معرفی فعالیت‌های نیروهای نخبه، فناور و پژوهشگر یک ضرورت است
کد خبر: 4099356
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۷

معرفی فعالیت‌های نیروهای نخبه، فناور و پژوهشگر یک ضرورت است

استاندار قم گفت: معرفی فعالیت‌های نیروهای نخبه، فناور و پژوهشگر یک ضرورت است که باید به این معرفی به‌عنوان یک اصل نگاه کنیم و در همین راستا نیز راهکارهای عملیاتی درنظر گرفته شود.

سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار قم، در جلسه ستاد استانی هفته پژوهش که یکشنبه، ۲۲ آبان‌ماه در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه تحول، تنوع و بازنگری در برگزاری رویدادهای مختلف خوب است، اظهار کرد: در بحث موضوعات پژوهشی باید میزان اثربخشی پژوهش در رفع نیاز جامعه مورد توجه باشد.

وی با انتقاد از عدم آشنایی بخشی از جوانان و نوجوانان نسبت به دستاوردهای علمی و فنی انقلاب اسلامی گفت: ما در عرصه‌های مختلف علمی و فنی صاحب جایگاه ویژه‌ای هستیم و حتی در برخی موارد جز کشورهای برتر دنیا محسوب می‌شویم پس باید این افتخارات علمی با استفاده از هر ابزاری به دانش‌آموزان ما معرفی شود.

استاندار قم در ادامه گفت: برپایی این نمایشگاه اتفاق خوبی است ولی باید تلاش کنیم که دانش‌آموزان، دانشجویان، صنعت‌گران و... در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه باید از رسانه‌ها در معرفی دستاوردهای علمی و فنی استان به بهترین شکل استفاده شود، افزود: رویکرد اطلاع‌رسانی در هفته پژوهش به‌ویژه در فضای مجازی باید امیدآفرینی بین مردم و اثرگذاری بر حل مسائل جامعه باشد.

شاهچراغی با تأکید بر ضرورت معرفی فعالیت‌های نیروهای نخبه، فناور و پژوهشگر گفت: باید به این معرفی به‌عنوان یک اصل نگاه شود و در همین راستا نیز راهکارهای عملیاتی درنظر گرفته شود.

انتهای پیام
captcha