تحقق عدالت آموزشی انتظار مردم از دولت سیزدهم است
کد خبر: 4016903
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷

تحقق عدالت آموزشی انتظار مردم از دولت سیزدهم است

استاندار قزوین گفت: حوزه عدالت آموزشی از موضوعات بسیار مهمی است که مردم انتظار دارند دولت در این حوزه کار کند و موضوع پرورش یکی دیگر از مطالبات عمده مردم از دولت سیزدهم است.

استاندار قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین، در جلسه شورای آموزش و پرورش که امروز یکشنبه ۷ آذر در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: اهمیت مقوله آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست و در تمام کشورهای دنیا اصلی مقبول است که مهمترین وظایف حاکمیت مقوله آموزش و پرورش است.

استاندار قزوین ادامه داد: ما با یکسری مسائل و مشکلاتی مواجه هستیم که برخی طبیعی بوده و ناشی از سرعت تحولات است و بخشی از مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش ناشی از مباحث اقتصادی است که هرچه شرایط اقتصادی ما روبه بهبود و صعود باشد، این مباحث در حوزه آموزش و پرورش بهتر می شود.

وی اضافه کرد: بخشی از مسائل و مشکلات ناشی از رفتارهای مدیریتی ما در گذشته است، همه کشورها در فرایند گذار از دولتی بودن و خصوصی سازی، آخرین حوزه هایی که واگذار می کنند حوزه های آموزش و بهداشت است ولی در کشور ما این ۲ حوزه جزو اولین ها در واگذاری قرار گرفت که این امر آسیب دیدن عدالت آموزشی و تبعاتی نظیر مغفول ماندن حوزه پرورشی را به دنبال داشته باشد.

اعلایی توضیح داد: در دولتی که مردم با امید این دولت را برای اصلاح اساسی اشتباهات و پرداختن به بعضی مغفول ها مأمور کرده اند، باید اندیشه اساسی در این حوزه ها رخ دهد و باید دید راه درست کدام راه است و در هر زمانی تغییری به سمت راه درست داشته باشیم، ضرر نمی کنیم.

وی گفت: حوزه عدالت آموزشی از موضوعات بسیار مهمی است که مردم انتظار دارند دولت در این حوزه کار کند، موضوع پرورش یکی دیگر از مطالبات عمده مردم از دولت سیزدهم است و دولتی که با رویکرد اخلاقی و متکی بر توانمندی مثبت اجتماعی روی کار آمده برای اینها باید برنامه ریزی داشته باشد و یکی از غفلت ها عدم تدبیر درست از ظرفیت های اولیا برای پرداختن به مقوله پرورش است.

استاندار قزوین اعلام کرد: خانواده ها باید بدانند استان از حیث مصرف مواد مخدر در بین دانش آموزان وضعیت خوبی نداریم البته آسیب های اجتماعی فقط مواد مخدر نیست ولی یکی از موارد مهم بحث مواد مخدر است و باید برنامه ریزی و آگاه سازی در این حوزه صورت گیرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حوزه معلمان هم صلاحیت و اهلیت معلمان باید مورد توجه باشد و در انتخاب مدیران مدرسه از افراد جوان، با انگیزه، دلسوز و باانرژی استفاده شود و در این انتخاب ها جزئی نگری لازم است.

اعلایی یادآور شد: ما در جنگی در حوزه آسیب های اجتماعی هستیم که بخشی به دلیل تغییر شرایط جدید است و با توجه به عدم آمادگی برای این شرایط، آسيب می بینیم.

انتهای پیام
captcha