امر به معروف صرفا مربوط به مسئله عفاف و حجاب نیست
کد خبر: 4059827
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷

امر به معروف صرفا مربوط به مسئله عفاف و حجاب نیست

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از برترین‌های امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های استان، گفت: امر به معروف و نهی از منکر صرفا موضوع عفاف و حجاب بانوان نیست، بلکه شامل همه موضوعات آسیب‌زا می‌شود، حتی در این راستا پوشش مناسب برای آقایان نیز مطرح است.

مهدی رضایی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مهدی رضایی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، امروز 5 خرداد ماه، در نشست خبری سومین جشنواره مفلحون، تقدیر از برترین‌های امر به معروف و نهی از منکر که در سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر سه وظیفه تخصصی در خصوص تمجید و تجلیل از برترین‌های امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی، نظامی، انتظامی و قضایی را دارد که پیرو این وظایف همه ساله در یک تلاش مستمر برترین‌های این حوزه در دستگاه‌های اداری تقدیر می‌شوند.

وی تصریح کرد: در جشنواره «مفلحون» انتخاب برترین‌های امر به معروف و نهی از منکر ادارات صورت می‌گیرد که اقدامات در این حوزه از 29 آبان 1400 جهت انتخاب برترین‌ها آغاز شد و 6 ماه زمان برد تا برترین‌های این حوزه انتخاب شوند.

رضایی تصریح کرد: در مراسمی که در روز ۸ خردادماه سال جاری برگزار می‌شود، برترین‌های امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی دولتی، نظامی، انتظامی و قضایی خراسان رضوی مورد تقدیر قرار می‌گیرند، برنامه‌ای که قرار بود در اوایل اسفندماه سال گذشته برگزار شود، اما به‌دلیل شیوع موج ششم بحران کرونا، ۳ ماه به تاخیر افتاد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با بیان اینکه از مجموع ۱۲۶ دستگاه اداری ۵۶ دستگاه حضوری پررنگ در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر داشتند، خاطرنشان کرد: در مراسم امسال از ۸۶ برگزیده در گام مرحله اول شناخته شدند که از این تعداد ۵۰ نفر به عنوان برگزیدگان نهایی تجلیل می‌شوند.

رضایی اضافه کرد: ۱۲ نفر از دستگاه قضایی، ۲۰ نفر از دستگاه‌های نظامی و انتظامی و ۱۸ نفر از دستگاه‌های اجرایی دولتی با حضور حجت‌الاسلام صدیقی، آیت‌الله علم‌الهدی و سردار نظری تجلیل می‌شوند.

وی بیان کرد: این مراسم با حضور حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر و آیت‌الله احمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد از ساعت ۹ تا ۱۲ روز یکشنبه ۸ خردادماه در سالن عطار نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

رضایی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها وظایفی عمومی در امر عفاف و حجاب برعهده دارند و موظف به انجام آن هستند، تاکید کرد: اگر هر مجموعه در حوزه کاری خود به مسئولیتش عمل کند، دیگر اتفاقاتی تلخی همچون سیلی خوردن به آمران به معروف را مشاهده نخواهیم کرد، لذا از تمامی مسئولان مجموعه‌های مختلف می‌خواهیم که نظارت بیشتری در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در مجموعه‌ها و زیرمجموعه‌های کاری خود داشته باشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی اظهار کرد: در کنار سازماندهی نیروهای حفاظت نیز بحث آموزش در حراست پارک‌ها، بازارها، پاساژها و مترو را داریم و تاکنون ۸۶ نفر از این قشر به جمع طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر اضافه شدند.

وی ادامه داد: انتخاب دستگاه برتر از دیدگاه مردم از طریق طرح سوال از دیگر اقدامات است که توسط ستاد در دستور کار قرار دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دامنه خاصی ندارد و هر موضوعی اعم از عمومی و تخصصی در یک دستگاه را شامل می‌شود، افزود: امر به معروف و نهی از منکر صرفا موضوع عفاف و حجاب بانوان نیست، بلکه شامل همه موضوعات آسیب‌زا می شود حتی در این راستا پوشش مناسب برای آقایان نیز مطرح است.

تکریم ارباب رجوع در ادارات بالاترین معروف است

رضایی کار اصلی در حوزه امر به معروف در ادارات را تکریم شأن ارباب رجوع برشمرد و اضافه کرد: از دیگر موضوعات در حوزه امر به معروف و نهی از منکر به ویژه در ادارات و دستگاه‌های اجرایی می‌توان به برخورد مناسب با ارباب رجوع، پرهیز از بروکراسی اداری و... اشاره کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: تکریم ارزش‌هایی چون مسئولیت‌پذیری، تقویت روحیه کار، ایثارگری، توجه به ارباب رجوع و مواردی از این حیث از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر محسوب می‌شود.

وی گفت: تمام اتفاقاتی که در سطح جامعه رخ می‌دهد، متولی خود را دارد، لذا همه دستگاه‌های اداری در این کانون وظیفه دارند و مهمترین موضوع عملکرد در حوزه عفاف و حجاب است، از طرفی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر مهمترین وظیفه‌مان نظارت بر دستگاه‌ها و مطالبه‌گری از آنان است، لذا اکثر دستگاه‌ها از جمله مجتمع‌های تجاری و پاساژها که متولی آن صنعت، معدن تجارت است و دستگاهایی از این قبیل ضرورت دارد، بروی فعالیت‌های اصلی متمرکز شوند.

رضایی عنوان کرد: در هر جایی حمایت از آمران به معروف طبق قانون وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر است، از طرفی سعی داریم حداقل پرونده‌ها در حوزه امر به معروف داشته باشیم و اگر پرونده‌ای هم بود، قبل از دادگاه حل‌وفصل شود. در سال گذشته سه پرونده داشتیم که خوشبختانه حل و فصل شد و به تعیین مجازات نرسید.

امر به معروف صرفا مربوط به مسئله عفاف و حجاب نیست

انتهای پیام
captcha