رزمنده زمان خود باشیم
کد خبر: 4000375
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴

رزمنده زمان خود باشیم

معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با بیان اینکه امروز دشمن به دنبال وارونه سازی حق و باطل است، افزود: ما باید امروز رزمنده زمان خود باشیم و با الگوی دفاع مقدسی پیش رویم تا به اهداف امام خمینی(ره) برسیم.

رزمنده زمان خود باشیم

به گزارش ایکنا از قزوین، سرهنگ حمزه برین، معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین،‌ در مراسم عصر خاطره اصحاب رسانه که شب گذشته، سوم مهرماه به مناسبت هفته دفاع مقدس در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: دشمنان امروز به دنبال تحریف دفاع مقدس و انقلاب اسلامی هستند، در حالی که می‌خواستند با جنگ تحمیلی انقلاب اسلامی را از بین ببرند به گونه‌ای قصه‌پردازی می‌کنند که دفاع مقدس را بی‌ارزش نشان دهند.

وی افزود: ما هشت سال ایستادگی و مقاومت کردیم و اجازه ندادیم که به کشور تعرض شود در حالی که ۵۰ کشور و قدرت‌های غرب و شرق در کنار هم قرار داشتند، آن‌ها با دلارهای آمریکایی و تجهیزات نظامی گسترده به دنبال ضربه‌زدن به انقلاب اسلامی بودند که موفق نشدند.

معاون اجرایی سپاه صاحب‌الأمر(عج) استان قزوین اظهار کرد: همه در داخل هم قسم و تحت فرماندهی مقتدرانه حضرت امام(ره) کنار هم قرار گرفتند و در مقابل دشمن ایستادگی کردند، امروز نیز در برابر تحریم سربلند هستیم علی‌رغم اینکه فشارهای گسترده‌ای به ملت وارد شد اما در دوران تحریم دستاوردهای بی‌نظیری در حوزه‌های مختلف امنیتی، نظامی، علمی، اقتصادی و پزشکی داریم که حاصل تحریم و دسترنج جوانان کشور است.

وی تأکید کرد: آنچه باعث نگرانی است تحریف انقلاب و تحریف دفاع مقدس است، همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید مواظب باشیم جای شهید و جلاد عوض نشود؛ دشمنان ما می‌دانند که دفاع مقدس هموارکننده راه انقلاب اسلامی است، می‌دانند که دفاع مقدس الگویی به نام عاشورا داشته و امروز جوانان و نوجوانان ما برای ادامه راه خود دفاع مقدس را الگو قرار دادند همانند نوجوان ایذه‌ای که جان خود را به آتش می‌کشد تا دیگران را نجات دهد به طور قطع الگویی مانند شهید حسین فهمیده داشته است مگر می‌شود انسان به این راحتی از جان خود بگذرد.

برین خاطرنشان کرد: شهید حججی که امام(ره) و انقلاب را درک نکرده است، حاضر می‌شود فرزند یک ساله خود را رها کند و به مسیری برود که جان خود را فدا کند حتماً الگویی برای خودش دارد، این الگوها در دفاع مقدس شکل گرفته است؛ دفاع مقدس و عاشورا شباهت دارد و از هر نوع و در هر سنی الگویی در آن وجود دارد.

وی یادآور شد: تقارن‌ها، هماهنگی‌ها و شباهت‌هایی که در انقلاب اسلامی با عاشورا وجود دارد باعث شده که این انقلاب استمرار داشته باشد و مسیر خود را هموار می‌کند، ما در پاسداشت دفاع مقدس از حیث احساسی برنامه‌های فراوانی داشتیم و یادواره و شب خاطره‌های زیادی برگزار کردیم که بگوییم در دفاع مقدس چه اتفاقاتی افتاد.

معاون اجرایی سپاه صاحب‌الأمر(عج) استان قزوین اظهار کرد: تجزیه و تحلیل دفاع مقدس امروز وظیفه همه ما به ویژه رسانه‌هاست، اگر می‌خواهیم دفاع مقدس به هشت سال ختم نشود باید تلاش کنیم، دفاع مقدس ما ۴۰ سال را پشت سر گذاشته است اگر ما گام دوم را بدون دفاع مقدس دنبال کنیم محکوم به شکست خواهیم بود چرا که مبنا و اساس گام دوم دفاع مقدس است؛ دفاع مقدس مربوط به دهه ۶۰ نبود و امروز باید ببینیم چه نقش و وظایفی داریم که از دهه ۶۰ دفاع کنیم.

وی یادآور شد: جریان نهضت آزادی به امام خمینی(ره) انتقاد داشتند که چرا جنگ را آغاز کردید و با صدام گفت‌وگو نکردید و شبهه ایجاد می‌کنند؛ امروز دشمن به دنبال وارونه‌سازی حق و باطل است از طرفی نوجوان امروز درکی از دفاع مقدس ندارد و با این شبهات به فکر فرو می‌رود؛ این در حالی است که صدام از فروردین ۱۳۵۸ تا ۳۱ شهریور همان سال بیش از ۱۵۰۰ تعرض به کشور داشته است و به دنبال حذف و شکست انقلاب بود که با گفت‌وگو قابل حل نبود.

برین در پایان اظهار کرد: شبهات زیادی مطرح می‌شود که ما باید پاسخ دهیم و از اقدامات و تلاش‌های رزمندگان دفاع کنیم و آن‌ها را الگوی عملی برای خود قرار دهیم، باید امروز رزمنده زمان خود باشیم و با الگوی دفاع مقدسی پیش رویم تا به اهداف امام خمینی(ره) برسیم.

انتهای پیام
captcha