اقدامات دشمنان نور
کد خبر: 4052606
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
یادداشت

اقدامات دشمنان نور

قرآن داروی شفابخش انسان آفت‌زده از نظام فاسد منحط غربی و شرقی است و براساس ماهیت وجودی آن وجدان‌های آزاداندیش را به سوی خود جذب کرده است. بر همین اساس افراد و گروه‌های پلید و کشور‌های مفسد به شدت در هراس هستند و به طرق مختلف درصدد ضربه زدن علیه این نور عظیم برآمده‌اند.

اسلام هراسیقرآن، اعجاز الهی برای آخرین دین آسمانی ارائه شده، کامل‌ترین آیین و دستورات را برای ابعاد زندگی بشر داشته و داروی شفاف بخش انسان آفت‌زده از نظام فاسد منحط غربی و شرقی است و براساس ماهیت وجودی آن؛ وجدان‌های آزاداندیش را به سوی خود جذب کرده و گروه گروه در حال گرویدن به این دین حق است.

بر همین اساس افراد و گروه‌های پلید و کشورهای مفسد به شدت در هراس هستند و به طرق مختلف درصدد ضربه‌زدن علیه این خیزش برآمده‌اند، که یکی از روش‌های آنان هتک حرمت و سوزندان قرآن کریم به بهانه آزادی است، آن‌ هم در شرایطی که مسلمین برای اجرای احکام دینی خود آزاد نیستند و یا مردم دنیا برای بیان جنایات اسرائیل غاصب آزاد نیستند!

اقدامات دشمنان بشریت و اسلام

در این بخش برخی از اقدامات دشمنان بشریت و اسلام در سوزاندن این کتاب آسمانی و موارد مشابه ذکر شده است:

۱) در تداوم تلاش‌های ناپسند قبلی و کاریکاتورهای ننگینی که قبلاً انجام شده بود، در چند روز پیش مجدداً در کشور سوئد یک عنصر نژادپرست به نام «راسموس پالودن» رهبر حزب راست‌گرای افراطی در دانمارک تحت حمایت پلیس این کشور، اقدام به سوزاندن قرآن در یکی از محله‌ها در سوئد کرد و نخست‌وزیر سوئد علت سوزاندن قرآن را وجود آزادی دانست و گفته: در سوئد، مردم اجازه دارند نظرات خود را بیان کنند، خواه نظراتشان خوب باشد خواه بد. این بخشی از دموکراسی ماست! راسموس پالودن رهبر تندرو افراطی سوئدی ـ دانمارکی نیز گفته است که قبلاً هم اقدام به سوزاندن مقدس‌ترین کتاب مسلمانان کرده و آن را در گردهمایی‌های که برای برگزاری در سوئد برنامه‌ریزی کرده بار دیگر خواهد سوزاند.

۲) نخستین قرآن‌سوزی: نخستین‌ بار قرآن‌سوزی در یک کلیسای کوچک توسط کشیش‌ تری جونز در گینزویل در فلوریدا در سال ۱۳۸۹ (۲۰۱۰) انجام شد.

۳) شهروند آمریکایی در محل برج‌های دوقلو، فندکی از جیبش بیرون آورد و در مقابل چشم مردم صفحات یک جلد قرآن را آتش زد.

۴) تصاویر دیگری نیز از قرآن‌سوزی در آمریکا منتشر شده است از جمله، پاره کردن صفحات قرآن، بنزین ریختن و آتش زدن قرآن.

۵) زنی در کابل ظاهراً به قصد پناهندگی سیاسی از سفارتخانه‌های خارجی قصد آتش‌زدن قرآن کریم را داشت که توسط مردم خشمگین مضروب و کشته و جسدش به آتش کشیده شد.

۶) زن تهرانی که قرآن را آتش زده بود در تهران دستگیر شد.

۷) یک کشیش به نام جونز که قصد داشت در ۱۱ سپتامبر قرآن را به آتش بکشد از تصمیم خود عقب‌نشینی کرده بود.

۸) منابع کویتی از یورش افراد ناشناس به دو مسجد در استان «حولی» در شرق کویت و سوزاندن قرآن خبر دادند.

۹) کشته شدن فرد مرتد هتاک به قرآن در ایران: احمد کسروی با تمام مذاهب الهی به مخالفت و ستیز برخاسته بود؛ به‌ویژه همه مقدسات و معتقدات اسلامی و شیعی را به مسخره گرفته بود. در مراسم جشن کتاب‌سوزان با صراحت به سوزاندن قرآن اذعان و حتی به آن افتخار کرد عاقبت روز بیستم اسفند ۱۳۲۴ کسروی و 10 همراهش به کاخ دادگستری تهران وارد شدند که دو نفر از اعضای فدائیان اسلام (سیدحسین امانی و سید علی‌محمد امامی) به وی حمله کرده و با ضربات متعدد چاقو، او را از پای درآوردند. امامی وقتی که از دادگاه بیرون آمد در حالی که کارد خون‌آلودی در دست داشت فریاد الله‌اکبر سر داد و گفت: «من کسروی را کشتم. همان کسی که قرآن می‌سوزاند».

