دشمن‌شناسی در سرفصل‌های درس انقلاب اسلامی جای داده شود
کد خبر: 4119040
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
آیت‌الله دژکام:

دشمن‌شناسی در سرفصل‌های درس انقلاب اسلامی جای داده شود

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با تأکید بر اینکه باید مبحث دشمن‌شناسی در سرفصل‌های درس انقلاب اسلامی جای داده شود، گفت: اگر دشمن‌ستیزی از جامعه گرفته شود، قطعاً دشمن به اهداف خود خواهد رسید.

آيت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس، نشست واکاوی اغتشاشات 1401به گزارش ایکنا از فارس، آيت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، امروز، ۱۲ بهمن در مراسم افتتاحیه نشست «واکاوی اغتشاشات ۱۴۰۱، علل، عوامل و راهکارهای مقابله» و نشست سالیانه اساتید درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، به موضوع حجاب اشاره کرد و گفت: اگر بخواهيم اين موضوع را به يک دستگاه دولتی واگذار كنيم، مشاهده خواهیم کرد استفاده از تمام ظرفیت فراجا بر روی این قضیه هم کم است.

وی با تأکید بر اینکه نمی‌توان معضلات فرهنگی را به صورت دولتی و دستورالعمل حل کرد، گفت: ملت ایران در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به نظام جمهوری اسلامی رأی آری دادند و امام هم بر این موضوع تأکید داشتند و این یعنی به رسمیت شناختن انسان به عنوان یک موجود انتخابگر.

آیت‌الله دژکام در ادامه خواستار استفاده از ظرفیت اساتید درس انقلاب اسلامی شد و گفت: این حضور عالمانه یک ضرورت برای شیراز است، جدای مباحث درسی باید یکسری محافل نیز در بحث رسانه‌ای برگزار شود تا بتوانیم موضوعات روز جامعه که با آن مواجه هستیم مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

امام جمعه شیراز در ادامه فرا رسیدن سالروز ولادت امام جواد(ع) را تبریک گفت و حدیثی از آن امام همام بیان کرد و افزود: زهد و بی‌اعتنایی به مال و مقام از جمله شروط موفقیت در معلمی است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در کار اساتید دروس انقلاب اسلامی نیز زهد لازمه موفقیت است، گفت: هرچه به دنیا دلبستگی کمتری داشته باشیم، قطعاً نگرانی کمتر و آرامش بیشتری خواهیم داشت لذا راحتی انسان در زهد و تقوا است و اگر جایگاهی پیدا کردیم به تناسب آن جایگاه به درجه بیشتری از زهد نیاز داریم.

وی با تصریح اینکه رفتار زاهدانه موجب آرامش انسان می‌شود، گفت: عزت و ذلت دست خدا است و دستیابی به عزت به انقطاع الی‌الله باز می‌گردد و هرچه از دنیا رهاتر باشیم، عزت الهی هم بیشتر نصیب انسان خواهد شد.

آیت‌الله دژکام با یادآوری آیات قرآن به تبیین نکاتی درباره درس معارف انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: خداوند بيش از زهد و رهايی از دنيا، دشمنی با دشمنان خدا و دوستی با دوستان خداوند را مهم دانسته است و در اين راستا نياز جدی به تبيين اين مهم در درس انقلاب اسلامی داريم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه باید مبحث دشمن‌شناسی در سرفصل‌های درس انقلاب اسلامی جای داده شود، گفت: با شناخت دشمن هم به دشمن‌ستيزی نياز پيدا می‌کنيم. امروز دشمن میزان دشمن‌ستیزی جامعه ما را آزمایش می‌کند و اگر این دشمن‌ستیزی از جامعه گرفته شود، قطعاً دشمن به اهداف خود خواهد رسید.

وی در ادامه سخنان خود با تصریح اینکه انسان‌شناسی باید در درس انقلاب اسلامی خود را نشان دهد، خواستار به روز شدن این درس شد و افزود: اگر درس انقلاب اسلامی به روز ارائه شود، می‌تواند بسیاری از مسائل را حل کند.

انتهای پیام
captcha