نگاه بخشی در دفاع مقدس وجود نداشت + صوت
کد خبر: 4088034
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
سردار یزدی در گفت‌وگو با ایکنا:

نگاه بخشی در دفاع مقدس وجود نداشت + صوت

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی دولت تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس هیچ‌گاه نشد بخشی از کشور خود را از دیگر بخش‌ها جدا بداند، یعنی در آن ایام نگاه بخشی حاکم نبود و همگان حمله به یک استان یا شهری از کشورمان را حمله به کل کشور قلمداد می‌کردند و دفاع در برابر حملات دشمن را بر خود واجب می‌دانستند.

سردار یزدی

سردار محمدرضا یزدی، رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی دولت در گفت‌وگو با ایکنا، دفاع مقدس را ماندگارترین رویداد ملی کشورمان عنوان کرد و گفت: اساساً یکی از مواردی که برای رزمندگان ما در طول دفاع مقدس بسیار بااهمیت بود، حفاظت از تمامیت ارضی، پرچم و نام کشور بود. حفاظت از اراضی و پرچم آن‌قدر اهمیت داشت که هم‌وطنان خراسانی یا ترکمن داوطلبانه عازم جبهه‌های جنوب یا غرب کشور می‌شدند تا از پرچم و مرز کشور دفاع کنند.

وی افزود: این بیانگر آن است که تمامیت ارضی و پرچم کشور و نام کشور برای همه مردم دارای ارزش و جایگاه بوده و همچنان هست. در طول دوران دفاع مقدس هیچ‌گاه نشد بخشی از کشور خود را از دیگر بخش‌ها جدا بداند؛ یعنی در آن ایام نگاه بخشی حاکم نبود و حمله به یک استان یا شهری از کشور، حمله به کل کشور قلمداد می‌شد و مردم دفاع در برابر حملات دشمن را بر خود واجب می‌دانستند، مشکل خوزستان را مشکل خود می‌دانستند و با غم مردم خوزستان غمگین و با خوشحالی‌شان خوشحال می‌شدند.

حرمت آب و خاک برای همه ادیان در دفاع مقدس

فرمانده سابق سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ یکی دیگر از ویژگی‌های دفاع مقدس را حضور تمامی پیروان مذاهب و ادیان مختلف عنوان کرد و ادامه داد: پیروان ادیان و مذاهب دیگر هرگز نمی‌گفتند چون اینها شیعه هستند ما اهل تسنن یا مسیحیان و کلیمیان به آن ورود نمی‌کنیم، عکس این باور اتفاق افتاد و شاهد حضور پیروان سایر ادیان و مذاهب در جبهه‌های نبرد بودیم. در آن زمان نگاه سنی و شیعی یا مسلمان و غیرمسلمان در کشور حاکم نبود و همه ادیان دفاع از تمامیت ارضی و پرچم کشور را وظیفه ملی می‌دانستند و برای حفظ آن ازخودگذشتگی کردند و وارد میدان شدند.

یزدی افزود: امروز همه ادیان چه مسلمان چه غیرمسلمان و چه شیعه چه سنی نسبت به وطنشان و پرچم ملی کشورشان احترام قائل هستند و نزد آنها دارای ارزش و جایگاهی است و نمی‌خواهند همانند حکومت‌های گذشته به ویژه قاجار و پهلوی ذره‌ای از خاک کشور جدا شود. گذشتگان به خوبی می‌دانند حکومت پهلوی چه خیانت‌هایی به کشور کرده و چه بر سر غرور و عزت ملی ایرانیان آورده و چگونه از موضع ضعف مانع از جدایی بخش‌هایی از خاک کشورمان نشد.


بیشتر بخوانید:

وی بیان کرد: همه مردم با همه دیدگاه‌ها به میدان نبرد با دشمن وارد شدند و دفاع مقدس را رقم زدند تا پرچم ایران همیشه برافراشته باقی بماند و زمین نیفتد و یکی از نکات اشتراک میان همه ایرانیان در دفاع مقدس محسوب می‌شود.

ضرورت آگاهی در برابر اقدامات عوامل خودفروخته

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی دولت با بیان اینکه عوامل خودفروخته تعصبی نسبت به وطن و تمامیت ارضی کشور ندارند، گفت: این عوامل خودفروخته در دوران رژیم طاغوت وجود داشتند و امروز هم وجود دارند. در دوران پهلوی، محمدرضا شاه از عناصر خودفروخته و وطن‌فروش محسوب می‌شد که اجازه استقلال بحرین را به راحتی صادر کرد و در برابر خواست دشمن اصلاً ایستادگی نشان نداد و پدرش، رضا شاه هم همین‌گونه بود و بخشی از مرزهای شمال غربی کشورمان یعنی منطقه‌ای میان ارمنستان و ترکیه را واگذار کرد و امروز رضا پهلوی رویه پدر و پدربزرگش را ادامه می‌دهد و مانند آنها از عوامل خودفروخته محسوب می‌شود، طوری‌که در صحبت‌هایش بارها به خودمختاری بخش‌‎هایی از کشورمان اشاره می‌کند تا از این طریق بتواند به قدرت بازگردد.

یزدی تأکید کرد: گروه‌های تروریستی مانند کومله، منافقین و غیره هرگز خواستار انسجام و وحدت و یکپارچگی کشور نبودند و برای تجزیه کشور برنامه‌هایی در سر دارند. کارنامه اینها و خاندان پهلوی کاملاً سیاه هست و مردم با پی بردن به افکار و اهداف شومشان در دوران دفاع مقدس دفاع جانانه از وطن کردند تا مبادا خواسته‌هایشان محقق شود و امروز هم آگاهانه در برابر اقدامات ضدایرانی آنها ایستادگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند تا مردم را مقابل نظام قرار دهد و باورها و ارزش‌های دفاع مقدس را زیرسؤال ببرد، گفت: در اغتشاشات اخیر جدا از اینکه عناصر رژیم پهلوی، منافقین و کومله‌ها درصدد تشدید بحران بودند، افرادی هم بودند که بدون وابستگی به اینها از طرف دولت‌های خارجی مستقیم حمایت می‌شدند و با پیشنهادات مالی یا پیشنهاد دریافت اقامت دست به آشوب زدند، اما از طرف دیگر افرادی بودند که تحت تأثیر احساسات و با قرار گرفتن در جو در مسیر ترسیم‌شده از سوی دشمن حرکت کردند و بعضاً پرچم آتش می‌زدند که تعداد اینها اندک است اما وقتی نیروی انتظامی بازداشتشان کرد کاملاً احساس پشیمانی و ندامت می‌کردند و از کرده خود پشیمان بودند و از خود می‌پرسیدند واقعاً چرا من پرچم کشورم را آتش زدم؟ اینها کاملاً فریب خورده‌اند و تحت تأثیر احساسات دست به چنین اقدامی زده‌اند.

فرمانده سابق سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ تصریح کرد: با آنهایی که پول گرفته‌اند و با تطمیع دشمن، آگاهانه دست به چنین اقداماتی زده‌اند باید برخورد جدی شود.

یزدی با انتقاد از شیوه رفتاری سلبریتی‌ها گفت: متأسفانه طی روزهای گذشته مواضع و اظهارنظرهای غیرعقلانی بعضی از سلبریتی‌ها مصداق آب بر آسیاب دشمن ریختن بود و تحریک جوانان را در پی داشته و به باور من دستگاه قضایی باید با اینها برخورد قاطعانه داشته باشد، چون در کشته یا به شهادت رسیدن افراد سهم داشته‌اند و باید پاسخ دهند.

آشناسازی نسل جوان با دفاع مقدس از مسیر جهاد تبیین

وی در پایان جهاد تبیین را در آشناسازی جوانان با دفاع مقدس مهم دانست و گفت: نسل جوان باید بداند دوران دفاع مقدس نوعی جهاد محسوب می‌شود و این جهاد توشه‌ای را فراهم کرده که تا کنون کشور از آن بهره می‌برد. همچنین نسل جوان باید بداند اگر در دوران دفاع مقدس کسانی در جبهه‌ها حضور یافتند فقط برای دفاع مقطعی نبود بلکه حضورشان در جبهه زمینه‌ساز دستاوردهای اقتصادی، نظامی، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی بوده است همه اینها با جهاد تبیین، تبیین‌شدنی است.

کد
انتهای پیام
captcha