تولید مستند از محافل خاص قرآنی در فارس
کد خبر: 4116312
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

تولید مستند از محافل خاص قرآنی در فارس

دبیر جامعه قرآنی امام عصر(عج) فارس از تولید فیلم کوتاه و مستند از جلسات و محافل خاص قرآنی با هدف توسعه و ترویج سبک زندگی اسلامی در این استان خبر داد.

محمدصالح روزبه، دبیر جامعه قرآنی امام عصر(عج) فارسمحمدصالح روزبه، دبیر جامعه قرآنی امام عصر(عج) فارس و مسئول میز قرآن قرارگاه تحول اجتماعی استان در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از تولید فیلم کوتاه و مستند از جلسات و محافل خاص قرآنی با هدف توسعه و ترویج سبک زندگی اسلامی در این استان خبر داد.

وی افزود: تلاش در امر توسعه فعالیت‌های قرآنی، با همت دلسوزان و خادمان قرآن آغاز شده و تاکنون کارهای بزرگی انجام گرفته، جهاد عظیمی در استان به وجود آمده است و ان‌شاءالله به یک حرکتِ عمومی تبدیل خواهد شد و این باید در تاریخ ثبت شده و بازخوانی شود که به حول و قوه الهی در ماه مبارک رمضان شاهد شکوفایی این مجاهدت‌ها خواهیم بود.

روزبه در خصوص روایت فعالیت‌های مردمی در حوزه قرآن و عترت تصریح کرد: با مشورت مربیان جلسات خانگی قرآن تصمیم بر این گرفته شده است که با مشارکت شبکه قرآن و معارف سیما فعالیت‌های خاص و خودجوش مردم در حوزه قرآنی، به مستند تبدیل و از طریق شبکه‌های مختلف منتشر شود.

وی با اشاره به سفرنامه ابن بطوطه و توصیف تاش خاتون که در سنه 743 با برپایی محافل قرآنی در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع)، موجب اجتماع قلوب و تجمع اصحاب حق می‌شد، گفت: اگر انعکاس این عمل خداپسندانه توسط ابن‌بطوطه انجام نمی‌شد، نسل امروز ما از چگونگی فعالیت‌های قرآنی و دینی آن زمان بی‌اطلاع می‌بودند.

 مسئول میز قرآن قرارگاه تحول اجتماعی استان فارس از هم‌استانی‌های عزیز درخواست کرد، جلساتی که از حیث منطقه، نوع و یا اشخاص برگزارکننده، جدید بوده و دارای جذابیت منحصر به فرد باشند را از طریق پرسش‌نامه به آدرس https://survey.porsline.ir/s/jlZBvYuf معرفی کنند تا خادمان قرآن با ایشان ارتباط بگیرند.

انتهای پیام
captcha