سالمندان قم طی ۳۰ سال آینده چهار برابر می‌شوند
کد خبر: 4089519
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴

سالمندان قم طی ۳۰ سال آینده چهار برابر می‌شوند

مدیرکل بهزیستی قم با بیان این که حدود ۱۱۰ هزار نفر معادل هفت درصد جمعیت استان قم سالمند هستند، گفت: جمعیت سالمندی به‌تدریج در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۳۰ حدود ۳۰ درصد جامعه قم سالمند باشند.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی قم، مهدی پهلوانی، مدیرکل بهزیستی قم طی سخنانی با اشاره به این که افراد بالای ۶۰ سال سالمند محسوب می‌شوند، اظهار کرد: برای پیشگیری از افزایش جمعیت سالمندی باید نسبت به ترویج اهمیت موالید و زادآوری اهتمام داشته باشیم.

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۳۷۷ سالمند به دلیل مشکلات توانبخشی تحت پوشش خدمات بهزیستی قم هستند که از این تعداد، یک هزار و ۳۷۷ نفر مرد و ۹۸۴ نفر خانم می‌باشند.

پهلوانی با اشاره به اینکه ۲۰۰ سالمند نیز به‌صورت دائم در سه مرکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان مقیم هستند، گفت: چهارمین مرکز نگهداری سالمندان استان قم نیز در هفته جاری افتتاح می‌شود و خیران می‌توانند با شماره‌گیری « #۹۰۹۰*۷۲۴* » مبالغ خود را برای خدمات‌رسانی بهتر به مددجویان بهزیستی واریز نمایند.

وی یادآور شد: پیشگیری از سالمندی امکان‌پذیر نیست، ولی سالمندی سالم و زندگی سالم دو هدف اصلی است و سعی داریم یادآوری کنیم با رعایت برخی مسائل بهداشتی، سالمندی سالم‌تری داشته باشند.

انتهای پیام
captcha