شورای افتای فلسطین خواستار بسیج فلسطینیان برای حمایت از مسجد الاقصی شد
کد خبر: 3999665
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹

شورای افتای فلسطین خواستار بسیج فلسطینیان برای حمایت از مسجد الاقصی شد

شورای افتای فلسطین ضمن هشدار نسبت به خطرات طرح جدید شهرک سازی رژیم صهیونیستی خواستار بسیج فلسطینیان برای حمایت از مسجد الاقصی شد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از القدس العربی، در بیانیه شورای افتای فلسطین که در پایان جلسه شیخ محمد حسین، رئیس این شورا و مفتی کل قدس و سرزمین‌های فلسطین صادر شد، تأکید شده است: قانون ثبت املاک در قدس اشغالی که به بهانه ثبت املاک غایبین وضع شده، با هدف تسلط صهیونیست ها بر املاک فلسطینیان به اجرا درآمده است.
 
در این بیانیه تأکید شده که این قانون بخشی خطرناک از پروژه استعماری الحاق قدس به سرزمین‌های اشغالی است که موجب تغییر چهره قانونی این شهر و در نتیجه یهودی سازی آن می‌شود.
 
در ادامه بیانیه آمده است: هدف این طرح سرقت هرچه بیشتر زمین‌های فلسطینیان و بیرون راندن آنها از سرزمینشان است. این شهرک‌ سازی‌ها غیرقانونی است و فلسطینیان اجازه ایجاد شهرک‌های جدید در اراضی اشغالی فلسطین را نخواهند داد.
 
این شورا ضمن محکوم کردن حملات شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی و انجام مراسم دینی یهودیان در این مکان مقدس اسلامی تصریح کرد: مسجد الاقصی یک مکان مبارک و مقدس است و کل آن به مسلمانان تعلق دارد، لذا غیرمسلمانان حق مداخله در امور آن را ندارند. مقامات اشغالگر صهیونیست نیز باید دست از تجاوز به این مسجد برداشته و به آن احترام بگذارند.
 
شورای افتای فلسطین از فلسطینیان خواست تا با بسیج عمومی و حرکت به سمت مسجد الاقصی، مخالفت قاطعانه خود را با تجاوزات شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی که با حمایت نظامیان صهیونیست و با هدف سلب مالکیت کل سرزمین فلسطین از ملت آن انجام می‌شود، اعلام کنند.
 
این شورا همچنین تعطیلی حرم ابراهیمی در الخلیل به بهانه برگزاری جشن‌های اعیاد یهودیان را محکوم و تأکید کرد: این حرم و مسجد، فقط مختص مسلمانان است و هیچ کس حق دخالت در امور آن را ندارد. لذا از همه جهانیان می‌خواهیم که برای جلوگیری از تجاوزات نژادپرستانه رژیم صهیونیستی به مقدسات مسلمانان وارد عمل شوند.
 

انتهای پیام
captcha