حضرت زینب(س)، یاری‌گر ولایت بود
کد خبر: 4103938
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
رئیس نمایندگی منطقه‌ای المصطفی در تانزانیا:

حضرت زینب(س)، یاری‌گر ولایت بود

حجت‌الاسلام علی تقوی گفت: حضرت زینب(س) دارای صفات و ویژگی‌های منحصر به فردی است، اما یکی از برجسته‌ترین ویژگی ایشان این است که یاری‌گر ولایت بودند.

علی تقوی، رئیس نمایندگی منطقه‌ای جامعةالمصطفی العالمیه در تانزانیا

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقوی، رئیس نمایندگی منطقه‌ای جامعةالمصطفی العالمیه در تانزانیا، مالاوی و بروندی، امروز جمعه ۱۱ آذرماه با حضور در کشور بروندی طی سخنانی در مراسم جشن میلاد حضرت زینب(س) که در حسینیه جماعت خوجه‌های اثنی عشری برگزار شد، گفت: امروز به مناسبت ایام ولادت باسعادت پیام‌آور و قهرمان کربلا و رسوا‌گر دودمان ظلم و ستم، عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) گردهم آمده‌ایم و این اقدام ارزشمندی است.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه افزود: حضرت زینب(س)، آینه تمام نمای کمال و جمال خداوند است و سخن گفتن در خصوص بانویی که لقب عقیله بنی‌هاشم دارد و از دوران کودکی تا زمان وفات در خاندان رسالت و دارای جایگاه بلند بوده بسیار دشوار است. شخصیتی که تا ۶ سالگی در آغوش پیامبر(ص) و در مکتب امیرالمؤمنین(ع) علوم آسمانی را فرا گرفت و در کنار دو برادر بزرگوارش همنشین و مشاور آنها، یار و غمخوار امام زمانش حضرت سجاد(ع) و در کنار ایشان در کوفه و شام بود. سخنرانی علی‌گونه در مجلس یزید و بازگو کردن حقایق کربلا را داشته‌اند. سخن گفتن در خصوص این شخصیت والامقام بسیار مشکل است.

علی تقوی، رئیس نمایندگی منطقه‌ای جامعةالمصطفی العالمیه در تانزانیا

وی با تببین هفت ویژگی حضرت ادامه داد: حضرت زینب(س) شخصیت برجسته و کاملی از تمام جهات بوده و اسوه و الگویی برای همگان است. ایشان دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که در این مقطع به هفت ویژگی مهم ایشان اشاره می‌کنم. حضرت زنی «خردمند و عاقله‌ای» بود و با صبر و خرد بالا مسائل رو حل می‌کرد به همین دلیل او را عقیله بنی هاشم نامیده‌اند.

حجت‌الاسلام تقوی بیان کرد:حضرت به صدیقه صغرا معروف بود. یکی از صفات والای الهی و انسانی صداقت جایگاه و مرتبه صدیقی در ردیف پیامبران و شهداست، حضرت زینب(س) هم در کمالات مانند حضرت زهرا(س) بود به همین دلیل حضرت زهرا(س) را صدیقه کبری و حضرت زینب(س) را صدیقه صغری که در گفتار و عمل صداقت داشتند، نامیده‌اند.

وی به سومین و چهارمین ویژگی اشاره کرد و گفت: آن حضرت «عالمه غیر معلمه» بود. جمله‌ای که امام سجاد(ع) بیان داشتند؛ «یا عمه انت بحمدالله عالمه غیر معلمه»، عمه جان تو دانشمند و دانای بدون آموزگاری هستی و اینکه آن حضرت «عابده آل علی(ع)» بود. در عبادت اوج خضوع و خشوع را داشت و حتی امام حسین(ع) از ایشان می‌خواهد که در نماز شب، دعایش کند.

رئیس نمایندگی منطقه‌ای المصطفی در تانزانیا افزود: پنجمین ویژگی آن حضرت «معینه ولایت مطلقه» بود، بطوری‌که در تمام مراحل نهضت امام حسین(ع) کمک کار و مدافع ولایت بود. حضرت قهرمان کربلا و نماد صبر و استقامت جمیل بودند و هفتمین ویژگی ایشان، عفیف بودن آن حضرت بود. ایشان در حجاب، عفاف و پاکدامنی الگوی برجسته برای جامعه در دوران‌های مختلف بوده است.

در انتهای این مراسم، حجت‌الاسلام علی تقوی، رئیس نمایندگی منطقه‌ای المصطفی در تانزانیا، مالاوی و بروندی به پرسش‌های حاضرین پاسخ داد.

انتهای پیام
captcha