برنامه‌های تلویزیون اختصاصی حضرت سیدالشهدا(ع)/ پیاده‌روی اربعین را زنده ببینید
کد خبر: 3999356
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
مدیر تلویزیون اینترنتی حبیب تشریح کرد؛

برنامه‌های تلویزیون اختصاصی حضرت سیدالشهدا(ع)/ پیاده‌روی اربعین را زنده ببینید

مدیر دفتر نمایندگی سازمان صدا و سیما در عراق از پخش ویژه برنامه‌های مختلف به مناسبت اربعین در تلویزیون اینترنتی حبیب خبر داد و گفت: علاقه‌مندان به صورت زنده می‌توانند پیاده‌روی اربعین را مشاهده کنند.

برنامه‌های تلویزیون اختصاصی حضرت سیدالشداء (ع)/ مستقیم پیاده‌روی اربعین را ببینید

سیدمصطفی موسوی، مدیر دفتر نمایندگی سازمان صدا و سیما در عراق و مدیر تلویزیون اینترنتی حبیب در گفت‌وگو با ایکنا، به تشریح برنامه‌های تلویزیون اینترنتی حبیب برای پوشش مراسم اربعین حسینی پرداخت و گفت: این تلویزیون بستری است که به صورت اختصاصی به موضوع اعتاب مقدسه به خصوص حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) می‌پردازد.

وی اعلام کرد: این رسانه اولین تلویزیون اختصاصی حضرت سیدالشهدا(ع) و حضرات معصومین است که حرم مطهرشان در اعتاب مقدسه عراق قرار دارد و استودیوی اصلی آن در بین‌الحرمین قرار دارد که به صورت سیگنال ارسالی، فضای اسکایپی یا اینترنتی ارتباطات زنده‌ای را از سرتاسر دنیا با محبان و عاشقان اهل بیت(ع) برقرار می‌کند.

موسوی با اشاره به وجود شش امام معصوم(ع) و اماکن مقدسی مثل مسجد کوفه، مسجد سهله، اماکن تاریخی و ... در کشور عراق، گفت: به دلیل وجود این اماکن مقدس به یک شبکه اختصاصی در عراق نیاز داشتیم که با آغاز فعالیت شبکه اینترنتی حبیب این مهم محقق شد.

وی با اعلام این خبر که تلاش می‌شود، تلویزیون اینترنتی حبیب بر روی ماهواره قرار گیرد، گفت: از ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلفی به صورت آزمایشی در این تلویزیون پخش می‌شود از جمله اینکه شب‌های جمعه برنامه «یا کاشف‌الکرب» پخش می‌شود که به صورت تعاملی است و مردم تماس گرفته و سخنانشان را به صورت مستقیم با امام حسین(ع) مطرح می‌کنند.

مدیر دفتر نمایندگی سازمان صدا و سیما در عراق به پخش برنامه محبت آنلاین در شبکه حبیب نیز اشاره کرد و گفت: در این برنامه به صورت تصویری و تعاملی مخاطبان کربلا را می‌بینند و با حضرت سیدالشهدا(ع) درد دل می‌کنند.

پخش زنده مراسم اربعین

وی در خصوص ویژه برنامه‌های اربعین این شبکه، گفت: اکنون در ساعات مختلف مسیر پیاده‌روی اربعین به صورت زنده پخش می‌شود و گزارشگران این شبکه در حال گزارش مراسم اربعین هستند و هرچه به روز اربعین نزدیک‌تر می‌شویم بر تعداد پخش‌های زنده افزوده خواهدشد.

موسوی اعلام کرد: برنامه‌ای به نام موکب آنلاین نیز داریم که مراسم برگزار شده در برخی از مواکب اربعین از جمله سخنرانی‌های حجت‌الاسلام رفیعی و مدیحه‌سرایی مداحان مهدوی‌نژاد، شال‌بافان و ... را پخش می‌کند.

برقراری ارتباط با شیفتگان اهل بیت(ع) در مناطق مختلف جهان از دیگر برنامه‌هایی بود که موسوی به پخش آنها از شبکه حبیب اشاره کرد و گفت: ارتباط‌هایی را با کشورهای مختلف داریم و به طور خاص سعی می‌کنیم پوشش بین‌المللی در سطح دنیا داشته باشیم. هدف کلی این است که فضا و بستری را فراهم کنیم که مخاطب در هر لحظه اراده کرد بر روی صفحه موبایل بتواند صحن‌های مطهر را به صورت زنده مشاهده کند.

وی اعلام کرد: همچنین دفتر نمایندگی سازمان صدا و سیما و تلویزیون حبیب که زیرمجموعه امور بین‌الملل دفتر نمایندگی سازمان صدا و سیما است، موکب رسانه‌ای حضرت معصومه(س) را در عمود 1080 برپا کرده و هر زائری وارد این موکب شود می‌تواند از برنامه‌های فرهنگی این موکب استفاده کند.

موسوی در پاسخ به این سؤال که بعد از اربعین چه برنامه‌هایی خواهید داشت؟ گفت: پخش زنده حرم‌های مطهر در عتبات عالیات در دستور کار است.  

انتهای پیام
captcha