صندلی‌های سرخی که جای مستمعین و فعالان قرآنی را پر کرد
کد خبر: 4059617
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲

صندلی‌های سرخی که جای مستمعین و فعالان قرآنی را پر کرد

دومین روز از سی‌وششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان امروز در دانشگاه قم در حالی برگزار شد که با توجه به آلودگی فراگیر هوا در استان قم، دانشگاه تعطیل است و متسابقان حضور دارند اما از حضار و فعالان قرآنی خبری نیست.

صندلی‌های سرخی که جای مستمعین و فعالان قرآنی را پر کردبه گزارش ایکنا از قم، دومین روز از سی‌وششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان امروز در دانشگاه قم در حال برگزاری است. با توجه به آلودگی فراگیر هوا در استان قم، دانشگاه تعطیل است و متسابقان حضور دارند اما از حضار خبری نیست.

سالن شیخ مفید و مختص آقایان خالی از متسابقان است و حدودا ۱۵ نفر حضور دارند. در سالن شهید احمدی‌روشن که در اختیار بانوان است و سالن کوچکتر از سالن آقایان است، متسابقان بیشتری حضور دارند و بیشتر به چشم می‌آیند اما از ۶۲ نفر متسابق ۳۶ نفر انصراف داده‌اند و ۲۶ نفر حضور دارند.

البته قطعی مکرر برق در ساعات پایانی رقابت‌ها، منجر به حواس‌پرتی شرکت‌کنندگان شد که پس از پایان مسابقات حفظ ۲۰ جزء، متسابقان رشته حفظ کل، در زمان استراحت به سالن دیگری منتقل شدند.

بنا به گفته آنها، در مسابقات قبل از دوره کرونا علاقه‌مندان بیشتری برای حضور در سالن اشتیاق نشان می‌دادند اما امروز مستمعین بسیار کمتری در سالن حضور یافتند و صندلی‌های سرخ سالن جای خالی گرمابخشی تشویق حضار را نشان می‌داد.

یکی از بزرگترین خلأهایی که امروز بسیار محرض بود، عدم حضور فعالان قرآنی در مسابقات است به طوریکه تنها معاون فرهنگی دانشگاه قم و مدیر اجرایی جشنواره حضور داشتند.

صندلی‌های سرخی که جای مستمعین و فعالان قرآنی را پر کرد

روز گذشته مسابقات حفظ ۵ و ۱۰ جزء با هم رقابت کردند که به اذعان دو تن از داوران استاد حیدر کسمایی و استاد صادق نصرالهی، به دلیل عدم برگزاری مسابقات در ایام کرونا، دوری حفاظ از اساتید خویش و نبود حضار در سالن مسابقات برای ایجاد شور و هیجان سبب کاهش کیفیت ارائه حفاظ شد.

براساس گزارش ایکنا، تبلیغات شهری جشنواره آنچنان که باید و شاید انجام نگرفته است. دوری حفاظ از اساتید خویش و نبود حضار در سالن مسابقات برای ایجاد شور و هیجان مسابقات سبب کاهش کیفیت ارائه حفاظ شد.

بنا به گزارشات ميدانی افرادی از حاضران معتقد هستند که حضور علاقه‌مندان و فعالان قرآنی در سالن سبب انگیزه و شور و نشاط بیشتری در حفاظ و قاریان قرآن می‌شود.

یادآور می‌شود، که مسابقات امروز در رشته حفظ ۲۰جزء به پایان رسیده و در حال حاضر متسابقان حفظ کل قرآن کریم در حال رقابت هستند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha