بازگشت تمامی حجاج به کشور قبل از آغاز ماه محرم
کد خبر: 4067319
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵

بازگشت تمامی حجاج به کشور قبل از آغاز ماه محرم

مسئول فرودگاه جده در حج تمتع 1401 جزئیات انتقال، اتمام و بازگشت زائران ایرانی از فرودگاه جده را اعلام کرد و گفت: پروازهای بازگشت حجاج تا 29 ذی‌الحجه مصادف با هفتم مردادماه انجام خواهد شد.

بازگشت تمامی حجاج به کشور قبل از آغاز ماه محرم

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، حمیدرضا آذرپی، مسئول فرودگاه جده در حج تمتع 1401، با بیان اینکه پرواز حجاج ایرانی به فرودگاه جده و فرودگاه مدینه منوره انجام می‌گیرد، گفت: پرواز حجاج کشورمان از روز 22 خردادماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: نخستین پرواز اعزام حاجیان به فرودگاه مدینه صورت گرفت و آخرین پرواز انتقال حجاج ایرانی نیز بامداد 13 تیرماه در فرودگاه جده می‌نشیند.

مسئول فرودگاه جده در حج تمتع 1401 تصریح کرد: زائرانی که در زمان انتقال به عربستان از طریق فرودگاه مدینه وارد شده‌اند، باید از فرودگاه جده به کشور بازگردند و زائرانی که از فرودگاه جده به عربستان رسیده‌اند نیز باید از طریق فرودگاه مدینه به کشور بازگردند یعنی بخشی از زائران ما مدینه قبل و بخشی مدینه بعد هستند.

به گفته وی کار نقل و انتقال حجاج کشورمان در بازه زمانی 13  تا 23 تیرماه انجام نمی‌گیرد و حجاج کشورمان در کنار سایر مسلمانان جهان اعمال عبادی خود را در ایام تشریق انجام می‌دهند.

آذرپی در خصوص پروازهای بازگشت حجاج ایرانی از فرودگاه جده نیز گفت: پروازهای بازگشت حجاج از 24 تیرماه مصادف با 15 ذی‌الحجه از فرودگاه جده از سر گرفته می‌شود و پروازهای بازگشت تا 29 ذی‌الحجه مصادف با هفتم مردادماه ادامه می‌یابد.

مسئول فرودگاه جده در حج تمتع 1401 ضمن قدردانی از همه دست‌اندرکاران در امور اجرایی، برای زائران کشورمان سفری توأم با سلامت آرزو کرد.

انتهای پیام
captcha