محکومیت گسترده اقدام رژیم صهیونیستی علیه سازمان‌های غیردولتی فلسطین
کد خبر: 4007877
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۴

محکومیت گسترده اقدام رژیم صهیونیستی علیه سازمان‌های غیردولتی فلسطین

احزاب مختلف چند کشور اسلامی، اقدام رژیم صهیونیستی در قرار دادن نام نهادهای مدنی فلسطینی در فهرست تروریستی را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، 13 حزب و سازمان از کشورهای مختلف عربی قرار دادن نام شش سازمان غیر دولتی فلسطینی به عنوان سازمان‌های تروریستی از سوی رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

این احزاب در بیانیه مشترکی که توسط آنها امضا و در صفحه فیس‌بوک حزب کارگران تونس منتشر شد این اقدام را محکوم کردند.

اعضای امضاکننده بیانیه عبارتند از: حزب کارگران تونس، جبهه دموکراتیک مراکش، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین، حزب وحدت مردمی دموکراتیک اردن، حزب دموکراتیک اردن و احزابی از موریتانی، لبنان، مصر، کویت و بحرین.

روز جمعه، رژیم اسرائیل 6 نهاد مدنی فلسطینی (غیر دولتی) را به بهانه ارتباط آنها با جبهه مردمی  آزادی فلسطین که آن را تروریستی می‌داند، در فهرست تروریستی قرار داد.

در این بیانیه مشترک آمده است: ما این نامگذاری را محکوم می‌کنیم و آن را بخشی از سیاست رژیم اشغالگر صهیونیستی می‌دانیم که حقوق مردم فلسطین را غصب می‌کند.

بیانیه می‌افزاید: تروریسم واقعی توسط رژیم صهیونیستی در طول تاریخ به عنوان امتداد باندهای تروریستی و جنایتکار شکل گرفته است که از بدو تأسیس به عنوان یک نهاد اشغالگر به شکل تجاوز به سرزمین، کشتار، اخراج و غصب زمین تجسم یافته است. 

در این بیانیه همبستگی اصولی احزاب با سازمان‌های فلسطینی به‌عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از فعالیت‌های مردم مبارز فلسطین تأیید شد و از همه آزادگان جهان خواست تا این طبقه‌بندی را رد کنند.

روز جمعه، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که تل‌آویو قبل از اینکه این شش نهاد فلسطینی را در فهرست «سازمان‌های تروریستی» قرار دهد، به واشنگتن اطلاع نداده بود و افزود که از آنها درباره پایگاه‌هایی که اسرائیل برای این نام‌گذاری در اختیار گرفته است، «توضیحات» درخواست خواهد کرد.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که حکومت این رژیم تصمیم گرفته است یک فرستاده ویژه به واشنگتن بفرستد و مدارک و اطلاعاتی را به همراه داشته باشد که به ادعای این رژیم حاکی از مشارکت شش نهاد فلسطینی در فعالیت‌های تروریستی است.

وب سایت والا به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی گزارش داد که فرستاده ویژه شاباک و وزارت امور خارجه این هفته به واشنگتن سفر خواهد کرد تا جلسات توجیهی با مقامات دولت آمریکا و کنگره در مورد اطلاعات ادعایی مرتبط با این سازمان‌ها برگزار کند. 

انتهای پیام
captcha