تبلیغ اسلام با ظرفیت تجارت در عرصه بین‌الملل اثرگذار است
کد خبر: 4058218
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

تبلیغ اسلام با ظرفیت تجارت در عرصه بین‌الملل اثرگذار است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بر اساس تجربه علمای گذشته، با ظرفیت‌های تجارت در عرصه بین‌الملل می‌توان در حوزه تبلیغ اسلام موفق عمل کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدقمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی امروز ۲۹ اردیبهشت طی سخنانی در اولین کنفرانس بین‌المللی «تبلیغ جهانی دین، چالش‌ها، فرصت‌ها و تجارب در عرصه بین‌الملل»، که به همت نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه خراسان برگزار شد، خدمت و پشتیبانی از مبلغان را وظیفه و رسالتی مهم توصیف کرد و افزود: زندگی، از مهم‌ترین مواردی است که باید در مقام تبلیغ حق، بدان بیش از پیش توجه کنیم؛ دین مبین اسلام از منظر‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی و... به همه وجوه زندگی آدمی کار دارد.

وی تصریح کرد: این مکتب به عظمت وجوه و متناظر با هر یک از ساحت‌های وجودی انسان، نیازمند تبلیغ و تنقیح است، حیات انسان دنیا، باطن، روح، آینده و امتدادات چندگانه‌ای دارد، که باید محل توجه، تأمل و دقت نظر واقع شود؛ از منظر بازخوانی اسوه‌ها، باید نظام الگویی زندگی پیامبر(ص) را ترسیم و عرضه کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، با تأکید بر اینکه ترسیم زندگی پیامبر(ص) باید به صورت مجموعه‌های فراگیر مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: جسم، همسر، فرزند، همسایه، فقیر و حتی مخالفان حضرت، هر یک بهره‌هایی از وجود نازنین حضرت داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی اظهار کرد: ناظر به تجربیات علمای گذشته، با ظرفیت‌های تجارت در عرصه بین‌الملل می‌توان در حوزه تبلیغ اسلام موفق عمل کرد؛ صنایع فرهنگی می‌تواند پیشقراول عرصه فرهنگ در عرصه بین‌الملل باشد.

وی با بیان اینکه زندگی زیبا و خواستنی رسول‌الله(ص) که همه چیز آن سر جای خود نشسته بود، پاسخگوی عطش زیستی در گوشه گوشه دنیاست، اظهار کرد: در برخی از مواقع زندگی خواستنی با برخی از معیار‌های دنیا همخوانی ندارد و موفقیت واقعی و زندگی زیبا، به دور از سنجه‌های دنیا تعریف می‌شود. در این میان باید به بحران‌های عاطفی، معنوی و اخلاقی توجه داشته باشیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، ترسیم زندگی خواستنی و معرفی جلوه‌های کوچک آن از منظر تاریخی را در عرصه تبلیغی مهم دانست و یادآور شد: درباره زندگی و ابعاد مختلف رشد زندگی انسان که دربردارنده حوزه‌های مختلفی است، باید سرفصل‌هایی را مبتنی بر برش‌های نو در نظر بگیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی با بیان اینکه در دوره افول کتاب خوانی، کتاب‌های زندگی و سیر و سلوک خواهان فراوانی دارد، اظهار کرد: سیره نگاری و تاریخ نگاری انسان‌های موفق و علمای اسلام در گستره تاریخ می‌تواند اثرات فراوانی داشته باشد.

انتهای پیام
captcha