اولین جلسه شورای اقامه نماز در گلستان برگزار شد
کد خبر: 4059829
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲

اولین جلسه شورای اقامه نماز در گلستان برگزار شد

اولین جلسه شورای اقامه نماز با حضور نماینده ولی فقیه در گلستان و مسئولان اجرایی روز گذشته، ۴ خرداد در بیت‌الزهرا( س) گلستان برگزار شد.

جلسه شورای اقامه نماز با حضور نماینده ولی فقیه در گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان گلستان، اولین جلسه شورای اقامه نماز و شورای سیاستگذاری بنیاد مهدی موعود(عج) در سال ۱۴۰۱ با حضور آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان، معاون سیاسی امنیتی، اجتماعی استاندار، فرماندار گرگان، امام جمعه موقت و مدیران کل عضو شورای اقامه نماز و شورای سیاستگذاری بنیاد، در روز گذشته، ۴خردادماه در بیت‌الزهرا( س) گلستان برگزار شد.

مدیر ستاد اقامه نماز در این جلسه ضمن تشریح مصوبات جلسه قبل شورای اقامه نماز و فعالیت‌های در دست اقدام، از برگزاری جشنواره فرهنگی، ادبی و هنری فجر تا فجر در دو مرحله استانی و کشوری خبر داد.

محمدی با تاکید بر ضرورت هماهنگی دستگاههای اجرایی در برگزاری این جشنواره گفت: ابلاغ احکام کمیته‌های جشنواره توسط استاندار گلستان انجام خواهد شد.

مدیر ستاد اقامه نماز گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ نماز و مهدویت از طریق هنر، گفت: در تلاش هستیم با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی، فعالیتهای هنری در محورهای مختلف، در سطح استان و کشوری اجرا کنیم.

مدیر ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در پایان بیان کرد: اجرای دوره‌های آموزشی تربیت مربی بومی مهدویت با حضور اساتید مرکز تخصصی مهدویت در استان و استفاده از اساتید آموزش دیده در کلاسهای آموزشی ویژه مربیان مهدهای کودک، معلمان و مدیران مدارس در دستور کار قرار دارد.

در ادامه جلسه نماینده ولی‌فقیه در گلستان ضمن تشکر و قدردانی از فعالیتهای ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در راستای انجام برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی در سطح استان، گفت: نماز در تمامی زندگی فردی و اجتماعی انسانها، علاوه بر بُعد تکلیفی در بُعد عبادی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر است و اگر به دنبال امنیت پایدار در جامعه هستیم باید در حوزه نماز فعال باشیم.

آیت‌الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به مسئله مهدویت و وجود روایات مختلف در بحث انتظار، گفت: روایات مهدویت هم در بخش عام به مساله امید و گشایش زندگی آینده بشر و هم در بخش خاص به ظهور منجی عالم بشریت اشاره دارد.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر حضور مدیران در نماز ادارات به عنوان تبلیغ عملی نماز، گفت: استفاده از مکان مناسب برای نمازخانه در ادارات و استفاده از بهترین اذان ها با ظرافت و زیبایی بیان از ضرورت ویژه‌ای برخوردار است.

در پایان جلسه مصوبات جلسه توسط معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قرائت شد و مدیران کل در خصوص سند چشم انداز نماز استان و سایر مصوبات به بحث و تبادل نظر پرداختند. 

انتهای پیام
captcha