ساختارهای عریض و طویل مشکل امور قرآنی را حل نمی‌کند
کد خبر: 4007427
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی:

ساختارهای عریض و طویل مشکل امور قرآنی را حل نمی‌کند

مدیر جامعه قرآنی عصر گفت: عمده فعالیت‌های در ارتباط با مسائل قرآنی فرهنگ‌سازی است یعنی با ایجاد ساختارهای عریض و طویل مشکل قرآن در کشورمان حل نخواهد شد و جامعه بر محور قرآن حرکت نخواهد کرد.

به گزارش ایکنا، مهر نوشت: انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی، موجب گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه شده است. بر همین اساس دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی خصوصاً نهادهای انقلابی متولی توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور شدند. دولت‌ها نیز هر کدام به سهم خود تلاش کرده‌اند تا نقشی در این زمینه داشته باشند که متأسفانه علیرغم انتظارات این نقش تاکنون به درستی ایفا نشده است.

در دولت جدید و در حالی که معاونت قرآن و عترت چشم به راه حکم انتصاب متولی تازه و جدید خود مانده؛ جامعه قرآنی به بیان برخی کاستی‌های موجود در عرصه امور دینی و قرآنی پرداخته است.

در همین راستا حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی مدیر جامعه قرآنی عصر و فعال قرآنی در خصوص فعالیت‌ها در مدیریت‌های جدید گفت: انتظاراتی که در تحقق اهداف قرآنی می‌رود ایجاد زیرساخت‌های لازم در نظامات فرهنگی، آموزشی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.

مسئول جامعه قرآنی عصر ضمن امیدواری برای چاره اندیشی موازی کاری در دستگاه‌های حاکمیتی، اظهار داشت: عمده فعالیت‌ها در ارتباط با مسائل قرآنی فرهنگ‌سازی است یعنی با ایجاد ساختارهای عریض و طویل مشکل قرآن در کشورمان حل نخواهد شد و جامعه بر محور قرآن حرکت نخواهد کرد.

وی ادامه داد: باید در سایر شئونات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هم به فرامین قرآن جامعه عمل بپوشانیم. اینکه ما از قرآن دوریم شکی نیست اما در مقام قانون‌گذاری نیاز به قوانین مکمل نیز داریم.

حسینی با تاکید بر اینکه مدیران در عرصه‌های مختلف مدیریتی تربیت و اندیشه شأن به نحو کامل قرآنی نیست، ادامه داد: ما امروز با برخی از مدیران و کارگزاران مواجه هستیم که گاهی اوقات آشنایی با ظاهر قرآن هم ندارند که این امر به یک فعالیت زیرساختی نیاز دارد. برای این امر در آموزش و پرورش کارهای خوبی انجام گرفته اما کافی نیست. وی با تاکید بر اینکه بودجه‌ای که در گذشته به امر قرآن اختصاص پیدا کرده بودجه‌ای اندک بوده است، تصریح کرد: همان مقدار بودجه نیز سهم یک سری کارهای شده که شاید خیلی فعالیت‌های عمیق و کارهای مؤثری نبودند همین بودجه‌های موجود اگر درست هدایت شود کار عظیمی را پدید می‌آورد.

حسینی افزود: ما در دستگاه‌های مختلف امتیازات گوناگونی داریم که به راحتی مورد اجرا قرار نمی‌گیرد که در صورت رقم خوردن چنین امری تشویق بسیار خوبی برای اقبال عمومی مردم به قرآن خواهد شد.

انتهای پیام
captcha