حمایت از معتادان بهبودیافته جدی گرفته شود
کد خبر: 4006658
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲

حمایت از معتادان بهبودیافته جدی گرفته شود

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: مغفول ماندن حمایت اجتماعی از معتادان بهبودیافته موجب موفق نبودن همه جانبه برنامه‌های مبارزه با پدیده اعتیاد شده است.

حمایت از معتادان بهبودیافته در قزوین جدی گرفته شود

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، علی فولیان، سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین، در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که امروز، ۲۸ مهرماه، در استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: در عرصه مبارزه با مواد مخدر نباید جزیره‌ای عمل کنیم زیرا در این مسیر پیچیده به برنامه ریزی علمی مدون نیاز داریم تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در زمینه اعتیاد باشیم و اگر تلاش سازمان یافته در مبارزه با اعتیاد نباشد نتیجه‌ای جز هدر رفت منابع مادی نداریم.

فولیان تصریح کرد: نبود حمایت اجتماعی از معتادان یک چالش بزرگ برای رسیدن به موفقیت در این عرصه است و اگر در درمان اعتیاد به نوعی شکست خورده‌ایم و علیرغم اینکه هزینه زیادی در ایجاد مراکز ترک اعتیاد و درمان افراد کرده‌ایم و هنوز بهبود یافتگان کمی داریم ناشی از این است که اول و آخر کار را رها کرده‌ایم.

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین یادآور شد: درمان اعتیاد دارای سه بعد جسمی، روانی و اجتماعی است به نظر می‌رسد چون به همه ابعاد توجه متوازن نداشته‌ایم، در حمایت اجتماعی کم‌کاری را شاهد هستیم، لذا میزان بازگشت به جامعه محدود بوده و معتاد بهبودیافته هم انگیزه کار ندارد.

وی اضافه کرد: بهتر است یک کمیته تخصصی راجع به حرفه آموزی، توانمند سازی و اشتغال معتادان راه اندازی کنیم و به جای حرف زدن و شعار دادن دنبال کار عملی باشیم. شیوع اعتیاد در دانش آموزان نگران کننده است و هر چند پیشگیری از جرم در سند تحول اشاره شده باید آن را جدی بگیریم و به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم تا آموزش و پرورش به یک مدرسه بزرگ پیشگیری از جرم تبدیل شود. اگر قوانین را به گروه‌های مختلف آموزش دهیم و فرهنگ سازی کنیم حتماً آسیب‌ها در جامعه کاهش می‌یابد. طرح مشترک نماد با همکاری آموزش و پرورش قرار است از آسیب‌ها جلوگیری کند تا دانش‌آموزان دچار خطر نشوند لذا باید درد دانش‌آموزان را بشناسیم و پیگیری کنیم تا درمان شود.

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: لازم است شهرداری‌ها در تکمیل و بهره‌برداری از مراکز ترک اعتیاد همکاری کنند و بودجه اختصاص دهند و مراقبت شود تا هزینه‌ها در جای خود صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha