حرکت‌های دانشجویی استکبارستیز و گفتمان‌ساز است
کد خبر: 4103970
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

حرکت‌های دانشجویی استکبارستیز و گفتمان‌ساز است

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه دانشجویان در نهضت انقلاب در کنار مردم و روحانیت بودند، گفت: حرکت‌های دانشجویی استکبارستیز و گفتمان‌ساز است.

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان،به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، امروز، ۱۱ آذرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر برگزار شد، اظهار کرد: از مهم‌ترین واجبات که خداوند ما را به آن موظف کرده، امانت‌داری است.

وی با اشاره به اینکه اهمیت امامت‌داری در سوره شعراء بیان شده است، ادامه داد: حضرت نوح(ع) اهل خود را به امانت‌داری سفارش می‌کند و می‌فرماید من برای شما رسول امانت‌داری هستم، کمااینکه همین تعبیر در آیات متعددی از قرآن بیان شده است.

شاهرخی یکی از توصیفات انبیا در قرآن را امانت‌داری دانست و با بیان اینکه ما انسان‌ها به عنوان پیروان انبیا باید صفت امانت‌داری را همراه خود داشته باشیم، اضافه کرد: از صفات مؤمنان امانت‌داری است، لذا امانت‌داری نشانه ایمان و خیانت در امانت، نشانه نفاق است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به ویژگی‌های حکومت امام عصر(عج) گفت: در حکومت مهدوی در همه عرصه‌ها امنیت فردی و اجتماعی وجود دارد و برای اینکه جامعه اسلامی به پیشرفت و توسعه دست یابد، نیازمند امنیت است، همان‌طور که پایه و اساس تمام فعالیت‌ها امنیت است.

امام‌ جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه در حکومت مهدوی کسی به کسی ظلم نمی‌کند و همه نسبت به هم وفادار هستند، اظهار کرد: امام زمان(عج) دل‌ها را با معارف اسلامی آشنا کرده و در عرصه اجتماعی قانون و ضوابط حاکم است، به‌طوری‌ که حتی مجریان قانون از اینکه تخلف کنند خوف دارند و خودشان وفادارترین افراد به اجرای قوانین و مقررات هستند.

وی با بیان اینکه در حکومت مهدوی، معیار حق و تکلیف است و زورگویان بر کسی تسلط ندارند، گفت: در حکومت مهدوی امنیت در تمام حیطه‌هاست؛ یکی از اموری که در حکومت‌ها دنبال می‌شود، مجازات کسانی است که ناامنی ایجاد می‌کنند.

شاهرخی با تأکید بر اینکه هزاران سال از عمر بشر می‌گذرد و افرادی مظلوم واقع شدند، عده‌ای هستند که ایجاد آشوب کرده و کشته‌سازی می‌کنند، بیان کرد: در حکومت مهدوی اجرای قوانین امری حتمی است، مجریان آگاه به مبانی فقهی وجود دارد و براساس سلامت کاری و اعتقادی خود امنیت را ایجاد می‌کنند و همه تبهکاران را به سزای کردارهای خود می‌رسانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه ویژگی امام زمان(عج) این است که منتقم خون امام حسین(ع) است و در شیوه‌های انتقام‌گیری از قاتلان امام حسین(ع) تعابیری بیان شده است، گفت: در انتقام از قاتلان امام حسین(ع) می‌توان گفت که افرادی که دنباله‌روی خط یزیدیان هستند و به‌دنبال تشکیل حکومت داعش بودند، مصداق قاتلان امام حسین(ع) هستند.

امام‌ جمعه خرم‌آباد سه نشانه منافق را دروغ‌گویی، پیمان‌شکنی و خیانت در امانت دانست و افزود: وقتی به منافقان زمان نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که آنان رذیله دروغ‌گویی، پیمان‌شکنی و خیانت در امانت را دارند.

