برج تجارت قزوین افتتاح شد
کد خبر: 4128916
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵

برج تجارت قزوین افتتاح شد

شهردار قزوین در مراسم افتتاح «برج تجارت»، گفت: برای اولین‌بار در استان قزوین پهپادی با برد ۶۰ کیلومتر جهت ارسال تصاویر و تسهیل در امور مدیریت شهری رونمایی خواهد شد.

صباغی شهردار قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، مهدی صباغی، شهردار قزوین، در مراسم افتتاح پروژه‌های شهرداری قزوین که امروز شنبه ۲۷ اسفندماه به مناسبت «روز شهردار» و همزمان با فرارسیدن بهار طبیعت؛ با حضور مسئولان استانی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در برج تجارت برگزار شد، گفت: برخی از پروژه‌ها همچون پروژه برج تجارت قزوین ۲۱ سال بر زمین مانده بود و موجب ایجاد مشکل در اقدامات دوره‌های مختلف شهرداری و سیستم شهری شده بود که مسدود شدن حساب‌های مالی و عدم صدور دسته چک را درپی‌ داشت و اقدامات شهرداری با حواله حساب پولی انجام می‌شد.

وی اظهار کرد: من آمده‌ام تا انجام وظیفه کنم و به تکلیف عمل کنم زیرا برخی عقب‌ماندگی‌ها در امور وجود دارد که سبب ایجاد نا امیدی در دل مردم شده است و در تلاشیم تا با انجام کارهای برزمین مانده شور و امید را در دل مردم ایجاد کنیم.

شهردار قزوین بیان کرد: طی ۱۵ ماه گذشته برج تجارت را با تلاش تمام وقت و شبانه‌روزی به اتمام رساندیم تا امروز اولین برج مرتفع ۱۲۵ متری با ۲۷ سقف سازه‌ای به بهره‌برداری برسد و مفتخریم اعلام کنیم که پروانه برج صادر شده و این افتتاح به صورت کاملاً رسمی انجام می‌شود.

وی افزود: لازم به ذکر است که امروز چندین پروژه دیگر در شهرداری قزوین افتتاح می‌شود که در تشریح آن می‌توان به پروژه یادگار امام خمینی(ره) به اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال، پروژه فرهنگ‌سرای محله هادی‌آباد به اعتبار ۵۰ میلیارد ریال، پروژه تعریض پل و خیابان شهرک ناصرآباد به اعتبار ۲۵ میلیارد ریال، پروژه ساختمان اداری اجرائیات منطقه ۲ شهرداری قزوین به اعتبار ۲۳ میلیارد ریال و پاتوق محله شهرک اندیشه به اعتبار ۱۰ میلیارد ریال اشاره کرد.

صباغی خاطرنشان کرد: پروژه‌ها عمدتاً در نقاط محروم و محلات کم‌برخوردار زیرمجموعه شهرداری قزوین به بهره‌برداری رسیده است که ستاد فرمان حضرت امام(ره) هم به‌عنوان یکی از ارکان بنیاد مسکن در جهت کمک به محرومین همراه شهرداری قزوین پای کار بوده و در طرح‌ها مشارکت کرده است.

شهردار قزوین اظهار کرد: امروز همچنین به یمن افتتاح پروژه برج تجارت قزوین، برای اولین‌بار در استان پهپادی با برد ۶۰ کیلومتر جهت ارسال تصاویر و تسهیل در امور مدیریت شهری رونمایی خواهد شد، تا قزوین به‌عنوان اولین استانی ثبت شود که مدیریت شهری آن با پهباد به امور مهندسی، تخلفات ساختمانی، ترافیک راه‌ها و مسیرهای خود نظارت و رسیدگی می‌کند.

ساخت ۳۸۸ هزار واحد مسکونی در سال جاری

اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نیز در این مراسم گفت: استان قزوین استان سرداران و شهدای عزیز و گرانقدری همچون شهید بابایی است که در هر شرایطی پایبند و مقید به نماز اول وقت بود و شایسته است امور فرهنگی و هنری و بحث پوشاک اسلامی هم در برج تجارت گنجانده شود و چندین غرفه به عرضه محصولات عفاف و حجاب اختصاص یابد.

وی در اشاره به اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بنیاد مسکن متعلق به همه مردم ایران اسلامی است و امسال توسط این بنیاد بالغ بر ۳۸۸ هزار واحد مسکونی برای نیازمندان در دست ساخت است که سال آینده هم ۴۱۲ هزار واحد مسکونی بر آن افزوده خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه اصلی‌ترین هدف امام خمینی(ره) از راه‌اندازی بنیاد مسکن، ساخت مسکن محرومین بوده است، افزود: در بافت فرسوده شهر تهران ۱۱ هزار و ۲۳۰ واحد مسکونی با مشارکت شهرداری در دست ساخت است و راه‌اندازی خط ۴ مترو تهران هم از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

نیکزاد در پایان خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن در سرفصل‌های مختلف فعال است و در حال حاضر در ۲۳ نقطه کشور ستاد بازسازی دایر است و این ظرفیت در اختیار شهرداری قزوین هم وجود دارد تا در جاده‌سازی، پل سازی، راه‌سازی و برج‌سازی از همراهی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برخوردار شود.

لزوم ایجاد پیوست فرهنگی برای برج تجارت

فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، نیز در این مراسم اظهار کرد: موجب مسرت است که ۷۹ پروژه آن هم عمدتاً در جهت خدمت به مناطق محروم و تکمیل پروژه‌های نیمه کاره با همت و تلاش جهادی شهرداری و شورای شهر و تیم فنی و بنیاد مسکن در حال افتتاح است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تعریف پیوست فرهنگی برای پروژه‌های شهرداری خاطرنشان کرد: باید برای پروژه‌های عمرانی و اقتصادی پیوست فرهنگی و هنری تدوین و ابلاغ شود و پروژه‌ها صرفاً اقتصادی پیش‌نرود تا تمامی اقشار جامعه با هر فرهنگ و تفکری بتوانند از مواهب آن برخوردار شوند.

محمدبیگی در پایان گفت: برج تجارت در شهری ساخته شده که چهارمین شهر زیارتگاهی کشور است و مردم پایبند به رعایت عفاف و حجاب هستند، در حالی‌که مراکز تجاری از لحاظ فرهنگی وضعیت مناسبی ندارند با پیوست فرهنگی می‌توان خانواده‌ها را با آرامش راهی این مراکز خرید کرد.

انتهای پیام
captcha