خبرگزاری ایکنا در جمهوری آذربایجان مسدود شد
کد خبر: 4007921
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵

خبرگزاری ایکنا در جمهوری آذربایجان مسدود شد

جمهوری آذربایجان، خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) را در این کشور از دسترس مخاطبان و علاقه‌مندان رویدادهای دینی و قرآنی خارج کرد.

فیلترشدن خبرگزاری ایکنا در جمهوری آذربایجان

به گزارش ایکنا، جمهوری آذربایجان، اخیراً برخی سایت‌های دینی و مذهبی فعال در این کشور و همچنین برخی سایت‌های ایرانی را که به زبان ترکی آذری فعالیت می‌کردند، مسدود کرده است.

طبق گزارش برخی از مخاطبان ایکنا در باکو، خبرگزاری ایکنا که خبرهایی با محتوای دینی و قرآنی را به 21 زبان زنده دنیا از جمله زبان ترکی آذری منتشر می‌کرد، از دسترس خارج شده است.

این اقدام جمهوری آذربایجان در حالی است که سایت آذری خبرگزاری ایکنا در چارچوب احترام به مذاهب و با رویکردی تقریبی به دور از پرداختن به مسائل داخلی این کشور صرفاً اخبار دینی، قرآنی و برخی اخبار مهم جهان اسلام را منتشر می‌کرد.

خبرگزاری ایکنا که با سایت آذری آن در جمهوری آذربایجان شناخته می‌شود، یکی از رسانه‌های دینی پربازدید بود که شهروندان این کشور برای ارتقای آگاهی دینی و اطلاع از اخبار و رویدادهای قرآنی جهان به این رسانه مراجعه می‌کردند.

یادآور می‌شود، در میان سایت‌های جمهوری آذربایجان که مسدود شده است اسامی سایت‌های «دیه‌رلر.آز»، «اهل‌بیت.اینفو»، «ملی‌.آز»، «مائده.آز»، «شیعه.آز» و «اسلامین‌سسی.ارگ» به چشم می‌خورد.

فیلترشدن خبرگزاری ایکنا در جمهوری آذربایجان

فیلترشدن خبرگزاری ایکنا در جمهوری آذربایجان

انتهای پیام
captcha