهی کاهش می‌دهد، اما نتایج نشان داد که به ویژه در مورد سلول‌های سرطانی می‌توانند مفید باشند.
 
توصیه‌های داوران
 
در ادامه هیئت داوران به بیان نکاتی درباره این مسابقات پرداختند. پرستی، عضو هیئت داوران، در سخنانی کوتاه اظهار کرد: با توجه به اینکه این مسابقه بین‌المللی است و ساختار و قوانین خاصی دارد، بهتر است شرکت‌کنندگان قوانین شرکت در مسابقه را حتماً رعایت کنند و در این راستا دیدن مسابقات سایر دانشگاه‌های داخلی و خارجی مفید است. دوستان حتماً از یک اسلاید و بدون انیمیشن استفاده کنند، چراکه در غیر این صورت منجر به امتیاز منفی برای آنها می‌شود. نکته دیگر اینکه مهمترین بخش این مسابقه ارتباط برقرار کردن با مخاطب است که شرکت‌کنندگان باید بیشتر به آن توجه کنند. ما هم براساس معیارها، امتیازات را ارائه دادیم و کسانی که بالاترین امتیازات را کسب کرده‌اند به مرحله نهایی می‌رسند.
نفرات برتر مرحله نیمه‌نهایی مسابقات پایان‌نامه سه دقیقه‌ای معرفی شدند
اصغر کهندل، داور این مسابقات، اظهار کرد: دکور و محل ارائه برای مخاطب بسیار مهم است. روش تحقیق، منابع و نتیجه‌گیری نیز باید در مسابقه نهایی مورد توجه قرار گیرد، چراکه برای داوران ملموس‌تر است. نکته دیگر اینکه باید محصول خود را به شکل بهتری ارائه دهند. در ارائه‌های امروز حق دو سه نفر به لحاظ صدابرداری نامناسب و تنظیم نبودن میکروفن ضایع شد. لذا اگر صدای شرکت‌کنندگان واضح‌تر باشد در امتیازگیری تأثیر بیشتری دارد. کسانی‌که امروز در این رقابت انتخاب نشدند، دلیل بر این نیست که کیفیت کار آنها پایین است، بلکه بر اساس تطبیق با شاخص‌ها، افراد برگزیده را انتخاب کردیم. ان‌شاء‌الله از برکات این مسابقات این باشد که شرکت‌کنندگان پژوهش خود را به بازار عرضه کنند.
 
سیدمحمود مصباح، دیگر داور این مسابقات، اظهار کرد: برخی تکنیک‌ها همانند ارائه مثال‌های ملموس بسیار مهم است، چون ما ارتباطی با پایان‌نامه شما نداریم. لذا در طول این سه دقیقه با آن ارتباط برقرار می‌کنیم. بنابراین در ابتدا باید درباره اهمیت پایان‌نامه خود توضیح دهید. داشتن زبان ساده هم مهم است و استفاده از لغات تخصصی که شما هر روز با آن سر و کار دارید توصیه نمی‌شود. مسئله بعدی تناسب زمان است، به گونه‌ای که در طول سه دقیقه همه مطالب به شکل درستی منتقل شود.
 
برگزیدگان مسابقه
 
هیئت داوران در پایان این مسابقه در گروه اول، میلاد شکراللهی را با 47 امتیاز و زهرا نوری آکنده را با 45 امتیاز؛ در گروه دوم، سیروس ایروانی را با 44 امتیاز و سیدامیر حسینی لرگانی را با 42 امتیاز و در گروه سوم، امیرحسین یزدان‌بخش را با 52 امتیاز و آزاده قوچانی را با 48 امتیاز به عنوان نفرات برتر برای حضور در فینال مسابقات معرفی کردند.
 
مسابقات ملی پایان‌نامه سه دقیقه‌ای با هدف تقویت و پرورش مهارت‌های ارتباطی، ایده‌پردازی، فن بیان و خلاقیت‌های دانشجویی، کمک به تکمیل چرخه تولید علم و فناوری و تبدیل آن به محصول و ثروت، برقراری ارتباط بین دانشگاه و بخش‌های سرمایه‌گذار و بازاریابی ایده‌های دانشجویی از سال ۱۳۹۵ تاکنون به صورت مستمر از سوی جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام
captcha