جهاددانشگاهی؛ مجری برنامه‌های قرآنی در کشور
کد خبر: 4102839
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶

جهاددانشگاهی؛ مجری برنامه‌های قرآنی در کشور

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی کشور گفت: جزء اولین مجموعه‌ها بودیم که برنامه‌های قرآنی را آغاز کردیم و برگزاری جشنواره‌های قرآنی و فعالیت خبرگزاری ایکنا به همت جهاد دانشگاهی از جمله برنامه‌های شاخص بوده است. 

عیسی علیزاده، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی کشوربه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، عیسی علیزاده، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی کشور امروز ۶ آذرماه در سفر به خراسان‌جنوبی و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با اشاره تغییرات به وجود آمده در بدنه ریاستی جهاددانشگاهی، اظهار کرد: این نهاد یک مجموعه فرهنگی است و در کلام مقام معظم رهبری نیز می‌شنویم که دکتر کاظمی آشتیانی؛ از جهادگران جهاددانشگاهی پس از رسیدن به دستاوردهای علمی به سجده می‌رفتند؛ بنابراین باید گفت علم به تنهایی نمی‌تواند موجبات پیشرفت کشور را فراهم کرده است. 

وی افزود: اگر در جهاددانشگاهی کار آموزش، کارآفرینی، اشتغال، پژوهش و فناوری موفق عمل کرده به این دلیل است که پایه فعالیت‌ها فرهنگ است. 

علیزاده با بیان اینکه وجه تمایز جهاددانشگاهی از سایر نهادها و تحقق دستاوردها در این نهاد فرهنگ جهادی است، اظهار کرد: جزء اولین مجموعه‌ها بودیم که برنامه‌های قرآنی را آغاز کردیم و برگزاری جشنواره‌های قرآنی و فعالیت خبرگزاری ایکنا و انتشار اخبار به زبان‌های زنده دنیا به همت جهاد دانشگاهی از جمله برنامه‌های شاخص بوده است. 

وی با بیان اینکه این نهاد به بودجه دولتی اتکایی نداشته و ۲۵ درصد از اعتبارات این نهاد را دولت تأمین می‌کند، افزود: باقی درآمدها به وسیله مراکز خدماتی، آموزشی و پزشکی ایجاد می‌شود. 

علیزاده با اشاره به دلایل موفقیت این نهاد، تصریح کرد: دلیل اول این موفقیت حمایت مقام معظم رهبری بوده چراکه در دولت‌های مختلف گاهی مورد نامهربانی قرار گرفتیم و تنها حمایت‌های مقام معظم رهبری باعث قوت قلب و عدم مأیوس شدن ما بود. 

وی با بیان اینکه ما توانستیم به درستی هدف خود را براساس تلاش جهادگران پیدا کنیم، ادامه داد: ساختار تصویب شده‌ای نداریم و در هر موقعیتی که احساس کردیم در کشور به کار نیاز دارد وارد شدیم. 

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی کشور با بیان اینکه نیروی انسانی علاقمند، ارزشی و توانمند از دلایل دیگر موفقیت بوده که در حال تقویت آن هستیم، تصریح کرد: این نیروی انسانی با کمترین امکانات بزرگترین اقدامات را انجام می‌دهند و در واقع از دلایل این رشد این است که توانستیم به نیروی انسانی که سرمایه اصلی هر مجموعه نیروی انسانی بوده توجه کرده و به سمت تقویت پیش رفتیم. 

علیزاده با بیان اینکه یکی از اهداف ریاست جدید جهاددانشگاهی این است که فاصله پیشرفت واحدهای استانی را کاهش دهیم، اظهار کرد: واحد جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی علی رغم ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که دارد به رشد واقعی نرسیده و تأکیدات رئیس جدید این است که بیشتر توجه خود را صرف این واحدها معطوف کرده و با ارائه مأموریت‌ها همزمان شاهد رشد متوازنی باشیم.

انتهای پیام
captcha