لزوم تمدن سازی در شهر اسلامی با محوریت مساجد
کد خبر: 4029081
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷

لزوم تمدن سازی در شهر اسلامی با محوریت مساجد

شهردار قزوین گفت: شهر اسلامی، شهری است که در آن عدالت در تقسیم خدمات شهری، تأمین آرامش روحی و امنیت معنوی، ظهور و اعتلای مظاهر اسلامی و انقلابی، عمران و آبادی و زیبایی، حفظ طبیعت و فضای طبیعی، همه با هم مورد توجه قرار بگیرد. شهر اسلامی می‌تواند با محوریت مساجد در مسیر تمدن سازی حرکت کند.

شهردار قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، مهدی صباغی، شهردار قزوین، در گردهمایی شهرداران استان قزوین که امروز ۲۶ دی ماه در سالن مفاخر شهرداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مسیر رسیدن به اهداف والای انقلاب را مشخص کرده‌اند، مطابق نظر رهبری شهرداری‌ها در فعالیت‌های خود باید به مختصات شهر اسلامی توجه کرده و خدمات شهری را در جهت تأمین این مقصود به کار گیرند، به خصوص به معماری و شهرسازی متناسب با حیات طیبهٔ اسلامی به‌طور کامل توجه کنند.

شهردار قزوین اظهار کرد: شهر اسلامی، شهری است که در آن عدالت در تقسیم خدمات شهری، تأمین آرامش روحی و امنیت معنوی، ظهور و اعتلای مظاهر اسلامی و انقلابی، عمران و آبادی و زیبایی، حفظ طبیعت و فضای طبیعی، همه با هم مورد توجه قرار بگیرد. شهر اسلامی می‌تواند با محوریت مساجد در مسیر تمدن سازی حرکت کند.

وی تأکید کرد: با الگوگیری از مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، تصمیم گرفتیم با دعوت از شهرداران استان قزوین مجمعی برای همفکری و همراهی تشکیل دهیم، هدف اصلی این مجمع انتقال تجارب، حفظ حقوق شهرداری‌ها، حفظ منافع مشترک و عمومی شهرداری‌های استان، ایجاد وحدت رویه در مواجهه با چالش‌ها از طریق مشارکت در صورت‌بندی ایده‌ها و راهکارها است.

صباغی بیان کرد: این مجمع در راستای پیشبرد اهداف و تقویت مدیریت شهری، تعامل با دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و اجتماعی با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، حمایت از سیاست‌ها و برنامه‌های دولت متشکل از شهرداران همه شهرهای استان تشکیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: محور هر برنامه‌ای برای مدیریت شهر باید ارتقاء کیفیت زندگی فردی و اجتماعی با هدف بهبود سطح رضایتمندی شهروندان باشد، این مجمع می‌تواند با رویکرد تبادل نظر و هماهنگی در اداره امور محوله، مشارکت و همگرایی شهرهای استان در شناخت مسائل از طریق تعاملات و ارتباطات کارشناسی و همچنین بهره‌مندی هر چه بیشتر شهرداری‌ها از مذاکرات و نتایج، کمیسیون‌های تخصصی تشکیل دهد.

شهردار قزوین بیان کرد: این کمیسیون‌ها می‌تواند شامل کمیسیون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی، حقوق، خدمات شهری، فنی عمرانی، معماری، شهرسازی، خدمات اجتماعی، فرهنگی اجتماعی باشد؛ فراموش نکنیم برای پیشبرد پروژه‌های بزرگ چاره‌ای جز گفتگو و تعامل وجود ندارد و باید اجماع بین مسئولان اول در سطح محلی و بعد از آن در سطح ملی صورت بگیرد.

وی تأکید کرد: در صورت فراهم شدن شرایط گفتگو، نتایج خوبی به دست می‌آید، متأسفانه در قوانین جایی برای گفتگوی مردم و مسئولان دیده نشده که باید توسط این مجمع راهی برای این تعامل نیز پیدا کنیم.

انتهای پیام
captcha