طرح تروریستی حمله به زائران اربعین در غرب بغداد خنثی شد/ بازداشت 5 تروریست
کد خبر: 3999797
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸

طرح تروریستی حمله به زائران اربعین در غرب بغداد خنثی شد/ بازداشت 5 تروریست

دستگاه امنیت ملی عراق با صدور بیانیه‌ای از خنثی‌سازی طرح حمله به زائران حسینی در استان «دیاله» واقع در غرب بغداد و ضبط 4 کمربند آماده انفجار خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «الفرات نیوز»، در این بیانیه آمده است: «براساس دستورات رئیس دستگاه امنیت ملی مبنی بر تشدید تلاش‌های اطلاعاتی برای تأمین امنیت زائران اربعین، یگان‌های دستگاه شروع به استقرار در جاده‌ها و اجرای بررسی‌های میدانی امنیتی کردند».
 
دستگاه امنیت ملی عراق اعلام کرد: تیم‌های سرویس امنیت ملی عراق به لانه‌های تروریست‌ها در دیاله حمله کردند که در جریان این حمله، چهار کمربند انفجاری را که برای حمله به زائران تدارک دیده شده بود، کشف و ضبط کردند.

دستگیری 5 تروریست
 
همچنین، فرماندهی عملیات بغداد از دستگیری 14 متهم از جمله 5 تروریست در مناطق مختلف پایتخت خبر داد.
 
براساس گزارش پایگاه خبری الفرات نیوز، واحد رسانه امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: همزمان با آغاز طرح امنیتی فرماندهی عملیات مشترک بغداد برای حمایت از زائران اربعین حسینی که با هدف خنثی‌سازی تلاش‌های گروهک‌های تروریستی داعش صورت گرفت، 14 متهم از جمله 5 تروریست در مناطق مختلف بغداد بازداشت شدند.
 
مشاركت نیروهای هوایی عراق در تأمین امنیت زائران
 
از سوی دیگر، سرلشکر تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در اظهاراتی تلویزیونی از اجرای روان طرح امنیتی زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: یک عملیات پیشگیرانه در جنوب بغداد به اجرا در آمد که بر تأمین امنیت مسیر زائران تأثیرگذار است، علاوه بر این نیروهای امنیتی در مسیرهای منتهی به بغداد مستقر شده‌اند.
 
وی همچنین از مشارکت هوانوردی ارتش و نیروی هوایی و همچنین، آمبولانس هوایی در طرح امنیت زائران خبر داد.
انتهای پیام
captcha