۱۰) انتشار کتاب آیات شیطانی: رمانی توهین‌آمیز نسبت به پیامبر اسلام(ص) و قرآن که توسط سلمان رشدی، نویسنده مرتد هندی‌الاصل بریتانیایی نوشته شد. آیات شیطانی چهارمین رمان سلمان رشدی است. این کتاب جنجال‌برانگیز، برای نویسنده‌اش، جایزه وایت‌برد را به ارمغان آورد. امام خمینی، ۲۵ بهمن سال ۱۳۶۷ طی فتاوایی وی را محکوم به اعدام دانست و کشورهای غربی موضع‌گیری علیه آن کردند. از آن پس نیز رشدی از ترس جان خود زندگی مخفیانه‌ای را در انگلستان داشت و پلیس انگلیس نیز هزینه‌های زیادی برای حفاظت از وی متحمل شد.

۱۱) انتشار کاریکاتوری توهین‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) از سوی لارکس ویکس، خشم عمومی مسلمانان جهان را در پی داشت و او مجبور شد تا تحت حفاظت همیشگی به زندگی خود ادامه دهد.

۱۲) پیشینه آتش زدن قرآن «حراق المصاحف» در زمان عثمان: پس از رحلت پیامبر(ص) عده‌ای از صحابیان به جمع‌آوری و مرتب ساختن سوره‌های قرآن اقدام کردند و هر یک جداگانه مصحفی برای خود تهیه نمودند. بدین ترتیب اختلاف قرائت‌ها و تعداد مصحف‌ها رو به فزونی گذاشت. عثمان دستور سوزاندن دیگر مصحف‌ها را داد و مردم را ملزم به قرائت بر طبق این مصحف‌های خاص کرد. ازآنجاکه این کار عثمان مورد انتقاد قرار گرفت و امام علی(ع) نیز با تدوین و جمع‌آوری قرآن و یکی کردن مصاحف موافق بودند و سوزاندن مصحف‌ها نه تنها مورد تأیید آن حضرت قرار نگرفته، بلکه انتقاد و اعتراض شدید آن حضرت را به دنبال داشت چرا که براساس روایات اسلامی سوزاندن هر چیزی که روی آن آیه از قرآن کریم باشد نفی است.

۱۳) به آتش کشیدن مسجد کرمان به همراه قرآن‌های داخل آن توسط رژیم محمدرضا شاه

۱۴) به آتش کشیدن مسجد لولاگر تهران به همراه قرآن‌های آن توسط فتنه‌گران به نام جنبش سبز در سال ۱۳۸۸ و عدم محکومیت آن توسط سران فتنه ۸۸

۱۵) به آتش کشیدن برخی مسجد سوریه به همراه قرآن‌های داخل آن توسط داعش وحشی و جنایتکار

اقدامات پیروان نور

مسلمانان کشورهای مختلف حتی در سوئد علیه این فتنه‌های شیاطین تظاهرات کرده و گروه‌های سیاسی کشورهای مختلف نیز آن‌را محکوم کرده‌اند و درخواست اقدامات بازدارنده داشته‌اند.

تجمع‌های مردمی امت اسلامی، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب، مراجع دینی، علمای دین، شخصیت‌های گوناگون، انجمن‌های اسلامی، احزاب، نهادهای انقلابی و گروه‌های سیاسی آن را محکوم کرده و درخواست جلوگیری از این رفتارهای جاهلانه و عامدانه دارند.

سخن پایانی

اقدام هتاکانه قرآن‌سوزی اقدامی ضدعقلی و ضدمنطق در دنیای به اصطلاح متمدن است که نشان از بی‌منطق بودن دشمنان اسلام در مباحث علمی اندیشمندان اسلامی بوده و مبین ترس استکبار از گسترش دین مبین اسلام است، این فتنه شیطانی و سایر اقدامات کشورهای غربی و کشورهای مرتجع عرب؛ صهیونیست‌ها و هم مسلکان آن‌ها در جدال جبهه باطل با جبهه حق همچنان تداوم خواهد یافت، لکن جسارت و توهین آنان سبب توجه بیشتر و بیداری مردم جهان شده و به گسترش سریع‌تر دین مبین اسلام منتهی خواهد شد و بیداری آنان سبب آگاهی نسبت به‌نظام سلطه و خروش علیه آنان و نزدیک‌تر شدن زوال آنان و طلب منجی و ظهور حضرت مهدی (عج) را برای ایجاد دولت عدالت محور در جهان به همراه خواهد داشت.

سیدجواد هاشمی فشارکی، استاد دانشگاه امام حسین(ع)

انتهای پیام
captcha