دانش‌پژوهان المصطفی احترام به تمامی ادیان و فرهنگ‌ها را می‌آموزند
کد خبر: 4056549
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
حجت‌الاسلام عباسی در دیدار سفرای آسه‌آن:

دانش‌پژوهان المصطفی احترام به تمامی ادیان و فرهنگ‌ها را می‌آموزند

رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیه گفت: تلاش جامعةالمصطفی این است که دانش‌پژوهانی با روحیه اخوت و برادری اسلامی و احترام به دیگر ادیان و فرهنگ‌ها تربیت کند و این یکی از مهم‌ترین امتیازات نظام آموزشی ماست.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیه امروز ۲۲ اردیبهشت در دیدار سفرای کشور‌های منطقه «آسه‌آن»(مجموعه‌ای از ۱۰ کشور واقع در جنوب شرقی آسیا است) از مجموعه المصطفی اظهار کرد: جامعةالمصطفی، دانشگاه بین‌المللی اسلامی است که ۹۵ درصد دانشجویان آن را دانش‌پژوهان غیر ایرانی تشکیل می‌دهند. تنوع ملیتی دانشجویان جامعةالمصطفی چشمگیر است و امروز از بیش از ۱۳۰ ملیت در این دانشگاه بین‌المللی، در کنار یکدیگر تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به تحصیل دانشجویانی از کشور‌های آ سه آن در جامعةالمصطفی ابراز کرد: جامعةالمصطفی عضو اتحادیه‌های معتبر دانشگاهی جهان است و واحد‌های المصطفی در قم و برخی دیگر از شهر‌های کشور و مناطق مختلف جهان به فعالیت علمی و آموزشی اشتغال دارند.

عباسی به معرفی رشته‌های آموزشی جامعةالمصطفی پرداخت و افزود: المصطفی در واحد‌های خود در داخل و خارج کشور، میزبان دانش‌پژوهانی از مذاهب مختلف اسلامی و دیگر ادیان است که در کنار یکدیگر، در فضایی برادرانه و مسالمت‌آمیز زندگی و تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به جایگاه ویژه فرهنگ احترام به اندیشه‌ها و عقاید دیگر در آموزش‌های جامعةالمصطفی، تصریح کرد: یکی از مشکلات جامعه بشری، به ویژه در منطقه ما، حضور جریان‌های افراطی و خشونت‌طلبی است که به نام اختلافات مذهبی، دست به اقدامات خطرناکی می‌زنند.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه ادامه داد: در سال‌های اخیر، شاهد حوادث بسیار تلخ بودیم که به دست این جریانات رقم خورد و آخرین نمونه آن نیز جنایات روز‌های گذشته در افغانستان است. همه ما به خوبی منابع و قدرت‌هایی را که از این جریانات افراطی حمایت مالی و معنوی می‌کنند، می‌شناسیم. تلاش ما در جامعةالمصطفی این است که دانش‌پژوهانی با روحیه اخوت و برادری اسلامی و احترام به دیگر ادیان و فرهنگ‌ها تربیت کنیم و این یکی از مهم‌ترین امتیازات نظام آموزشی جامعةالمصطفی به شمار می‌آید.

رئیس جامعةالمصطفی کشور‌های آسیایی را کانون تحولات بزرگ تاریخی دانست و خاطرنشان کرد: جامعةالمصطفی که یکی از مراکز علمی بین‌المللی به شمار می‌رود، ارتباطات فراوانی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی جهان دارد و هم‌اکنون بیش از دویست قرارداد همکاری میان جامعةالمصطفی و دانشگاه‌های معتبر جهان به امضا رسیده است. لذا جامعةالمصطفی آمادگی دارد این ارتباطات را با مراکز علمی کشور‌های مختلف به ویژه کشور‌های آسیایی که روابط تاریخی و فرهنگی عمیق میان ایران و این کشور‌ها برقرار است، توسعه دهد. عمیقاً باور داریم آینده‌ بسیار روشنی برای کشور‌های منطقه و آسیا را شاهد خواهیم بود و به همین دلیل ضرورت دارد در زمینه گسترش تعاملات و ارتباطات دوجانبه و چندجانبه تلاش شود.

عباسی به برخی پیشرفت‌های علمی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و یادآور شد: جامعةالمصطفی مانند دیگر دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران از گسترش ارتباطات علمی خود با دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور‌های مختلف استقبال می‌کند و دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی که بهترین سفرای گسترش ارتباطات و تعاملات فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و کشور‌ها خود به شمار می‌آیند، می‌توانند در این زمینه بسیار کارگشا باشند.

انتهای پیام
captcha