اجرای طرح «ضیافت الهی» در استان قزوین
کد خبر: 4046824
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹

اجرای طرح «ضیافت الهی» در استان قزوین

طرح «ضیافت الهی» با هدف تقویت باورها و اعتقادات در 23 امامزاده شهرستان‌های البرز، تاکستان، بوئین‌زهرا و قزوین برگزار می‌شود.

طرح «ضیافت الهی»

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میثم عباسپور، مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امورخیریه شهرستان البرز، در جلسه کمیته استانی ضیافت الهی و ساماندهی منابع انسانی امامزادگان و بقاع متبرکه استان قزوین، به تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان در قالب طرح ضیافت الهی پرداخت و اظهار کرد: برنامه‌های ماه مبارک رمضان در سه امامزاده و بقعه متبرکه شاخص این شهرستان با عنوان «ضیافت الهی» برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان البرز افزود: برگزاری ویژه‌برنامه استقبال از ماه مبارک رمضان، غباروبی و عطرافشانی، برگزاری مراسم مناجات و قرائت دعای افتتاح، مراسم روز اول ماه مبارک رمضان ویژه خواهران، جلسات قرائت و تفسیر ویژه خواهران و برادران، اقامه نماز جماعت، سخنرانی مذهبی و بیان احکام شرعی، اطعام روزه‌داران، ویژه‌برنامه‌های تولد امام حسن (ع)، لیالی قدر، شهادت حضرت علی (ع) و اقامه نماز عید فطر، پایگاه‌های مشاوره مذهبی و خیمه‌های معرفت به همراه برپایی نمایشگاه فرهنگی و محافل انس با قرآن کریم از برنامه‌های شاخص امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان البرز در ایام ماه مبارک رمضان است.

اجرای طرح «ضیافت الهی» در 3 بقعه متبرکه بوئین‌زهرا

مجید نانکلی، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بوئین‌زهرا، نیز در تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان در قالب طرح ضیافت الهی پرداخت و اظهار کرد: برنامه‌های ماه مبارک رمضان در سه امامزاده و بقعه متبرکه شاخص این شهرستان با عنوان ضیافت الهی برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری ویژه‌برنامه استقبال از ماه مبارک رمضان، غباروبی و عطرافشانی، برگزاری مراسم مناجات و قرائت دعای افتتاح، مراسم روز اول ماه مبارک رمضان ویژه خواهران، جلسات قرائت و تفسیر ویژه خواهران و برادران، اقامه نماز جماعت، سخنرانی مذهبی و بیان احکام شرعی، اطعام روزه‌داران، ویژه‌برنامه‌های تولد امام حسن (ع)، لیالی قدر، شهادت حضرت علی (ع) و اقامه نماز عید فطر، پایگاه‌های مشاوره مذهبی و خیمه‌های معرفت به همراه برپایی نمایشگاه فرهنگی و محافل انس با قرآن کریم از برنامه‌های شاخص امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان بوئین‌زهرا در ایام ماه مبارک رمضان به شمار می‌رود.

15 امامزاده قزوین پذیرای میهمانان خدا در طرح ضیافت الهی

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مرتضی کریمی، رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان قزوین، نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: 15 امامزاده و بقعه متبرکه شهرستان قزوین پذیرای میهمانان خدا در طرح ضیافت الهی هستند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این طرح اظهار کرد: طرح ضیافت الهی با هدف تقویت باورها و اعتقادات، ایجاد فضای معنوی در امامزادگان و بقاع متبرکه و بهره‌گیری از ظرفیت ماه مبارک رمضان و با رویکرد تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب‌های معنوی، در آن‌ها برگزار می‌شود.

کریمی با بیان اینکه امسال برنامه‌های متنوعی در این طرح پیش‌بینی شده است، افزود: امسال برنامه‌هایی از قبیل برنامه‌های قرآنی، معرفتی و تبلیغی، دعا و مناجات‌خوانی، برنامه‌های ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان و برنامه‌های تفسیری در نظر گرفته شده است که برنامه‌های تفسیر به‌صورت مسابقه‌ای برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام کریمی با اعلام اینکه امسال برنامه‌های قرآنی ترتیل خوانی و جزءخوانی قرآن کریم در بیش از 17 امامزاده در طول ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، ادامه داد: در اکثر امامزادگان این برنامه‌ها برگزار می‌شود و همچنین این برنامه در امامزاده حسین (ع) به‌صورت زنده از شبکه‌های مجازی پخش خواهد شد.

رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان قزوین ادامه داد: برای محافل انس با قرآن کریم، برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای صورت گرفته است و این محافل در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان با حضور قاریان ممتاز کشوری و بعضاً بین‌المللی برگزار می‌شود.

اجرای طرح ضیافت الهی در 5 بقعه متبرکه تاکستان

محمدرضا رحمانی، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان تاکستان، در این جلسه اظهار کرد: برنامه‌های ماه مبارک رمضان با عنوان ضیافت الهی در پنج امامزاده و بقعه متبرکه این شهرستان برگزار می‌شود.

وی تشریح کرد: برگزاری ویژه برنامه استقبال از ماه مبارک رمضان، غباروبی و عطرافشانی، برگزاری مراسم مناجات و قرائت دعای افتتاح، مراسم روز اول ماه مبارک رمضان ویژه خواهران، جلسات قرائت و تفسیر ویژه خواهران و برادران، اقامه نماز جماعت، سخنرانی مذهبی و بیان احکام شرعی، اطعام روزه‌داران، ویژه برنامه‌های تولد امام حسن (ع)، لیالی قدر، شهادت حضرت علی (ع) و اقامه نماز عید فطر، برپایی پایگاه‌های مشاوره مذهبی و خیمه‌های معرفت به همراه برپایی نمایشگاه فرهنگی از برنامه‌های شاخص امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان تاکستان در ایام ماه مبارک رمضان است.

انتهای پیام
captcha