ویژه‌برنامه ایران در شانزدهمین خیمه رمضان مسکو
کد خبر: 4047753
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
روز قدس اجرا می‌شود؛

ویژه‌برنامه ایران در شانزدهمین خیمه رمضان مسکو

ویژه‌برنامه ایران در روز جهانی قدس و هم‌زمان با آخرین جمعه ماه رمضان در نهم اردیبهشت‌ماه سال جاری در شانزدهمین خیمه بین‌المللی رمضان مسکو در روسیه اجرا می‌شود.

ویژه‌برنامه ایران در شانزدهمین خیمه رمضان مسکوبه گزارش ایکنا، خیمه بین‌المللی رمضان مسکو برای شانزدهمین سال متوالی به همت اداره دینی مسلمانان روسیه و با حضور شخصیت‌های مسلمان و مقامات دولتی این کشور و نمایندگان کشورهای مختلف از جمله مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه آغاز به کار کرد.

بنا به اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شیخ راویل عین‌الدین، رئیس شورای مفتیات روسیه در مراسم افتتاحیه خیمه با اشاره به اینکه امسال این برنامه با شعار «تنوع فرهنگ‌ها» برگزار شده است، گفت: خداوند همه مردم و نمایندگان همه ادیان را به صلح دعوت می‌کند و مسلمانان در ایام ماه رمضان عمیقاً به این دعوت قرآنی پی می‌برند. از خداوند متعال برای همه آرامش، رحمت و مغفرت می‌خواهم.

وی با تأکید بر اینکه مسلمانان مدرن روسیه وارثان مسلمانانی هستند که اسلام را به عنوان دین رسمی دولتی اعلام کردند، گفت: جشن هزار و 100 سالگی پذیرش اسلام توسط مردم ولگای بلغار با حمایت رئیس جمهور برگزار می‌شود.

شیخ راویل عین‌الدین  با یادآوری آیه  ۱۸۳ سوره بقره «یا أیّها الّذین آمنوا کتب علیْکم الصّیام کما کتب علی الّذین منْ قبْلکمْ لعلّکمْ تتّقون» تأکید کرد: هدف از روزه طهارت ارواح مؤمنان، دریافت رحمت خالق و آمرزش گناهان است.

راه‌اندازی کمپین رمضان کریم

وی تصریح کرد: ماه رمضان ماه اعمال خیر است و کمک‌های غذایی گسترده به نیازمندان در قالب کمپین رمضان کریم ۲۰۲۲ توسط اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه انجام می‌شود.

گفتنی است، خیمه رمضان یک برنامه فرهنگی و خیریه است که هر سال در کنار مسجد «پارک پیروزی» مسکو برگزار می‌شود؛ این برنامه از سال ۲۰۰۶ به همت اداره دینی مسلمانان مسکو و با حمایت اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه و شهرداری مسکو آغاز شد.

این خیمه محلی برای افطار دسته جمعی و گوش‌دادن به سخنرانی‌ها و اجراهای خلاقانه گروه‌های حرفه‌ای ملی است. برنامه‌های این خیمه را هر شب در ماه رمضان، یک کشور اسلامی برگزار می‌کند و نمایندگان رسمی همه مذاهب روسیه، نمایندگان دولت مسکو، اعضای دومای دولتی و شورای فدراسیون، دانشمندان و هنرمندان از ملیت‌ها و ادیان متفاوت از آن بازدید می‌کنند.

انتهای پیام
captcha