آمادگی وزارت امور خارجه برای همکاری با جامعةالمصطفی
کد خبر: 4079738
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸
سخنگوی وزیر امور خارجه بیان کرد:

آمادگی وزارت امور خارجه برای همکاری با جامعةالمصطفی

سخنگوی وزارت امور خارجه از آمادگی این وزارتخانه برای همکاری و هم‌افزایی بیشتر در جهت پیشبرد برنامه‌های علمی و آموزشی جامعةالمصطفی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، ۳۰ مردادماه در دیدار سخنگوی وزارت امور خارجه به معرفی جامعةالمصطفی العالمیه پرداخت.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی اشتیاق فراوانی برای تحصیل علوم دینی در حوزه علمیه قم پدید آمد، گفت: به منظور پاسخگویی به این درخواست‌ها، شورای سرپرستی طلاب غیر ایرانی به دستور امام خمینی(ره) تشکیل شد که بعد‌ها به مرکز جهانی علوم اسلامی ارتقا یافت و در سال ۱۳۸۶، با تدبیر مقام معظم رهبری، جامعةالمصطفی العالمیه تشکیل شد.

وی، جامعةالمصطفی را از نظر تنوع ملیتی در میان مراکز علمی داخل کشور بی‌نظیر دانست و افزود: المصطفی از ابتدا عضویت اتحادیه‌های مهم دانشگاهی جهان را به دست آورد. در سال‌های گذشته، برنامه‌های آموزشی این مجموعه با توجه به اقتضائات دانش‌پژوهان غیر ایرانی تغییر یافت و برخی رشته‌های علوم انسانی نیز وارد برنامه آموزشی شد و امروزه مدارک آن نیز از طریق وزارت علوم صادر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به ارائه رشته‌های جامعةالمصطفی در سه محور علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ‌شناسی، بیان کرد: هم‌اکنون بیش از ۱۶۰ رشته و گرایش در جامعةالمصطفی ارائه می‌شود که با اجرای طرح تحول آموزشی، این تعداد به بیش از ۴۰۰ رشته گرایش ارتقا خواهد یافت.

وی، تحصیل پیروان مذاهب مختلف اسلامی در کنار یکدیگر بر اساس معارف مذهب خود را یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد جامعةالمصطفی العالمیه برشمرد و گفت: بخش آموزش مجازی جامعةالمصطفی میزبان هزاران نفر از دانشجویان غیرایرانی است که امکان تحصیل حضوری در واحد‌های جامعةالمصطفی را ندارند.

رئیس جامعةالمصطفی با تأکید بر نقش جامعةالمصطفی در گسترش زبان فارسی در جهان، ابراز کرد: جامعةالمصطفی از لحاظ آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان صاحب سبک است و به برکت جامعةالمصطفی، صد‌ها هزار نفر به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، زبان فارسی را آموخته‌اند که گام بزرگی در توسعه زبان و فرهنگ ایران در جهان به شمار می‌آید. این ظرفیت بسیار ارزشمند که پیوند قلبی عمیقی با جمهوری اسلامی ایران دارند، امروز در اختیار همه بخش‌های کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: دانش‌آموختگان المصطفی در حوزه‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند که در کنار دستاورد‌های علمی و آموزشی، یکی از محور‌های مهم فعالیت‌های آن‌ها، حوزه رسانه است و از این جهت نیز فرصت‌های بسیار خوبی وجود دارد؛ به ویژه ظرفیت زبانی المصطفی در این حوزه بسیار کارآمد بوده و عقبه راهبردی برای جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با تقدیر از همکاری و همراهی بسیار خوب وزارت امور خارجه و سفیران جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های مختلف جهان با جامعةالمصطفی، تصریح کرد: همراهی با دستگاه سیاست امور خارجی کشور یکی از راهبرد‌های جامعةالمصطفی است و همواره این هم‌افزایی و همکاری، مدنظر نمایندگی‌های جامعةالمصطفی در سراسر جهان قرار دارد.

سپس، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جامعةالمصطفی و آشنایی با فعالیت‌های این مرکز علمی و بین‌المللی، المصطفی و دستاورد‌های آن را سرمایه بسیار بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران برشمرد که حتما باید مورد حفظ و تقویت قرار گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین از آمادگی این وزارتخانه برای همکاری و هم‌افزایی بیشتر در جهت پیشبرد برنامه‌های علمی و آموزشی جامعةالمصطفی خبر داد.

انتهای پیام
captcha