اخلاق دفاع مقدس می‌تواند جامعه را به رستگاری برساند
کد خبر: 3999136
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴

اخلاق دفاع مقدس می‌تواند جامعه را به رستگاری برساند

استاندار قزوین بیان کرد: اخلاق دفاع مقدس می‌تواند جامعه ما را به رستگاری برساند. شهدا به درجه عبودیت خدا رسیدند و اگر کسی به این درجه نرسد به جایگاه شهادت نائل نمی‌شود.

اخلاق دفاع مقدس می‌تواند جامعه ما را به رستگاری برساند

به گزارش ایکنا از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور، استاندار قزوین، در آیین تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و تجلیل از جایگاه شهدا و ایثارگران و رزمندگان که امروز ۳۰ شهریور برگزار شد، اظهار کرد: در همه کشورهای دنیا روزهای مهمی وجود دارد که از نگاه مردم روز ملی و غرور است، هفته دفاع مقدس نیز برای مردم ایران اسلامی ایام غرورآفرین است.

جمالی‌پور گفت: هیچ‌کس جنگ را تأیید نمی‌کند بلکه از این منظر که حماسه آفریدیم و در مقابل دشمن متجاوز و حامیانش ایستادیم و افتخار بزرگ صیانت از شرف و ناموسمان را پشت سر گذاشتیم، موجب افتخار است که جان دادیم اما خاک ندادیم.

وی اظهار کرد: افتخار ما این است که سازمان ملل ما را به‌عنوان مدافع و دشمن را به‌عنوان مهاجم شناخت. ظرفیت دفاع مقدس بی‌بدیل است. اگر به آن روزها بازگردیم از منظر ارزش‌هایی که برای جامعه ما خلق شد امروز همان ارزش می‌تواند موجب تحول در جامعه ما شود. ما در مقابل دشمن عطوفت داشتیم و این امر را می‌توان هنگامی‌که اسیران عراقی را تکریم می‌کردیم نمایان است.

استاندار قزوین بیان کرد: اخلاق دفاع مقدس می‌تواند جامعه ما را به رستگاری برساند. شهدا به درجه عبودیت خدا رسیدند و کسی به این درجه نرسد جایگاه شهادت نائل نمی‌شود.

وی افزود: خلوص شهدا آن‌ها را به درجه‌ای رساند که خداوند راه سعادت را برایشان باز کرد و امروز ما برای عبور از این شرایط نیاز به آن داریم و متأسفانه امروز نفس بر ما غلبه کرده و گاهی گمان می‌کنیم که کار دین را انجام می‌دهیم اما با دقت بر آن می‌توان دید که از دین بسیار فاصله گرفته‌ایم.

جمالی‌پور تصریح کرد: این روزها و فرصت‌ها، فرصت بازنگری و اندیشیدن به مسیری است که باید در آن قرار گیریم. اگر از این فرصت برای پیدا کردن مسیر استفاده نکنیم گمراهی با ما خواهد بود.

وی اضافه کرد: ما می‌توانیم از همین امروز مسیر درستی را آغاز کنیم که عزت برای کشور رقم بخورد. شهدا به این مسیر رسیدند و ما نیز نیاز به مسیر و تفکری داریم که شهدا در آن گام نهادند.

استاندار قزوین تصریح کرد: متأسفانه تهمت، تفرقه، دروغ، نفاق امروز جزو ارزش‌ها شده چرا که غرق در دنیا شده‌ایم و مقامات دنیوی بر ما غلبه کرده درحالی‌که شهدا قرب الهی را خواستند و این همان مسیری است که نیاز امروز جامعه است.

انتهای پیام
captcha