دفاع مقدس شکل فرهنگی و سیاسی به خود گرفته است + صوت
کد خبر: 3999237
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
گفت‌وگوی ایکنا با رزمندگان و ایثارگران جنگ تحمیلی/ ۱

دفاع مقدس شکل فرهنگی و سیاسی به خود گرفته است + صوت

حجت‌الاسلام یدالله ربیعی، جانباز 70 درصد در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: امروز با سردمداران استکبار در عرصه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی روبرو و در حال مبارزه‌ایم که نشان از انقلاب، حرکت انقلابی و دفاع مقدس دارد.

جانباز دفاع مقدس: روحیه فداکاری و از خودگذشتگی در همه عرصه‌ها در بین مردم وجود داردبه مناسبت هفته دفاع مقدس ایکنا در سلسه گفت‌وگویی با رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس به موضوع زنده نگه داشتن دفاع مقدس پرداخته است.

در اولین گفت‌وگو به سراغ جانبازی 70 درصد رفتیم که دو پای خود را در سال 61 در عملیات فتح‌المبین از دست داده است. حجت‌الاسلام یدالله ربیعی از روحانیونی است که در جنگ تحمیلی حضور داشته و در راه دین و کشور جهاد کرده است. وی امروز عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد شاهرود و دارای مدرک دکترا است.

ایکنا- چرا باید ایام دفاع مقدس زنده نگه داریم؟

این موضوع هم ریشه در عِرق ملی و حماسه و هم ریشه در دین دارد. در دین کمتر پیش می‌آید که از گروهی به تفصیل یاد کند ولی خداوند در قرآن در رابطه با جهاد فی‌سبیل‌الله و دفاع از دین بسیار گفته و قسم یاد کرده است. ما در جنگ هم عمل به وظیفه دینی خودمان کردیم و به یاد شهیدان بودیم، عملکرد آنها را سرلوحه زندگی خودمان قرار دادیم و هم در راه کشور خدمت کردیم. اگر حضور همراه با فداکاری، از خودگذشتگی و ایثار نیروهای انقلابی در جنگ نبود این انقلاب به اینجا نمی‌رسید. الان با سردمداران استکبار در عرصه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی روبرو و در حال مبارزه‌ایم که نشان از انقلاب، حرکت انقلابی و دفاع مقدس دارد. پیشکسوتان این عرصه همان کسانی هستند که در هشت سال دفاع مقدس به دفاع از کشور کوشیدند. بنابراین برای قدردانی و زنده نگه داشتن این روحیه متعالی باید به دفاع مقدس بپردازیم و یاد و خاطره آن را زنده نگه داریم که چه افرادی از حال و آینده، جان، مال و همه چیزشان در راه دین و کشور گذشتند.

کد

ایکنا- فکر می‌کنید در صورت رخداد دوباره چنین حادثه‌ای، مردم دوباره مثل آن هشت سال جنگ تحمیلی دفاع خواهند کرد؟

قطعاً دفاع می‌کنند و حتی سخت‌تر بیشتر از قبل دفاع می‌کنند. به یاد دارم یکبار در دانشگاه از هلال احمر آمده بودند و خون نیاز داشتند. آن روز سخنران من بودم و با صحبت کوتاهی در رابطه با اینکه نیاز به خون است و نیروها شرکت کنند و خون اهدا کنند؛ ما شاهد حضور پرشمار انواع و اقسام افراد بودیم با شکل و شمایل مختلف که ممکن مورد پسند افراد مذهبی نباشد. اما این روحیه فداکاری و از خودگذشتگی در همه عرصه‌ها در بین مردم وجود دارد و مردم همیشه در همه عرصه‌ها پای کار هستند. نگاهم کاملاً مثبت است و به مردم و جوان‌ها امیدوارم.

ایکنا- به نظر شما این روحیه همدلی که همیشه در بین مردم وجود داشته، چه در جنگ، زلزله، سیل و... ما شاهد حضور آنها در کنار هم هستیم نشان از چیست؟

این همدلی از آن جایی می‌آید که رهبر انقلاب و مسئولین شناخته شده کشور برای انقلاب از جان و دل مایه می‌گذارند، زحمت می‌کشند و تلاش می‌کنند؛ وقتی این پیام به دیگران می‌رسد، خود به خود مردم نیز این کار را انجام می‌دهند.

انتهای پیام
captcha