کاروان اربعین محل ارائه آثار فاخر هنری است
کد خبر: 4085322
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
در آیین رونمایی از پوستر «آیینه‌داران آفتاب» مطرح شد؛

کاروان اربعین محل ارائه آثار فاخر هنری است

فاطمیان‌پور گفت: ما اصولاً دچار معضلی هستیم که کارهای فاخر فرهنگی و هنری را در جایی عرضه می‌کنیم که کمتر با مردم تماس دارد.

به گزارش ایکنا؛ آیین رونمایی از پوستر کاروان هنرهای نمایشی «آیینه‌داران آفتاب» ظهر امروز دوشنبه 22 شهریور با حضور کاظم نظری؛ مدیر کل هنرهای نمایشی و سیدعلیرضا فاطمیان‌پور؛ معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

در ابتدای این برنامه نظری گفت: همین آیین‌ها است که حماسه عاشورا و مسئله امام حسین(ع) را زنده نگه داشته است. امید که این هم‌افزایی موجب بروز اتفاقاتی خوب شده تا بتوانیم از ظرفیت‌های سازمانی برای تعالی نظام جمهوری اسلامی بهره‌مند شویم زیرا همه زیر چتر نظام جمهوری اسلامی قرار داریم و باید تلاش کنیم تا اقتدار کشور را به جهانیان نشان دهیم و آن‌ها بدانند مردم ما چه اندازه بزرگ و آیین‌مدارند.

مدیرکل هنرهای نمایشی افزود: تلاش این نمایش آیینی بر این پایه است که هنرمندان اقصی‌نقاط کشور با آثار ماندگار خود بیانگر مصائبی باشند که امام حسین(ع) در زمان قیام خود با آنها روبرو بوده است. امید که این اجراها به بهترین شکل ممکن در مراسم افتتاحیه اربعین حسینی در معرض دید عموم قرار گیرد.

در ادامه این مراسم فاطمیان‌پور گفت: راهپیمایی جاماندگان عزادار امام حسین(ع) 9 سال پیش با جمعیتی حدود 500 نفر آغاز شد و امروز به حدود سه میلیون نفر رسیده است. تقریباً به همان اندازه‌ که مردم توفیق حضور در عراق را دارند، افرادی هم در تهران توفیق پیدا نمی‌کنند و به یادبود اربعین امام حسین(ع) این مسیر 14کیلومتری را پیاده به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) می‌پیمایند. با اینکه فاصله کیلومتری مابین این دو پیاده‌روی در تهران و عراق وجود دارد اما حال مشابهی بر هر دو رویداد حاکم است، چه بسا افرادی که در تهران پیاده‌روی می‌کنند به واسطه بعد مسافت، دل‌شکسته‌تر باشند.

وی افزود: پذیرایی در این مسیر شاخصه اولی است که دقیقاً مشابه عراق صورت می‌گیرد و زمانی حداکثر 100 موکب در این مسیر برپا می‌شد اما امروز به حدود 1700 موکب رسیده‌ است. اما در تمام این سال‌ها، حلقه گمشده‌ای وجود داشت و آن هم ارائه آثار هنری فاخری است که اتفاقاً باید در همین جایگاه عرضه شوند چرا که این هنر قالب است و زمانی که مفهوم به آن عمق می‌دهد، جاویدان و برای مردم اثرگذار می‌شود. این مسیر دقیقاً جایی است که مخاطبش حضور دارد. ما اصولاً دچار معضلی هستیم که کارهای فاخر فرهنگی و هنری  را در جای عرضه می‌کنیم که کمتر با مردم تماس دارد. وقتی کاری بسط پیدا می‌کند و با مردم ارتباط می‌گیرد، قطعاً تأثیری دوچندان خواهد داشت. بسیاری از افراد تئاتر را در تلویزیون دیده‌اند ولی وقتی این هنر مردمی می‌شود و به خیابان‌ها می‌آید، تأثیر شگرفی ایجاد می‌کند که اتفاقاً مایه افتخار خود هنر هم می‌تواند باشد.

دبیر ستاد اجرایی «لشکر حسین(ع)» در شهرداری تهران گفت: کار ویژه‌ای که امسال قرار است اتفاق بیافتد و تدابیری که برای افتتاحیه‌ای متفاوت در نظر گرفته شده است. کاروان هنرهای نمایشی «آیینه‌داران آفتاب» در مراسم افتتاحیه اربعین حسینی از ساعت 7 صبح در میدان امام حسین(ع) میزبان جاماندگان و عزاداران حسینی خواهد بود و پس‌ازآن در مسیر تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) جریان دارد.

در پایان این مراسم پوستر کاروان هنرهای نمایشی «آیینه داران آفتاب» رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha