زائران پیاده حسین(ع) در مسیر نجف به کربلا + عکس و فیلم
کد خبر: 3999355
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹

زائران پیاده حسین(ع) در مسیر نجف به کربلا + عکس و فیلم

جمع زیادی از زائران حرم اباعبدالله الحسین(ع)، پس از اذن حضور و زیارت حرم حضرت امیرالمؤمنین(ع) در شهر نجف اشرف از آنجا به مسیرهای پیاده‌روی تا کربلا ملحق می‌شوند.

به گزارش ایکنا از عراق، این روزها طریق الحسین(ع) در مسیر نجف به کربلا پذیرای زائرانی است که با پای پیاده به خیل عظیم راهپیمایان اربعین حسینی پیوسته و عازم حرم سرور و سالار شهیدان کربلا شده‌اند. 

جمع کثیری از زائران حرم اباعبدلله الحسین(ع) از کشورها و مسیرهای مختلف ابتدا به حرم مطهر امیرالمؤمنین(ع) مشرف می‌شوند و پس از زیارت آنجا به سمت کربلا عزیمت می‌کنند.

در ادامه تصاویری از زائران ایرانی راهی کربلا را در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) مشاهده می‌کنید.

هر ساله موکب‌داران و مردم هم از قشرهای مختلف در این مسیر با برپایی موکب‌های کوچک و بزرگ از زائران اربعین حسینی(ع) پذیرایی می‌کنند.

مسیر اصلی پیاده‌روی که خیلی از زائران اربعین به آن ملحق می‌شوند، «طریق الحسین(ع)» نام دارد و از خروجی شهر نجف آغاز شده تا ورودی شهر کربلا و رؤیت بارگاه سیدالشهدا(ع) ادامه دارد.

مسیر نجف تا کربلا از ابتدای عمود ۱ تا ۱۴۵۲ آغاز شده و تقریباً فاصله هر عمود ۵۰ متر است که مردم عراق و دیگر زائران افتخار میزبانی سالار شهیدان(ع) را دارند و فاصله‌ خروجی شهر نجف تا ابتدای شهر کربلا حدود ۸۰ کیلومتر است.

زائران ایرانی نیز که امسال فقط به شکل هوایی می‌توانند عازم کربلا شوند، اول به زیارت امیرالمؤمنین در نجف اشرف مشرف می‌شوند و از آنجا یا به مسیر پیاده‌روی ملحق می‌شوند یا با وسایل نقلیه خود را به کربلا می‌رسانند.

اینجا عمود  700 و مناطق اطراف آن است، جایی که زائران تقریباً در میانه مسیر قرار دارند.

گزارش از حسین صحرایی
انتهای پیام
captcha