آغاز ثبت‌نام قاریان همدانی برای جزءخوانی صداوسیمای همدان
کد خبر: 4107655
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱

آغاز ثبت‌نام قاریان همدانی برای جزءخوانی صداوسیمای همدان

نماینده شورای عالی قرآن همدان با بیان اینکه جزءخوانی قرآن کریم ماه رمضان سال آینده با حضور قاریان بومی استان همدان برگزار می‌شود، گفت: قاریان علاقه‌مند جهت شرکت در این برنامه تا 20 دی‌ماه سال جاری فرصت دارند فایل‌های تلاوت خود را ارسال کنند.

قاسم جهان‌آرا، عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت همدانقاسم جهان‌آرا، عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: برنامه جزءخوانی قرآن کریم با تلاوت قاریان بومی در استان همدان در دومین سال متوالی و همزمان با ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

وی گفت: با توجه به در پیش رو بودن ماه مبارک رمضان و لزوم فراهم کردن تمهیدات لازم به‌منظور برپایی محافل جزء‌خوانی قرآن کریم در صدا‌وسیمای مرکز استان، قاریان می‌توانند برای شرکت در برنامه تلاوت اذان‌گاهی با انتخاب یکی از قطعات، آیه ۵۱ سوره احزاب تا آخر سوره سبا، سوره ص تا آیه ۴۰ سوره زمر، سوره مبارکه نور، سوره‌های مبارکه جاثیه و احقاف اقدام به ضبط صوت تلاوت خود کنند.

نماینده شورای عالی قرآن همدان بیان کرد: آخرین مهلت ارسال فایل تلاوت، تا ۲۰ دی‌ماه سال‌ جاری اعلام شده است و علاقه‌مندان می‌توانند برای ارسال فایل‌های صوتی در ساعات اداری با شماره‌های 38201186 و 38249973 تماس بگیرند.

جهان‌آرا گفت: در گذشته از قرائت تحقیق قاریان مصری یا قاریان بین‌المللی در صداوسیما استفاده می‌شد که در این راستا با پیگیری‌هایی که انجام شد و وعده‌هایی شورای عالی قرآن و براساس علاقه‌مندی شورا قرار شد هر استانی از استعدادهای استان خود استفاده کند که خوشبختانه در استان همدان نیز تعداد زیادی از قراء حرفی برای گفتن دارند.

نماینده شورای عالی قرآن استان همدان با بیان اینکه برای ماه مبارک رمضان سال 1402پیش‌بینی‌های لازم برای حضور قاریان انجام شده است، اظهار کرد: ترتیل‌خوانی از طریق صداوسیما با حضور قاریان به‌صورت زنده پخش می‌شود. این ترتیل‌خوانی با همکاری ارگان‌ها و سازمان‌ها قرار است در مکانی منسجم برگزار شود.

وی گفت: برای ارسال آثار از سوی قاریان، محدودیتی برای کسی وجود ندارد و شرایط شرکت برای همه قرآنیان وجود دارد تا پس از انجام بررسی‌های لازم از سوی شورای عالی قرآن و دست‌اندرکاران بتوانیم در برنامه‌های مختلف از حضور قاریان ممتاز استان استفاده کنیم.

جهان‌آرا اظهار کرد: هر چه قرائت قرآن از سوی قاریان بهتر باشد علاوه بر پخش در استان خود از قرائت این قاریان در سایر استان‌ها نیز استفاده می‌شود و هرچه قرائت‌ها قابل قبول‌تر باشد، در شبکه‌های مراکز استان‌ها و سراسری از آن استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان گذشته این برنامه اجرا شد، گفت: 25 قاری با ارسال فایل صوتی خود به شورای عالی قرآن استان و ارسال از طریق این مرکز به شورای عالی قرآن کشور در نهایت 14 نفر پذیرفته شدند و در ماه رمضان به تلاوت اذان‌گاهی پرداختند.

انتهای پیام
captcha