پیوست فرهنگی برای اتباع غیر ایرانی در قم تدوین شود
کد خبر: 4086373
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹
رئیس جامعه المصطفی:

پیوست فرهنگی برای اتباع غیر ایرانی در قم تدوین شود

رئیس جامعه المصطفی، طراحی پیوست فرهنگی برای اتباع غیر ایرانی که جمعیت قابل توجهی از آنان در قم حضور دارند را کاملا ضروری دانست و از آمادگی جامعةالمصطفی برای هرگونه همکاری با اداره کل ارشاد استان قم در این زمینه خبر داد.

امیرعلی عموزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم

به گزارش خبرنگار ایکنا، امیرعلی عموزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، امروز یکشنبه ۲۷ شهریور در دیدار با رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، به معرفی اداره متبوع خود و بخش‌های مختلف آن پرداخت و اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های مهم این اداره کل مربوط به حوزه چاپ و نشر است که در این بخش سالانه نزدیک به 11 هزار عنوان کتاب در استان قم مورد بررسی و انتشار قرار می‌گیرد.

وی افزود: قم تنها استانی است که از شهرک چاپ و نشر برخوردار بوده و حدود 30  درصد کاغذ کشور توسط انتشارات استان قم مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به حضور ۲۵۰ هزار نفر از اتباع غیرایرانی در استان قم از بیش از 100 ملیت، گفت: پیوست فرهنگی حضور اتباع غیرایرانی در قم باید طراحی گردد. در همین راستا، واحد بین‌الملل اداره کل ارشاد استان، تأسیس گردید و امیدواریم از این طریق بتوانیم برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای را برای خیل اتباع غیرایرانی در استان ارائه کنیم. قطعا جامعةالمصطفی در این زمینه از تجربیات بسیار ارزشمندی برخوردار است که می‌تواند برای ما بسیار کارآمد باشد.

عموزاده با اشاره به وجود تفاهم‌نامه همکاری میان المصطفی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار امیدواری کرد که این دیدار موجب گسترش ارتباطات میان اداره کل ارشاد استان قم و جامعةالمصطفی باشد.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه ضمن خوشامدگویی به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، اظهار کرد: المصطفی با بیش از 200 مرکز داخلی و خارجی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم‌نامه همکاری به امضا رسانده که عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه‌ها همواره مورد تأکید ما قرار دارد.

وی ضمن تقدیر از خدمات و دستاورد‌های ارزشمند اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قم، افزود: ابعاد بین‌المللی قم مطلب بسیار مهمی است که مسئولان و مدیران استان باید بیش از گذشته به آن توجه داشته باشند. همه استان‌های کشور به سهم خود پذیرای گردشگران خارجی و برخی اتباع غیر ایرانی هستند، اما قم، یک جهان شهر و یک شهر کاملا بین‌المللی به شمار می‌آید که لازم است برنامه‌ریزی نهاد‌ها و سازمان‌های استان نیز با این جهت‌گیری انجام شود.

عباسی، طراحی پیوست فرهنگی برای اتباع غیر ایرانی که جمعیت قابل توجهی از آنان در قم حضور دارند را کاملا ضروری دانست و از آمادگی جامعةالمصطفی برای هرگونه همکاری و همراهی با اداره کل ارشاد استان قم در این زمینه خبر داد.

وی افزود: در شهر‌های بین‌المللی دنیا، مراکزی وجود دارد که اتباع خارجی، دستاورد‌ها و محصولات فرهنگی خود را در آن ارائه می‌کنند و همین مراکز از جاذبه‌های مهم فرهنگی و گردشگری این شهر‌ها به شمار می‌آید. آماده‌سازی زیرساخت و اجرای این طرح بلندمدت در استان قم می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های ملیتی المصطفی در دستور کار قرار گیرد.

رئیس جامعةالمصطفی، فراگیران و دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی را بهترین نیروی انسانی برای ارائه خدمات فرهنگی بین‌المللی و همکاری با اداره کل ارشاد استان دانست و اظهار کرد: جدای از تفاهم‌نامه کلی میان جامعةالمصطفی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیدواریم در آینده تفاهم‌نامه‌ای عملیاتی‌تر میان جامعةالمصطفی و اداره کل ارشاد استان قم تدوین و اجرا گردد.

یادآور می‌شود، در این نشست که با حضور معاونان بین‌الملل و فرهنگی ـ تربیتی جامعةالمصطفی برگزار شد، دو طرف پیشنهاداتی را به منظور توسعه همکاری‌های دوجانبه مطرح کردند.

انتهای پیام
captcha