انتقام خون شهید خدایی را خواهیم گرفت
کد خبر: 4059631
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
سرلشکر سلامی:

انتقام خون شهید خدایی را خواهیم گرفت

فرمانده کل سپاه پاسداران در کنگره بزرگداشت 4 هزار شهید روحانی، با بیان اینکه از تهدیدات و اصوات دشمن واهمه نداشته باشید، گفت: پاسداری را بی‌دفاع ترور می‌کنند و فکر می‌کنند فتح کرده‌اند، ولی بدانند که انتقام خون این شهید را خواهیم گرفت.

سرلشکر سلامی

به گزارش خبرنگار ایکنا، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز، ۴ خرداد، در کنگره بزرگداشت چهار هزار شهید روحانی که در مصلای قدس قم برگزار شد، گفت: بهترین توصیف برای روحانیت معظم ما در طول تاریخ این است که آنها نگاهی تاریخی و عمیق به اسلام داشته‌اند و نقشی مهمی را در طول قرن‌ها در اسلام ایفا کرده‌اند. عالمان ما در طول ادوار تاریخ مروجان شریعت و مبلغان رسالت الهی برروی زمین بوده‌اند. این عزیزان روحانی بوده‌اند که اسلام را از خطر تحریف نجات داده‌اند و جریان ناب و خالص اسلام را در طول قرن‌ها بر پیکره امت جاری ساخته‌اند. آنها مصادیق امت اسلام بوده‌اند و نشانه‌های تقوا و ستاره هدایتگر نسل‌های مختلف محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه روحانیون روح اسلام و حقیقت اسلام را برای مردم ما بیان کرده‌اند و مفسران قرآن و راسخون علم بوده‌اند و حقیقت اسرار را گفته‌اند، افزود: در یک کلام اسلام را قرن‌ها جاری کرده‌اند و اجازه تعطیلی احکام اسلام را نداده‌اند و این زیباترین نقش روحانیت عزیز در طول تاریخ حیات ماست.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این مطلب که هرچقدر به پایان قرن هجری نزدیک می‌شویم، نقش روحانی پررنگ‌تر می‌شود، ادامه داد: به ویژه از آن زمانی که طوفان ویران‌گر تمدن غرب به سمت شرق حرکت کرد و مظاهر ویران‌گر تمدن غرب تلاش کرد اسلام را از صفحه جغرافیای سیاسی جهان محو کند. غرب تلاش کرد احکام اسلام را از بین ببرد و هویت دینی و اعتقادی مسلمانان را غارت کند.

سلامی یادآور شد: تا چهار دهه قبل غربی‌ها اصلاً مسلمانان را به حساب نمی‌آوردند و هویت غربی را جایگزین هویت اسلام کرده بودند و اگر آن رویه ادامه پیدا می‌کرد از آن اسلام پرفروغ، فروغی باقی نمی‌ماند، اما روحانیت معظم ما که همیشه در تاریخ ضداستبدادی ملت ما و امت اسلام نقشی پیشتاز، پیشگام، پیش‌رونده و جلودار و بیرق‌دار را ایفا کرده بودند، با انتشار روح آگاهی در جوامع، جهاد را عامل سعادت مسلمانان قرار داده‌‎اند و در انقلاب اسلامی امام عظیم‌الشأن همانند خورشید اسلام درخشیدند.

وی بیان کرد: امام(ره) آمد و خیل عظیمی از مستضعفان را از خواب بیدار کردند و پیشانی‌بند جهاد بر جبین مستضعفان بستند و یک اعجاز تاریخی و الهی را رقم زدند، طوری‌که خورشید عالم‎‌تاب اسلام از افق ایران این بار برای شکست دادن بزرگترین امپراتوری بشر طلوع کرد. شکست دادن آمریکا در عصر دوران جنگ سرد که دوران انجماد عالم اسلام بود، کار سختی بود. ذوب کردن یخ‌های انجماد چیزی جز اعجاز محسوب نمی‌شد. دشمن گریخت و این شکست تاریخی برای استکبار به نام اسلام ثبت شد.

این این مقام عالی نظامی با بیان اینکه مسلمانان احساس کردند آن مجد و عظمت فراموش‌شده بازگشته است، گفت: یکی فریاد زد که وقت تعظیم به شعائر الهی و زمان حیات احکام الهی و زمان ایجاد زکات و امر به معروف است، چون امام راحل به مسلمانان جرئت بخشید.

سلامی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت تشکیل حکومت اسلامی برای اجرای احکام الهی اشاره کرد و افزود: جز با حکومت نمی‌توان احکام الهی را جاری کرد؛ برای تحقق عدالت، برای آزادی انسان، برای حریت بشر و برای کرامت فرزند آدم باید حکومت تشکیل داد. اسلام منهای حکومت بسیاری از ابعاد وسیع خویش را از دست می‌دهد، لذا امام(ره) آمد تا تمامیت اسلام در عالم جاری شود.

وی بیان کرد: این شاهکار روحانیت است که آمریکا را می‌شکند و می‌ایستد و همانطورکه شوروی را شکست داد. روحانیت هیچ‌کس را رکن قرار نمی‌دهد و به خداوند توکل می‌کند، عزت را نزد کفار جست‌وجو نمی‌کند، روحانیت می‌ایستد و با همه استکبار می‌جنگد و ایران را به مرکز آتش گرفتن استکبار تبدیل می‌کند.

فرمانده کل سپاه به نقش ولی فقیه در کسب پیروزی‌ها مختلف اشاره کرد و متذکر شد: ولی فقیه، ما را از نیل‌های بزرگ عبور می‌دهد و می‌توانیم بگوییم نایبان امام زمان(ع) با تأیید خداوند و همه علما و مراجع عظام آیات الهی را کاملاً محقق کرده‌اند. برهم زدن تمرکز شیاطین عالم از این سرزمین بدون هیچ آسیبی بر این ملت و قدرتمندتر از زمان جنگ خارج شدن شاهکار ولایت است، درصورتی‌که همه قدرت‌ها در زمان جنگ افسرده و ضعیف‌تر می‌شوند. مثلاً به آمریکا نگاه کنید! عجز و درماندگی و افسردگی را در سیمای رهبرانش می‌بینید.

سلامی ادامه داد: در دوران رهبری رهبر عزیز و عظیم‌الشأن‌مان ماجراها پیچیده‌تر شد و یکی باید وسط میدان می‌ایستاد و همه مؤمنان و مسلمانان را برای جهاد آماده می‌کرد و جبهه‌ای وسیع می‌ساخت تا دشمن را تجزیه کند. رهبر انقلاب جبهه‌ای وسیع ساختند، کشور را به جلو پیش بردند و مدام غرب را از جغرافیای وسیع جهان اسلام دور ساختند.

وی با بیان اینکه من مطمئن هستم و می‌دانم مجبور هستیم شبانه‌روز دشمن را رصد کنیم و از ژرفای تفکر او آگاه شویم، گفت: دشمن در چنددهه گذشته در اتاق‌های فکرش و در کاخ‌هایش شبانه‌روز برای شکستن اسلام توطئه مستمر می‌چیند و همه اینها را دیده‌ایم. دشمن بسیار جدی است و صاحب تجربه است و شکستن قدرت‌های بزرگ را در کارنامه دارد و او همچنان با وجود مشکلات اقتصادی‌، قدرت اقتصادی جهان است و نفوذ سیاسی دارد، اما روند افول او در جریان است، ولی به این معنا نیست که در برابر ملت ایران کوتاه آمده، بلکه هنوز در برابر ایران دشمنی خود را ادامه می‌دهد و همچنان بزرگترین قدرت نظامی جهان است که ملت ایران این قدرت نظامی را شکست داده است.

سلامی بیان کرد: پیشوای ما با آرامش مثال‌زدنی ایستاده است. از ما قبول کنید که یک روحانی در میانه میدان جهاد شبانه‌روز ایستاده و دشمن را بی‌عمل گذاشته است. دشمن مجهز است اما نمی‌تواند کاری کند. چه فرمولی باعث شده تا دشمن مجهز را بی‌عمل کند؟ چگونه می‌توان دست دشمنان را بست و مؤمنان را وارد میدان کرد؟ ولی فقیه اینچنین دستان دشمن را بسته است و کشور را به پیش می‌برد.

وی یادآور شد: امروز دشمن در تأمین مایحتاج ملتش عاجز است و از عجز دشمن در مقابله با کرونا باید گفت، درصورتی‌که ما این را شکست دادیم. این را بارها گفته‌ام و باز هم می‌گویم دشمن صوت و کلمه است و می‌خواهد با اصوات، ما را شکست دهد، اما تا زمانی‌که ما روحانی آگاه داریم شمشیر دشمن برنده نیست و ما پیام پیشوایمان را وصف خواهیم داد و روح جهاد و اتحاد را در جامعه خواهیم گستراند و چنین ملتی هرگز شکست نخواهد خورد.

فرمانده کل سپاه تشریح کرد: از تهدیدات و اصوات دشمن واهمه نداشته باشید. پاسداری را بی‌دفاع ترور می‌کنند و فکر می‌کنند فتح کرده‌اند، ولی بدانند که انتقام خون این شهید را خواهیم گرفت. دشمن موقعیت ما را می‌داند. هنر و شاهکار ولایت این بود که هم قدرت ساخت و هم کشور را. شهرهایمان آرام و آباد است و مردمانمان آرام و شکیبا هستند، این مردم معجزه کرده‌اند، ایستاده‌اند، صادق‌الوعد بوده‌اند و همه از حوادث خونین صدر اسلام عبرت گرفته‌اند و امام خود را تنها نگذاشته‌اند.

سلامی در پایان گفت: امروز مردم حس می‌کنند که باید وسط میدان باشند. دشمن هرچه سحر و جادو بود به میدان آورد اما ملت ایران به آنها بی‌اعتنایی کرد. ما در مسیر پیشرفت هستیم و نگران نیستیم و سختی‌ها را پشت سر می‌گذاریم. ما تکیه‌گاهی عزیز و شکست‌ناپذیر داریم و این یک فضیلت برای ملت ایران است.

انتهای پیام
captcha