توصیه‌های پلیس فتای قزوین به مردم در خریدهای اینترنتی
کد خبر: 4129047
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳

توصیه‌های پلیس فتای قزوین به مردم در خریدهای اینترنتی

رئیس پلیس فتای استان قزوین گفت: کاربران فضای مجازی در هنگام خریدهای آنلاین برای نوروز مراقب کلاهبرداران سایبری و لینک‌های جعلی به بهانه تخفیفات ویژه نوروزی باشند.

خرید اینترنتی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان قزوین، سرهنگ محمدعلی فرهودی، رئیس پلیس فتای استان قزوین، ضمن اشاره به خریدهای اینترنتی شهروندان در روزهای پایانی سال، گفت: با توجه به قرار گرفتن در روزهای پایانی سال و خرید آنلاین برخی از شهروندان، لازم است مردم در هنگام خرید نکات امنیتی کارت‌های بانکی را رعایت کرده و برای خرید آنلاین روی هر لینکی کلیک نکنند.

وی ادامه داد: مجرمان سایبری برای رسیدن به اهداف خود با ترفندهای مختلف در فضای مجازی و ارسال پیام‌های جعلی مانند تخفیفات ویژه نوروزی، برنده شدن جایزه و سایر عناوین درصدد کلاهبرداری از مردم هستند.

رئیس پلیس فتای استان قزوین تصریح کرد: پیامک‌های ارسالی از سوی مجرمان دارای لینک‌های جعلی است که پس از کلیک کردن کاربران بر روی آن و وارد کردن مشخصات کارت بانکی، به اطلاعات حساب آنان دسترسی یافته و مبالغ موجود در حساب را به سرقت می‌برند.

فرهودی بیان کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی در مواجهه با تبلیغات متنوع با عناوین مختلف در راستای تخفیفات ویژه عید نوروز مراقب باشند به لینک‌های جعلی هدایت نشده و در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

این مسئول انتظامی در پایان به شهروندان توصیه کرد: از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیکی خرید کنید و هنگام استفاده از کارت‌های بانکی در اماکن مختلف، جهت پرداخت بهای کالاها و خدمات خریداری شده حتماً دقت داشته باشید که بر روی کارتخوان‌ها تجهیزات مشکوک و اضافی نصب نشده باشد.

انتهای پیام
captcha