وی با بیان اینکه برای استحکام در یک جامعه اعتماد عمومی لازم است، یادآور شد: اگر همسایه به همسایه اعتماد نداشته یا در بازار، خریدار و فروشنده به هم اعتماد نکنند و در هر صنفی، بی‌اعتمادی حاکم شود، کار سخت می‌شود و جامعه نمی‌تواند به رشد و کمال خودش نائل شود.

شاهرخی به مناسبت‌های هفته جاری به شهادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و با بیان اینکه در بیان امام راحل آمده است که اگر فاطمه زهرا(س) مرد بود، پیغمبر می‌شد، گفت: جهاد حضرت زهرا(س) جهاد تبیینی و ارشادی بود؛ اگر جهاد تبیین نباشد هیچ اندیشه و فکر صحیحی در جامعه ترویج پیدا نمی‌کند و این جهاد تبیین است که رزمندگان را به جبهه‌های نور علیه ظلم و می‌‌فرستد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تأکید بر لزوم توجه به تنظیم بازار تأکید کرد و افزود: مسئولان نسبت به بازار دقت کنند، مانع گرانی اقلام شوند و سازوکاری که قیمت کالاها تثبیت و کالاها از تولید تا توزیع مدیریت شوند، در نظر گرفته شود.

امام‌ جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه اگر کشوری به لحاظ زیرساخت‌ها، فعالیت‌های عمرانی و راه‌سازی موفق عمل کند ولی بازار تنطیم نباشد، جلوه خدمات آن کمرنگ می‌شود، اظهار کرد: علت عدم موفقیت برخی دولت‌ها، عدم تنظیم بازار است.

وی بر لزوم پیگیری و انجام مصوبات سفر رئیس‌جمهور در لرستان تأکید کرد و گفت: مصوبات باید منجر به ایجاد شغل شود؛ اگر مصوبات صددرصد انجام شود اما تعداد بیکاران کم باشد، آثار و شیرینی، بر جای نخواهد گذاشت.

شاهرخی با اشاره به اینکه برخی دستگاه‌ها که متعهد شدند شغل‌هایی ایجاد کنند باید نتیجه اشتغال‌زایی خود را بیان کنند، گفت: صنایع تعطیل شده و نیمه تمام از صدر فولاد تا پارسیلون و تکمیل سدها مورد ملاحظه قرار گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تبریک روز نیروی دریایی و روز معلولان، تصریح کرد: معلولان در عرصه‌های مختلف موفقیت‌های خوبی را کسب ‌می‌کنند. لذا، نیازهای معلولان توسط مسئولان برطرف شود.

امام‌ جمعه خرم‌آباد با اشاره به ۱۶ آذر، روز دانشجو، گفت: سال ۱۳۳۲ و ۱۳۳۳ وقایعی ارزشمند برای دانشجویان و سال‌های زشت برای آمریکاست، به‌طوری‌ که بعد از کودتای ۲۸ مرداد، دانشجویان به سفر معاون آمریکا اعتراض کردند و در درگیری بین دانشجویان و گارد پهلوی سه نفر از دانشجویان به شهادت رسیدند، شهید چمران در آن واقعه حضور داشته و آن را به‌خوبی روایت کرده است.

وی با بیان اینکه دانشجویان در تقابل با نظام سلطه به شهادت رسیدند و آنچه می‌بینیم دانشجویان در نهضت انقلاب در کنار مردم و روحانیت بودند، به‌طوری‌ که نشانه همراهی دانشجویان در پیروزی انقلاب، تحصن دانشجویان در دانشگاه تهران و مشهد بود، اضافه کرد: ویژگی دانشجویان استکبارستیزی و حرکت‌های دانشجویی نیز استکبارستیز و گفتمان‌ساز است، کمااینکه دانشجویان دارای مسئولیت بزرگی در شرایط کنونی هستند.

خبرنگار _ امین زینی‌وند 

انتهای پیام
captcha