تشدید حملات صهیونیست‌ها به کرانه باختری باعث ایجاد گروه‌های جدید مقاومت شده است
کد خبر: 4087525
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶
روزنامه گاردین گزارش داد:

تشدید حملات صهیونیست‌ها به کرانه باختری باعث ایجاد گروه‌های جدید مقاومت شده است

روزنامه گاردین در تحلیلی نوشت که تشدید حملات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری باعث شده نسل تازه‌ای از رزمندگان فلسطینی شکل بگیرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از گاردین، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: رژیم صهیونیستی اجازه مشارکت ساکنان قدس در انتخابات را نداد و بدین گونه انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و مجلس قانونگذاری را به تعطیل کشاند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین نظام آپارتاید را برقرار کرده و قوانین نژادپرستانه تدوین می‌کند. سازمان ملل و در راس آن قدرت‌های متنفذ آن، با در پیش گرفتن سیاست‌های دوگانه، از اسرائیل حمایت می‌کنند.

عباس افزود: رژیم صهیونیستی مقابل دیدگان جهانیان، نهادهای مستقل حقوقی فلسطینی را مورد تجاوز قرار می‌دهد. این رژیم از زمان تاسیس در سال ۱۹۴۸ بیش از ۵۰ جنایت را علیه ملت فلسطین مرتکب شده و با برخی از آنان نیز اعتراف کرده است.

وی ادامه داد: در این مدت این رژیم ۵۲۴ روستا را تخریب و ۹۵۰ هزار فلسطینی را آواره کرده است. آخرین جنایت این رژیم، حملات به غزه بود که به شهادت ۶۷ کودک منجر شد. رژیم صهیونیستی باید مسئولیت ارتکاب جنایات علیه ملت فلسطین را بپذیرد.

در همین حال، روزنامه گاردین در گزارشی درباره حملات گسترده چند ماه اخیر صهیونیست‌ها به کرانه باختری نوشت تقریبا چیزی از منزلی که ابراهیم النابلسی از کتائب شهدای اقصی در شهر قدیم نابلس در آن ساکن بود باقی نمانده است. این رژیم برای تخریب درهای فلزی این خانه از آر پی جی استفاده کرده است. این جوان 18 ساله که شیر نابلس لقب گرفته است در عملیاتی در ماه آگوست به همراه دو تن دیگر به شهادت رسید.

این روزنامه می‌افزاید این عملیات باعث شد پایبندی جوانان فلسطینی به مواجهه با صهیونیست‌ها افزایش یابد. بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین،  از آعاز سال جاری تا کنون 98 فلسطینی کشته شده‌اند که بیشتر آنها از گروه‌های مقاومت در کرانه باختری بوده‌اند.

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: استراتژی رژیم صهیونیستی دو هدف دارد: تضعیف قدرت مقاومت و دفع موقت آن. اما به نظر می‌رسد این عملیات‌ها بر خلاف پیش‌بینی صهیونیست‌ها، نسل جدیدی از نیروهای رزمنده را پدید آورده است. به تازگی دو گروه جدید با عنوان «پرچم نابلس» و «پرچم طوباس» در طی چند ماه گذشته به وجود آمده است.

همچنین به نظر می‌رسد که گردان شهدای الاقصی که با جنبش فتح مرتبط بود و  بنابر توافق سال 2007 منحل شد و موافقت کرد که نیروهای خود را خلع سلاح کند، اکنون به گروه‌هایی همچون سرایاالقدس که از شاخه‌های جنبش جهاد اسلامی است همکاری می‌کند.

انتهای پیام
captcha