برنامه نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی + فیلم و عکس
کد خبر: 3999766
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶

برنامه نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی + فیلم و عکس

نماینده کشورمان در هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کرواسی امروز به پرسش‌های هیئت داوران پاسخ می‌دهد.

برنامه نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی + عکسبه گزارش ایکنا، مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کرواسی، شامگاه پنجشنبه، اول مهرماه با حضور نمایندگان بیش از بیست کشور طی مراسمی رسماً آغاز شد و بعد از ظهر امروز، سوم مهرماه با برپایی مراسمی به کار خود پایان خواهد داد. این نخستین مسابقات قرآن به صورت حضوری است که در شرایط کرونا، نماینده‌ای از کشورمان در این رقابت‌ها حضور دارد.

شنبه//برنامه نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی + عکس

این مسابقات هر ساله در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود. طی سال‌های اخیر، جمهوری اسلامی ایران در هر دو رشته نماینده اعزام کرده است و حضوری موفقیت‌آمیز نیز داشته‌اند. در این دوره اما با توجه به شرایط کرونایی تنها یک نماینده از ایران در رشته حفظ کل قرآن دعوت شده است.

شرکت‌کنندگان باید کمتر از 27 سال سن داشته و هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند. با توجه به این شرایط و پس از برگزاری یک رقابت انتخابی از بین 12 حافظ کل قرآن، سینا طباخی به عنوان نماینده ایران انتخاب و چهارشنبه، 31 شهریورماه عازم کرواسی شد.

برنامه نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی + عکس

طباخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: رقابت‌های این دوره از صبح جمعه، دوم مهرماه آغاز شد و تا بعد از ظهر سوم مهرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه شناخت چندانی از داوران این دوره از مسابقات ندارد، در مورد رقبای اصلی خود برای کسب رتبه افزود: به نظر می‌رسد نمایندگان کشورهای مصر، لیبی، کویت، روسیه، ترکیه، بوسنی و هرزگوین و آمریکا از سطح بالایی برخوردار باشند و رقابت اصلی برای کسب رتبه نیز بین نمایندگان این کشورها باشد.

برنامه نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی + عکس

طباخی همچنین درباره زمان اجرای خود در این رقابت‌ها بیان کرد: امروز ساعت 11 به وقت محلی و 13 به وقت تهران زمان اجرایم خواهد بود. در این مسابقات در رشته حفظ کل قرآن از هر شرکت‌کننده سه سؤال یک‌صفحه‌ای پرسش می‌شود. همچنین مسابقات تک‌مرحله‌ای است.

نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کرواسی با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته، شرکت‌کنندگان از برخی مناطق پایتخت کرواسی بازدید کردند، گفت: بازدید از سطح شهر، بازدید از کلیساها، باغ وحش، پارک و بازار از جمله برنامه‌هایی بود که طی دو روز گذشته برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شد.

فیلم معرفی سینا طباخی پیش از اعزام

انتهای پیام
captcha