برگزاری طرح ملی «رفیق خوشبخت ما» در هلال احمر قزوین
کد خبر: 4056941
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹

برگزاری طرح ملی «رفیق خوشبخت ما» در هلال احمر قزوین

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین گفت: طرح سفیران بشردوستی از جمله طرح‌های مهم اجرا شده توسط هلال‌احمر قزوین است، در راستای این طرح؛ برگزاری طرح ملی «رفیق خوشبخت ما» برگرفته از صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص سردار سلیمانی نیز در دستور کار قرار دارد، دبیرخانه این طرح ملی به قزوین واگذار شده است، همه آثار شامل آثار هنری، دل‌نوشته، خطاطی در دبیرخانه استان قزوین جمع‌آوری و داوری می‌شود.

رفیق خوشبخت ما

به گزارش ایکنا از قزوین، حسن آصفی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین، در نشست خبری که امروز ۲۴ اردیبهشت‌ ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات هلال‌احمر برگزار شد، با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به استان قزوین، تصریح کرد: سفر رئیس‌جمهور به استان قزوین دستاوردهای خوبی داشت، در حوزه هلال‌احمر نیز برای پروژه انجیلاق ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد، همچنین برای تکمیل سایر پایگاه‌های استان ۱۰ میلیارد تومان تخصیص داده شد.

وی افزود: در سفر کولیوند رئیس هلال‌احمر کشور به استان قزوین نیز ۵۰ میلیارد تومان از محل بودجه ملی جمعیت به پروژه انجیلاق تخصیص داده شد که با این ۲ اعتبار می‌توان این پروژه را تکمیل کرد، پروژه انجیلاق قرار است به‌عنوان مرکز پشتیبانی امداد و نجات فعالیت کند که در حال حاضر برای استان ضروری است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین اظهار کرد: در حال حاضر مرکز امدادونجات قزوین در محل بلوار شهید بهشتی و داخل شهر قرار دارد، باتوجه‌به اینکه این مرکز در مجاورت پل‌های شهری قرار دارد، در زمان بحران نمی‌تواند به‌سرعت امدادرسانی انجام دهد و دارای مشکلات پدافندی است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های هلال‌احمر قزوین، خاطرنشان کرد: طرح سفیران بشردوستی از جمله طرح‌های مهم اجرا شده توسط هلال‌احمر قزوین است، این طرح از طرف استان قزوین پیشنهاد و به‌صورت ملی اجرا شد، بین‌المللی شدن طرح نیز از طرف صلیب سرخ و فدراسیون مصوب شده است؛ به همین منظور همایشی به‌صورت بین‌المللی با حضور داوطلبان عضو جمعیت برگزار خواهد شد.

آصفی یادآور شد: ما یکی از کشورهایی هستیم که باتکیه‌بر بشردوستی و باتوجه‌به نگاه پیامبر به انسان‌دوستی می‌توانیم این طرح را به‌صورت بین‌المللی اجرا و نگاه دنیا را نسبت به دین اسلام تغییر دهیم، اسلام دین مهربانی و انسان‌دوستانه است و با این همایش که به همت کانون دانشجویان و طلاب هلال‌احمر استان قزوین اجرایی شد به دنبال اصلاح نگاه‌های موجود در برخی از نقاط جهان نسبت به اسلام هستیم.

وی تصریح کرد: باتوجه‌ به این طرح، پروژه «رفیق خوشبخت ما» نیز برگرفته از صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص سردار سلیمانی را نیز پیشنهاد دادیم، هدف ما این است که شخصیت واقعی سردار سلیمانی را توسط این طرح به دنیا عرضه کنیم؛ خاستگاه واقعی ما صلح، انسان‌دوستی و جهان‌شمولی است و سردار سلیمانی نیز همسو با این شعار عمل کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین اظهار کرد: دبیرخانه طرح ملی رفیق خوشبخت ما به قزوین واگذار شده است، همه آثار شامل آثار هنری، دل‌نوشته، خطاطی در دبیرخانه استان قزوین جمع‌آوری و داوری می‌شود، در مرحله اول طرح استانی، در مرحله دوم ملی و در صورت امکان مرحله سوم به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات ما در حوزه داوطلبان، همراهی و قرارگرفتن مجمع خیرین در کنار جمعیت هلال‌احمر استان است، باتوجه‌ به کمک‌های خیرین در حوزه سیل لرستان کمک‌های خوبی از طریق قزوین صورت گرفت و ما از نظر حجم ریالی کمک‌ها سومین استان بودیم که این امر نشان می‌دهد هلال‌احمر قزوین توانسته است اعتماد مردم را جلب کند.

آصفی یادآور شد: به‌واسطه مجمع خیرین کمک‌های خوبی صورت‌گرفته است، روزهای نخست که به‌عنوان مدیرعامل هلال‌احمر قزوین مشغول به کار شدم مددجویان زیادی به ما مراجعه می‌کردند و صرفاً با این پاسخ که اعتباری نداریم نمی‌توانستیم کمک کنیم، حدود ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار داشتم، بنابراین طی برنامه‌ریزی و ساماندهی صورت‌گرفته توانستیم به‌صورت اعتباری به مددجویان در حوزه دارو و بسته‌های معیشتی کمک کنیم و هم اکنون مشکلی در این حوزه نداریم.

وی بیان کرد: در حوزه مددکاری سال گذشته ۴ میلیارد و ۸۷۰ میلیون کمک کردیم که اغلب آن توسط مجمع خیرین صورت گرفت و هدف اصلی ما حمایت از حوزه درمان است، در ماه رمضان سال جاری نیز ۳۷۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند توزیع کردیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین اظهار کرد: در حوزه درمان نیز داروخانه هلال‌احمر قزوین جزو پنج داروخانه برتر کشور است، در سال جاری نیز جزو ۲ داروخانه برتر کشور در تأمین حجم دارو بودیم، همچنین سالانه ۱۲۰ میلیارد تومان گردش مالی داروخانه است که نشان می‌دهد اقدامات خوبی صورت‌گرفته است و خدمات داروخانه با نرخ پایین ارائه می‌شود و اجازه ندادیم مشکلات خللی در توزیع دارو ایجاد کند.

وی در ادامه با اشاره به انبار لجستیک هلال‌احمر بیان کرد: انبارهای لجستیک هلال‌احمر در قزوین نیاز به تعمیرات و تجهیزات دارد، سال گذشته در این حوزه اتفاقات خوبی افتاد اگرچه با ایده‌آل فاصله زیادی داریم اما وضعیت نسبت به سال گذشته خوب است.

آصفی خاطرنشان کرد: خانه‌های هلال در سطح استان نیز یکی از خدمات خوب هلال‌احمر است، بسیاری از مردم مشتاق به کمک خیریه هستند اما ساماندهی خوبی نشده و عدم ساماندهی باعث شده است که نحوه توزیع خیریه‌ها مناسب نباشد، بر همین اساس ساماندهی خیرین در محلات و روستاها توسط خانه هلال صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha