قدرت امروز نظام اسلامی مدیون حوزه‌های علمیه است
کد خبر: 4098737
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳

قدرت امروز نظام اسلامی مدیون حوزه‌های علمیه است

عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: اگر نظام ما امروز قدرتی پیدا کرده و به طیبه‌ای رسیده ما آن را مدیون حوزه‌های علمیه هستیم؛ به همین خاطر اگر چیزی بر این مبنا شکل می‌گیرد و ایجاد می‌شود تداوم قدرت، نیازمند مراقبت از آن است.

سعید جلیلی، عضو شورای عالی امنیت ملیبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از خبرگزاری حوزه، سعید جلیلی، عضو شورای عالی امنیت ملی، در سلسله نشست‌های جهاد تبیین با موضوع «امید به آینده انقلاب؛ واقعی یا موهوم...؟» که امروز جمعه ۲۰ آبان، در سالن همایش‌های غدیر قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: یکی از افتخارات ما این است که اگر می‌گوییم قرآن معجزه است فقط منظورمان ابعاد بلاغتش نیست، بلکه در همه موارد قطعی و غیرقابل ابطال است.

وی افزود: اگر ما این مسائل را یک زمانی مطالعه می‌کردیم و باور قرآنی ما بود؛ به برکت انقلاب اسلامی این موارد دیگر فقط باورمان نیست بلکه در عرصه زندگی تجربه کردیم.

جلیلی گفت: ملت ما این باور را تجربه کرد و در عرصه زندگی و فضای اجتماعی و سیاسی این را به دست آورده است .

وی افزود: قرآن می‌فرماید اگر قرآن و عمل صالح در کنار هم جمع شود زندگی و حیات طیبه را خواهد داشت و سبب نیک‌فرجامی در آخرت می‌شود.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: ایمان و عمل صالح هرکدام شاخص و مولفه‌هایی دارد تا با رعایت و در نظر گرفتن آن به فرجام برسیم؛ باور من این است که امروز این حیات را پیدا کرده‌ایم که مرهون مولفه‌هایی است که ما آن را از حوزه‌های علمیه گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: اگر نظام ما امروز قدرتی پیدا کرده و به طیبه‌ای رسیده ما آن را مدیون حوزه‌های علمیه هستیم؛ به همین خاطر اگر چیزی بر این مبنا شکل می گیرد و ایجاد می شود، تداوم قدرت نیازمند مراقبت از آن است.

جلیلی گفت: اگر در انقلاب، دفاع مقدس و برابر فشارها و تحریم‌ها موفقیتی داشتیم بخاطر این بود که قواعدی از طریق حوزه علمیه به مردم آموزش داده شده بود.

وی تصریح کرد: اگر حوادث امروز را بخواهیم بررسی کنیم باید بررسی نقطه‌ای داشته باشیم و یا باید سیر آن را بررسی کنیم که این اتفاقات در کدام مسیر است و بهانه دشمن برای ایجاد این حوادث چه بوده است؟

عضو شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: امروز دشمنان خود بر قدرت ایران اذعان می‌کنند و از این موضوع هراسان هستند؛ آن‌ها در دوران مختلف زمانی حداکثر فشارها را بر ملت وارد کردند و هزینه‌های هنگفتی برای لطمه زدن به ملت در این ۴۲ سال انجام داده است، اما در مقابل ملت ما با وجود همه این فشارهای حداکثری دشمنان را شکست دادند و اشخاصی که ادعای ابرقدرتی دارند امروز معتقدند در برابر ملت ایران شکست فاحش خورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دشمن شیوه جنگ را تغییر داده است، گفت: دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که از طریق جنگ سخت نمی‌توانند برابر نظام جمهوری اسلامی ایستادگی کند و به همین خاطر به جنگ ترکیبی و شناختی روی آورده‌اند؛ بدین جهت دشمنان تمام تلاش خود را می‌کنند که از طریق نرم‌افزارها به دنبال اعمال قدرت خود باشد.

جلیلی افزود: لازمه پیروزی ما در جنگ نرم این است که دقت و آگاهی خود را بالا ببریم و در این موقع نیازمند اندیشه سترک حوزه‌های علمیه هستیم؛ حوزه علمیه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با مطرح کردن عقیده‌های دینی و آرمان‌ها باعث شد که مردم ما پیشرفت کنند و با ایمان و باور خود در برابر رژیم طاغوت ایستادگی کردند؛ در این برهه زمانی هم نیازمند حضور پر رنگ حوزه‌های علمیه هستیم.

وی افزود: دشمن می‌بیند که با وجود اعمال فشارهای حداکثری، ایران در برابرشان ایستادگی کرده و می‌داند که امروزه ایران تحریم شدنی نیست.

عضو شورای عالی امنیت ملی در ادامه گفت: امروزه کشورمان در عرصه‌های مختلف تبدیل به قدرت شده است که هیچ تحریمی نمی‌تواند روی آن تاثیرگذارد؛ در ژنو دو ما نیازمند سوختی بودیم که از طریق آن بتوانیم داروی یک میلیون بیمار ایرانی را بسازیم؛ طرف مقابل در قبال درخواست ما شرط و شروط گذاشت و درخواست‌های بی‌جایی داشت وقتی ما دیدیم که توقع دشمن بی‌جا است به آن‌ها گفتیم خودمان این سوخت را تولید می‌کنیم اما آنها با تمسخر گفتند که اگر توانستید بسازید.

وی افزود: ما در مذاکرات ژنو ۳ ، سال ۱۳۸۹ وقتی وارد مذاکره شدیم این سوخت را تولید کرده بودیم و به آن‌ها ثابت کردیم که اگر جوان ایرانی بخواهد به چیزی دسترسی پیدا کند با تلاش خود می‌تواند، حرکت نظام یک حرکت تمدنی است که مبتنی بر اندیشه قوی شکل گرفته است و همه ما باید مراقب باشیم که در مسیرمان ضربه‌ای به این اصل وارد نشود.

جلیلی گفت: دشمن از این حرکت نظام تمدنی ترس دارد؛ دشمن از حرکت ملت ایران به هراس افتاده و در تلاش است که مردم را از این حرکت بازدارد و اجازه گسترش این تمدن را ندهد.

وی در ادامه گفت: حوزه‌های علمیه باید در مقابل رفتار دشمنان ورود کند و مانند گذشته اقدامات تاثیرگذار را انجام دهد؛ تمام هدف دشمن این است که ما نقاط قوت خود را بپوشانیم تا ملتمان متوجه دستاوردهای نظام نباشد؛ او دنبال این نیست که نقطه ضعف ما را نشان دهد و تمام تمرکزش این است که حقیقت را بپوشاند.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: در اینجا بحث جهادتبیین مطرح می‌شود که مقام رهبری معتقد است که برای جلوگیری از تحریف دروغ دشمن باید جهاد تبیین کنیم و امروز این جهاد تبیین یک فریضه الهی‌ است؛ اگر می‌بینید که جوانان امروز سوالاتی در ذهنشان به وجود آمده باید کار عالمانه را دنبال کرد؛ ما باید ببینیم کجای کار کوتاهی کردیم و چه کم‌کاری انجام داده‌ایم که این اتفاق افتاده است تا به همین واسطه نقطه ضعفمان را رفع کنیم.

وی اظهار کرد: ما امروز با دو توهم روبه رو هستیم، اول اینکه دشمن فکر می‌کند با توهین و شایعه پراکنی و استفاده از سلاح سرد در خیابان‌ها می‌تواند تغییری ایجاد کند؛ دشمنی که ادعای ابرقدرتی و تسلیحات پیشرفته نظامی می‌کند امروز در خیابان ها به دنبال چاقوکشی است و با این رفتار می‌خواهد اخلالی در نظام ایجاد کند، به نظر شما این نشان‌دهنده شکست دشمن نیست؟

جلیلی بیان کرد: ملت ایران امروز در پیشرفت به شتاب قابل توجهی رسیده و این پیشرفت باعث شده دشمن جبهه جنگ خود را تغییر دهد و با آغاز جنگ ترکیبی به‌دنبال فتنه و شایعه پراکنی است؛ وقتی دهه هشتادی‌های ما با صراحت اعلام می‌کنند که حامی انقلاب و نظام و ولایت فقیه هستند و به این باور رسیده‌اند؛ دشمن از تکثیر این باور می‌ترسد و نگران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم باید نسبت به نقشه‌های دشمن آگاهی داشته باشند، بیان کرد: قدرت ملت ما امروز در باور اعتقادی‌شان است و توجه به آرمان‌های انقلاب باعث پیشرفت در عرصه‌های مختلف شده و به نقطه اوج قله نزدیک است و دشمن از این موضوع بیم دارد؛ وظیفه ملت ما این است که سنگر خود را بسازند و راه خود را مشخص کنند تا در این نبردی که شکل نرم دارد غافل نشوند.

عضو شورای عالی امنیت ملی در ادامه افزود: پیشرفت کشور ما نه تنها در قدرت نظامی بلکه در تمام عرصه‌ها مانند دارویی، جهاد سازندگی و سایر موضوعات بوده است؛ رئیس جمهور سابق آمریکا در سخنان خود گفت که ما در سوریه شکست خوردیم و دلیلش حضور جمهوری اسلامی ایران بود که مانع موفقیت ما شد.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت نخبگان دانشگاهی و حوزوی در راستای رفع موانع کشور استفاده کرد، تصریح کرد: برای رفع مشکلات مختلف ما نیازمندیم که از ظرفیت دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه استفاده کنیم؛ امروز نخبگان ما در این دو مجموعه ایده‌ها و راه‌حل‌های خوبی دارند که اگر روی آن بررسی شود قطعا می‌تواند تاثیرگذار باشد.

جلیلی در پاسخ به سوال یکی از حاضرین در جمع مبنی بر اینکه چرا رفراندوم برگزار نمی‌شود؛ تصریح کرد: اصل نظام جمهوری اسلامی ایران انتخابی است؛ این انقلاب از همان ابتدا با حضور و همراهی مردم تشکیل شده و هم‌اکنون نیز با همراهی مردم موانع را پشت سر می‌گذارد.

وی بیان کرد: اینکه زمان طول کشیدن فتنه‌ها کوتاه شده، نشان دهنده این است که دشمن ناامید شده و در هر فتنه و آشوب شکست می‌خورد، هر چند همچنان به‌دنبال این است که تمام ظرفیت‌های خود را به میدان بیاورد تا نتیجه گیرد، در این فتنه هم دیدید که دشمنان همه مهره‌های خود را استفاده کردند اما ما مردم فهیم و انقلابی ایران در برابر نقشه شوم آن‌ها آگاه بودند.

عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز بیش از ۲۵۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان درحال تولید محتوا هستند؛ به نظرتان هدف دشمن این است که برای مردم سرگرمی درست کند تا اوقات فراغتشان بگذرد؟ خیر اینطور نیست، آن‌ها با این سرمایه‌گذاری به دنبال فاصله انداختن بین مردم و نظام هستند.

انتهای پیام
captcha