رسانه‌ها با تبیین دستاورد‌ها امید را در دل مردم زنده کنند
کد خبر: 4080912
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱

رسانه‌ها با تبیین دستاورد‌ها امید را در دل مردم زنده کنند

سخنگوی دولت با بیان اینکه دشمن با استفاده از رسانه در قالب عملیات روانی و تخریب افکار عمومی به‌دنبال دلسرد کردن مردم از اسلام و انقلاب است، گفت: رسانه‌ها نباید به‌دنبال خبر بد باشند بلکه باید با خبر‌های خوب و تبیین دستاورد‌های نظام، کام مردم را شیرین کنند.

علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولتبه گزاش ایکنا از لرستان، علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت در جریان سفر به لرستان امروز، چهارم شهریور در جمع نمازگزاران خرم‌آبادی در مصلی الغدیر این شهر با بیان اینکه کلید حل مشکلات مردم از نظر دولت سیزدهم، خود مردم هستند، گفت: دولت معتقد است تنها کلیدی که حلال مشکلات است به جای نگاه به خارج، نگاه به داخل و در گرو بازگشت به مردم است.

وی با بیان اینکه باید به جای نگاه به میز مذاکره به تمام ظرفیت‌های درونی کشور چشم دوخت، به انتخاب دولت سیزدهم توسط مردم اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم بعد از اعتماد مردم با جدیت به میان مردم آمد و در حدود ۱۰۰ روز ۱۲۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور کرد، اماکن عمومی کسب و کار‌ها و فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی که تعطیل شده بود دوباره بازگشایی کرد و میزان مرگ و میر کرونا از روزی ۷۰۰ نفر به ۵۰ تا ۶۰ نفر رسید که این در نوع خود در جهان بی‌نظیر است.

سخنگوی دولت اضافه کرد: برای حل مشکلات مردم باید آهنگ یکنواخت همدلی بین مردم و مسئولان نواخته شود تا با کمک و همراهی مردم با دولت در جهاد تبیین من‌بعد شاهد شنیدن اخبار خوش و پیشرفت و آبادانی در کشور و استان‌ها باشیم.

بهادری جهرمی همچنین، در جلسه مشترک شورای اداری و شورای اطلاع‌رسانی لرستان که عصر پنجشنبه، سوم شهریور در استانداری لرستان برگزار شد، گفت: دشمن به‌دنبال تضعیف اقتصاد کشور با استفاده از مکانیزم تحریم است که قطعا با بهره‌گیری کشور از ظرفیت‌های جهادی در همه حوزه‌ها از جمله حوزه جهاد اقتصادی و جهاد تبیین در این زمینه ناکام خواهد ماند.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان دلسوز مردم ما نیستند وگرنه این همه تحریم بر مردم روا نمی‌کردند، تصریح کرد: تحریم‌های گسترده نمی‌تواند مردم مقاوم ایران را از پای درآورد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دشمن با استفاده از رسانه در قالب عملیات روانی و تخریب افکار عمومی به‌دنبال دلسرد کردن مردم از اسلام و انقلاب است، گفت: جهاد اقتصادی و جهاد تبیین دو بال پرنده موفقیت رشد و توسعه کشور است و با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب هیچ یک از این دو به تنهایی اثربخش نیستند.

وی راهبرد دولت سیزدهم برای پیشرفت و توسعه کشور را مبتنی بر گفتمان مردم‌سالاری و مردم‌گرایی دانست و با اشاره به نقش رسانه‌ها در رشد و توسعه اقتصادی، تصریح کرد: رسانه‌ای که تکیه‌گاهش دولت باشد، رسانه مردمی نیست بنابراین رسانه باید نگاهش مبتنی بر حل مشکلات مردم باشد.

بهادری‌جهرمی با شاره به پاسخ منفی جامعه جهانی به مطالبات ایران در حوزه سلامت و دارو، اظهار کرد: نتیجه این پاسخ، منفی شدن تراز تجارت خارجی و پیشی گرفتن  واردات از صادرات بود.

وی با اشاره به ایجاد تورم ۸ برابری سال ۱۴۰۰ نسبت با سال قبل از آن، گفت: هم اکنون نگاه درون زا و تکیه بر توانایی‌های داخلی موجب کاهش نقدینگی به ۵ درصد در سال جاری شده است.

بهادری‌جهرمی با بیان اینکه بدترین و مهلک‌ترین اثر نگاه به بیرون از دست دادن اعتماد مردم است، افزود: با برگرداندن اعتماد مردم و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و نیز بازگشت دولت به جایگاه اصلی خود، هم اقدامات دولت به ریل خود بازمی‌گردد و هم در حوزه جهاد تبیین موفق عمل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مسئولیت جهاد تبیین صرفا بر عهده رسانه نیست بلکه همه مدیران و شهروندان باید در این زمینه وارد عمل شوند، اظهار کرد: رسانه‌ها نباید به‌دنبال خبر بد باشند بلکه باید با خبر‌های خوب و تبیین دستاورد‌های نظام، کام مردم را شیرین کنند.

انتهای پیام
captcha