حوزه‌ علمیه و جامعةالمصطفی تفاهم‌نامه امضا کردند
کد خبر: 4087504
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵
با هدف مشارکت در اردو‌های جهادی؛

حوزه‌ علمیه و جامعةالمصطفی تفاهم‌نامه امضا کردند

با هدف مشارکت و انسجام بیش از پیش در برگزاری اردو‌های جهادی و سازندگی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و جامعةالمصطفی العالمیه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

حوزه‌علمیه و جامعةالمصطفی العالمیه تفاهم‌نامه امضا کردند

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری میان حوزه‌های علمیه و جامعةالمصطفی العالمیه با حضور حجج اسلام علی علیزاده، مسئول حوزه ریاست مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و جعفرکریمی قدوسی، معاون فرهنگی و تربیتی جامعةالمصطفی العالمیه یکم مهرماه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیزاده پیش از ظهر امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری حوزه‌های علمیه و جامعةالمصطفی در بخش اردو‌های سازندگی و مشارکت‌های اجتماعی، ضمن تقدیر از تلاش المصطفی، خدمت در مسیر اعتلای اسلام ناب را بزرگترین افتخار تلاشگران مسیر الی‌الله توصیف کرد و افزود: همکاری، همراهی و هم افزایی طلاب و دانش‌پژوهان ایرانی و غیرایرانی، تاثیرات ارزشمندی بر اعتلای روحیه مشارکت اجتماعی در میان حوزویان خواهد داشت.

مسئول حوزه ریاست مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خدمت به خلق خدا را از والاترین تاکیدات مبانی دینی عنوان کرد و گفت: هم‌افزایی و تعامل در مشارکت اجتماعی بدون تردید حوزه و جامعةالمصطفی را به سمت مشارکت‌های آموزشی و پژوهشی سوق خواهد داد.

وی اظهار کرد: در عین تقویت همکاری در حوزه‌های آموزشی از جمله بحث زبان آموزی، می‌توان در مباحث تخصصی چون؛ فقه معاصر نیز کارگروه‌های مشترکی را در میان طلاب حوزه و جامعةالمصطفی تشکیل داد.

حوزه‌علمیه و جامعةالمصطفی العالمیه تفاهم‌نامه امضا کردند

راه‌اندازی اردوهای جهادی در عرصه بین‌الملل

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر کریمی قدوسی در این نشست، گزارشی از تأسیس گروه مشارکت‌های اجتماعی و سازندگی در جامعةالمصطفی ارائه کرد و افزود: گروه مشارکت‌های اجتماعی و سازندگی جامعةالمصطفی مبتنی بر تلاش‌های طلاب المصطفی و با هدف ارائه خدمات عمومی و سازندگی پایه‌گذاری شده است.

معاون فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی خاطرنشان کرد: بحمدلله تاکنون اردو‌های سازندگی مشترکی را با هم به سرانجام رسانده‌ایم که نمونه بارز آن، ابتدای سال و ایام نوروز بود. در همین اقدام مشترک بود که مجموع طلاب جامعةالمصطفی پای به پای طلاب حوزه در این برنامه‌ها مشارت فعال و مثال زدنی را خلق کردند.

وی تصریح کرد: در کنار برنامه‌ریزی و پشتیبانی از اردو‌های سازندگی داخل کشور، به دنبال تقویت گروه‌های فعال مشارکت‌های اجتماعی و اردو‌های سازندگی در عرصه بین‌الملل می‌باشیم، ظرفیت بین‌المللی جامعةالمصطفی، بستر‌های گسترش مشارکت‌های اجتماعی و اردو‌های سازندگی در عرصه جهانی را تسهیل می‌کند.

کریمی قدوسی برگزاری اردو‌های پژوهشی با حضور طلاب و اساتید را از دیگر برنامه‌ریزی‌های پیش‌روی معاون فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی برشمرد و اذعان کرد: امیدواریم بتوانیم در سایه‌سار حمایت‌های مسئولان دو مجموعه حوزه و جامعةالمصطفی و نیز تلاش و مجاهدت همکاران، شاهد توسعه و پیشرفت در زمینه مشارکت‌های اجتماعی و اردو‌های سازندگی عرصه بین الملل باشیم.

انتهای پیام
captcha