جهاد دانشگاهی قزوین تنها مرکز درمان ناباروری استان را دارد
کد خبر: 4057585
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴

جهاد دانشگاهی قزوین تنها مرکز درمان ناباروری استان را دارد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: در حال حاضر مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قزوین تنها مرکز درمان ناباروری در سطح استان است؛ مرکز درمان ناباروری جهاد در حوزه سرپایی خدمات ارائه می‌دهد و برای ارائه خدمات تکمیلی نیاز به حمایت بیشتری دارد، اگر مرکز درمان ناباروری دولتی بیمارستان ولایت که قسمت بستری دارد فعال شود این ۲ مرکز می‌توانند مکمل یکدیگر باشند.

کبری علیخانی، مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، کبری علیخانی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین، در حاشیه بازدید از مرکز درمان جهاد دانشگاهی، تصریح کرد: از بخش‌های مختلف درمانی جهاد دانشگاهی شامل مرکز درمان ناباروری، آزمایشگاه، مرکز خون‌ بندناف، مرکز شیمی‌درمانی و توان‌بخشی بازدید صورت گرفت، به نظر می‌رسد با توجه‌ به خدماتی که توسط این مرکز ارائه می‌شود می‌توان تعاملات گسترده‌تری با جهاد دانشگاهی داشته باشیم.

وی افزود: خدمات ارائه شده به‌ویژه در بخش بانوان، جمعیت و مشاغل خانگی با شرح وظایف امور بانوان استانداری در ارتباط است، همچنین می‌توان از ظرفیت‌های موجود در جهاد دانشگاهی قزوین در حوزه پژوهشی و رصدخانه فرهنگی و اجتماعی بهره برد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین بیان کرد: به نظر می‌رسد، می‌شود تعامل دوطرفه مؤثر و خوبی با این نهاد داشت و برای پیشبرد اهداف حوزه زنان حتماً از این ظرفیت استفاده می‌کنیم، در حال حاضر مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی تنها مرکز درمان ناباروری فعال در سطح استان است.

وی یادآور شد: مرکز درمان ناباروری جهاد در حوزه سرپایی خدمات ارائه می‌دهد و برای ارائه خدمات تکمیلی نیاز به حمایت بیشتری دارد، اگر مرکز درمان ناباروری دولتی بیمارستان ولایت که قسمت بستری دارد فعال شود این ۲ مرکز می‌توانند مکمل یکدیگر باشند، وجود ۲ مرکز در استان خوب است و با توجه‌ به تجهیزات جهاد دانشگاهی می‌توان آن را در کنار بیمارستان ولایت مرکز جامع استان در حوزه درمان ناباروری دانست.

علیخانی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر ریاست‌جمهوری، با همت جهاد دانشگاهی و همراهی نمایندگان مجلس و استانداری بودجه خوبی به جهاد دانشگاهی قزوین تخصیص داده شد ما نیز برای جذب این بودجه تلاش می‌کنیم و باور داریم با جذب آن بسیاری از مشکلات این مرکز برطرف می‌شود.

وی با اشاره به هفته جمعیت تصریح کرد: در حال حاضر با بحران جمعیت در کشور روبه‌رو هستیم و این امر دغدغه مهم رهبری است، کارهای متعددی برای قانون تعالی جمعیت انجام می‌شود که یک محور اساسی، حل مشکلات ناباروری است، حمایت از درمان زوج‌های نابارور و کم‌کردن هزینه‌های درمان می‌تواند در این حوزه تأثیر بالایی داشته باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین اظهار کرد: در این بازدید با مسائل و مشکلاتی در این حوزه آشنا شدیم که حل آن را پیگیری خواهیم کرد تا بتوانیم قسمتی از مسائل و مشکلات این خانواده‌ها را به حداقل برسانیم، علی‌رغم هزینه‌های بالای درمان، جهاد دانشگاهی خدمات خود را به‌صورت نیمه‌دولتی و نصف قیمت انجام می‌دهد که این امر قابل‌تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به وضعیت اقتصادی موجود و مشکلات معیشتی مردم، باید از جهاد دانشگاهی بیشتر حمایت کنیم و خدمات آزمایشگاهی و درمان ناباروری که به‌صورت نیم‌بها در این مرکز ارائه می‌شود را به مردم معرفی کنیم، تبلیغات در این حوزه باید افزایش پیدا کند و ما از این امر حمایت می‌کنیم.

علیخانی یادآور شد: یکی دیگر از اقداماتی که باید در حوزه درمان ناباروری و مقابله با شیوع سرطان برست صورت بگیرد انجام کار پژوهشی است، ما باید داده‌های درستی داشته باشیم که به‌واسطه آن بتوانیم تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کنیم؛ در این حوزه جهاد دانشگاهی می‌تواند همراه خوبی برای ما باشد و باتوجه‌به حجم مراجعه‌کنندگان کار پژوهشی انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: مراجعه‌کنندگان این مرکز یکی از بهترین موارد مطالعاتی هستند که می‌توان باتوجه‌به زیست‌بوم منطقه علل نازایی و شیوع سرطان را بررسی کرد، اگر علل را بدانیم می‌توانیم به‌خوبی برنامه‌ریزی کنیم؛ در این میان پژوهشی معتبر نیاز است که بتوان مرجع انجام امور باشد؛ این امر در عرصه فرهنگ از اهمیت بالاتری برخوردار است چرا که برنامه‌های ما یک نسل را مورد توجه قرار می‌دهد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین یادآور شد: در حوزه ذخیره‌سازی بندناف نیز اقدامات خوبی در این مرکز انجام شده است، باتوجه‌به توسعه علم می‌توان بیماری‌های مختلفی را با این روش درمان کرد که این امر نیز باید تبلیغ شود و مورد حمایت قرار بگیرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
captcha